ערב השקת הרכבת הקלה אחרי עשרות שנים של המתנה, ראש העיר תל אביב-יפו, רון חולדאי, הכריז שלא יגיע לטקס ההשקה הרשמי. "רק אתמול כשקיבלתי הזמנה בטלפון, נודע לי שיש טקס, שהוא יהיה היום, ובאיזה שעה ומי מגיעים לשם", אמר חולדאי בריאיון ל-ynet Live. "היום אני אומר: אני חלק מהמחאה על הדרך שבה אתם מנהלים את המדינה. וחלק ממנה זה שאין תחבורה ציבורית בשבת".
חולדאי נזכר: "אני חי עם הסיפור הזה 23 שנה. התחלפו 12 או 13 שרי תחבורה לאורך הזמן. הייתי אומר שאני כמעט היחידי שנשאר מתחילת הדרך. זה חגיגה גדולה, החגיגה היא הרכבת שנוסעת ושמחר כבר ייסעו בה נוסעים. גם אני אסע יחד איתם. זאת החגיגה האמיתית".
ועדיין, הוא מבקש להזכיר שהחגיגה מעט מוקדמת. "זאת רק התחלה, זה מעט מדי ומאוחר מדי. בעוד חמש שנים יהיו שלושה קווי רכבת, 69 תחנות ברחבי העיר, וכל בן אדם, 500 מטר ממנו תהיה רכבת. הדבר הזה נותן אלטרנטיבה לפקקים".

גם אוטובוסים של דן לא עובדים בשבת בתל אביב, אז מה פתאום הייתה ציפייה שהרכבת הקלה תפעל בשבת? "הייתה ציפייה שכלי שמסיע 250 אלף נוסעים בקו מסוים שהוא לגמרי אוטומטי, שלא דורש כוח אדם, שינצלו את העניין הזה כדי לעבור על המכשול שנקרא לעצור את התחבורה בסופ"ש. ולכן, אני באי הגעתי מוחה על העובדה שאין תחבורה בסופי שבוע במדינת ישראל בכלל, ובמטרופולין הזה בפרט".
אתמול בלילה מוציאה המשטרה הודעה שלקראת הביקור של נתניהו בטקס, רחובות רבים מאוד בתל אביב ייחסמו מהשעה 7 עד 16. זה מוצדק לדעתך? "זה הציבור צריך לשפוט. הסיפור של רה"מ בסגירה איננו סיפור של המשטרה, הוא סיפור של השב"כ, שמפעיל את המשטרה, יחד השב"כ והמשטרה. היום מקום שבו נמצא רה"מ, החיים נעצרים, אתם רואים את זה. הדבר הזה גורם להפרעה לכלל הציבור".
זה חוסם את כל העיר בעצם לאורך כל שעות היום. זה על פניו לא כל כך סביר. "את אמרת... אני לא השליט של העיר הזאת. ביבי רוצה להיות שליט. אני לא".

מילה על אסף זמיר, שפורסם שאתה רוצה להציע לו לרוץ איתך כמספר 2 שיהפוך לראש העיר בהמשך. יש קאמבק? "כשיהיה תדעו. ואם לא תדעו, לא יהיה. נכון שיש דיבורים, אבל עוגות אוכלים רק אחרי שהן יוצאות מהתנור".
אבל יש כבר את הבלילה? "יש חומרי יסוד".
עד כמה אורנה ברביבאי מאיימת על המשך הכהונה שלך? "אני תמיד עונה בז'רגון החיל אווירי. בכל קרב דמה את יריבך לטוב שבטייסים, ותוכיח שאיננו כזה. כלומר כל המועמדים בדמוקרטיה הם מועמדים מכובדים, רציניים, צריך להתייחס אליהם ולהוכיח שאתה גובר עליהם".