כ-600 חיילי מילואים הפגינו הערב (ה') מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט במושב עמיקם, כחלק מ"מחאת המילואימניקים" - בדרישה שיביע התנגדות למהפכה המשפטית. גלנט, אגב, שוהה בגרמניה בעקבות השתתפותו בוועידת הביטחון במינכן, ולא היה בבית בזמן המחאה. במקביל, תנועת "קריים מיניסטר" הפגינה הערב מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור בירושלים, ולדבריהם המשטרה חזרה בה מההבנות שהשיגו עמה, ודחקה את המפגינים "למרחוק מאות מטרים מהמעון".

3 צפייה בגלריה
מחאת המילואימניקים מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט
מחאת המילואימניקים מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט
המחאה מול ביתו של שר הביטחון גלנט, הערב
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
"זאת האחריות שלך". גלנט
(צילום: EPA )
המפגינים נושאים שלטים "אין לנו ארץ אחרת", וזועקים "רק תשאירו לנו את הדמוקרטיה". לדברי המארגנים, "באנו אליו בקריאה מאוד ברורה - לומר לו שאנחנו מצפים לתשובה איפה הוא, ולשמוע שהוא איתנו. המאבק הזה לא בין אנשי ימין ושמאל - אלא מי שהולך בדרך הישר. דורשים שיגיד בצורה ברורה שהוא נגד הרפורמה המשפטית, הקול שלו חייב להישמע ולהיות הקול השפוי וההגיוני".
"אני מאוד מוטרד. שירתי בשייטת, שבעה נכדים שלי משרתים ביחידה צבאית מובחרת. לאן אנחנו האזרחים במדינה צועדים? לא נאפשר דיקטטורה", הסביר יגאל כרמי (77) מחיפה. איל נוה, ממארגני המחאה, אמר: "בעולם המשפטי נעשה כל מה שאפשר כדי למחות ולהפגין. חיילי המילואים מוטרדים ודואגים למדינה שעליה נלחמו, ורוצים לשמוע את שר הביטחון יואב גלנט". אהרון דביר, מפגין נוסף, הוסיף: "שירתנו, נלחמנו עבור המדינה, ועתה אנחנו בקרב על המדינה הדמוקרטית שלנו. לא נוותר לאיש. נמחה ונפגין בכל פינה בארץ - לא נוותר עד שתיעצר התוכנית להפיכת המדינה שלנו לדיקטטורה".
בנימין חן הלוי, אחד מהמפגינים, אמר: "חשוב להיות כאן בעמיקם. אסור לוותר - זה לא ידעך, המחאות רק יתעצמו ולא נוותר. אסור להיכנע, כי אחרת תהיה כאן דיקטטורה". רוני פיפר, ששירת בחיל הים, אמר: "חשוב להראות למי שמשתף פעולה עם התוכנית הנוראית הזו שלא נכנע - אסור להרוס את המדינה הדמוקרטית שלנו. נמשיך למחות ולא נוותר". אבנר לושי, מפגין נוסף, סיפר: "גדלתי בשומר הצעיר, והרבה אנשים משם מגיעים למחות. אני מאוד מוטרד ממה שקורה".
מוחים נוספים אמרו: "גלנט, לחמנו לצדך. עכשיו אנחנו דורשים הסבר. אתה שר הביטחון, האמון עלינו ועל ביטחון ישראל, ומשום מה אתה בוחר לשתוק. נלחמנו לצדך בשדה הקרב, כתף אל כתף, על אותם חזון ומטרה. זאת האחריות שלך לענות לתשובותינו. ההפיכה המשפטית קורעת את העם ומסכנת את מדינת ישראל. ביטחון ישראל בידיים שלך".
בירושלים, כאמור, הפגינו הערב כ-100 בני אדם מול מעון ראש הממשלה בבלפור. לדברי המארגנים מתנועת "קריים מיניסטר", המשטרה הרחיקה אותם מאות מטרים מהמקום, בניגוד, לדבריהם, להבנות שהושגו עם משטרת ירושלים בימים האחרונים, לפיהן ההפגנה תתקיים מול המעון בפינת הרחובות עזה ומטודלה.
מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר כי "אנחנו מודעים לעומס המשימות וללחצים הפוליטיים המופעלים על משטרת ירושלים, אך דורשים לממש את זכותנו לקיים מחאה דמוקרטית מול מי שרומס את הדמוקרטיה. כפי שכבר קרה ביום שני האחרון, אנחנו קוראים למשטרת ירושלים לאפשר לנו לממש את זכותנו למחות ולהפסיק להתקרנף. אלה ימים אפלים למדינת ישראל וחייבים להגביר את המאבק בהפיכה".
בתוך כך, יותר מ-200 אלף ישראלים חתמו תוך פחות מיומיים על עצומת "צו חירום", הקוראת לממשלה לעצור את המהפכה המשפטית. לדברי המארגנים, את העצומה הובילו עשרות חברי כנסת ושרים לשעבר מכל הקשת הפוליטית. יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון אמרה: "ההתגייסות של הציבור היא בלתי נתפסת. אי אפשר לעלות עם D-9 על עם שלם שצמא לחופש. מדינת ישראל נמצאת ברגע החשוך ביותר שלה, כשהאזרחים והאזרחיות מתעקשים להאיר כל פינה דיקטטורית חשוכה".
בשבוע שעבר השתתפו כ-2,000 בני אדם ב"מחאת המילואימניקים" בצעדה לעבר ירושלים, במחאה נגד המהפכה המשפטית. המשתתפים צעדו מאזור אנדרטת הלוחמים לכיוון מחלף עין חמד, שם הם חסמו את כביש 1 לכיוון ירושלים במשך כחצי שעה.
מחאה זו הייתה המשך ל"צעדת המילואימניקים", בנוכחות כ-1,000 בני אדם, שיצאה מלטרון לכיוון ירושלים. את המסע בן 50 הקילומטרים, תחת השם "אחים לנשק", יזמו בוגרי וקציני סיירת מטכ"ל לדורותיה. משרתי ומשרתות מילואים לקחו חלק בצעדה - משריון, גולני, שלדג, חובלים, טיס ועוד, וכן בכירים במערכת הביטחון – בהם ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו ואלוף (במיל') טל רוסו.