כמה שעות לפני כניסת השבת, החרידו בצהריים (שישי) קולות של אזעקה כמה יישובים סמוכים לירושלים בעקבות שיגור שתי רקטות מרצועת עזה לכיוון בירת ישראל. מערכת קלע דוד יירטה אחת מהרקטות, והשנייה יורטה על-ידי מערכת כיפת ברזל. לא היו נפגעים בגוף, אולם רסיסי מיירטים נפלו בחצר בית בבית שמש, על גג של ישיבת מוסדות נצח ישראל ובשטח פתוח ליד בית כנסת. "הילד שלי רעד באזעקה בכל הגוף", סיפר תושב העיר עובדיה גבריאלי.
3 צפייה בגלריה
נפילת רקטה בבית שמש
נפילת רקטה בבית שמש
רסיס של מיירט שנפל בחצר בית בבית שמש
זו הייתה הפעם הראשונה מאז תחילת מבצע "מגן וחץ" שבה שוגרו רקטות לעבר ירושלים. "שמענו את האזעקה יחד עם הפיצוץ", סיפר גבריאלי אחרי שגילה כי רסיס של מיירט נפל בחצר בית של שכנו. "גם לא קיבלנו התרעות לטלפונים, ההתרעה הגיעה ממש אחרי הפיצוץ".
גבריאלי היה מחוץ לבית עם לקוח בזמן האזעקה, ומיד רץ איתו לתוך הממ"ד. לדבריו, "הבנו שרסיס של כיפת ברזל נפל בחצר של השכנים ורסיס נוסף נפל בישיבה למעלה בזמן שהם למדו שם. התחושה שזה מגיע לפה? רק קצת סובלים. יש לי חמישה ילדים, אחד מהם רעד בגוף הגוף, אפשר להבין".
פעם ראשונה שהם שומעים אזעקה? "זו פעם ראשונה שנוחת פה משהו. במבצעים האחרונים לא הייתה כאן אזעקה, אולי רק אחת שברוך השם הסתיימה בכלום והפעם הסתיימה בנס. הרסיס של הרקטה שוקל מעל קילו, ככה שאם זה חס וחלילה היה נופל על מישהו - זה יכול להיות מאוד מסוכן".
3 צפייה בגלריה
מיירט שנפל בבית שמש
מיירט שנפל בבית שמש
אוספים רסיסי מיירטים בבית שמש
( צילום: עובדיה גבריאל)
3 צפייה בגלריה
מיירט שנפל בבית שמש
מיירט שנפל בבית שמש
( צילום: עובדיה גבריאל)
הרב יעקב פריימן, מנהל ישיבת מוסדות נצח ישראל, סיפר: "האזעקה תפסה אותנו באמצע לימודים. הבחורים שמעו אזעקה, מיד רצו לחדר ממ"ד. אחרי שהאזעקה נגמרה, הבחורה על הגג ומצאו רסיס של מיירט. אחר כך מצאו חלק נוסף שנפל בחצר ליד בית כנסת. אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא, שהשם יעזור".
כמה תלמידים היו בישיבה בזמן האזעקה? "60 תלמידים".
אווירה של לחץ. "כן, היה לחץ. הם יודעים שבכל קומה יש חדר ממ"ד וכל קבוצה רצה לחדר שלה. הם חיכו כמה דקות עד שיצאו".