4 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
למי הקרדיט להסכם? שרת התחבורה מיכאלי ורה"מ לפיד
(צילום: עמית שאבי, רויטרס)
ריח בחירות: ישראל וטורקיה חתמו היום (חמישי) על הסכם תעופה בין שתי המדינות. מדובר בהסכם שלראשונה מאז שנת 1951, יאפשר פיתוח קשרי תעופה וטיסות ישראליות לטורקיה. אך מאחורי הקלעים התנהלו קרבות קרדיט בין שרת התחבורה מרב מיכאלי לבין רה"מ ושר החוץ יאיר לפיד - מי הביא להסכם.
ראשונה פרסמה הודעה רשמית שרת התחבורה מיכאלי כמה שעות לפני חתימת ההסכם. היא דיברה על צעד היסטורי בקידום קשרי התעופה בין ישראל לטורקיה. "שתי המדינות יחתמו על הסכם תעופה הדדי חדש, לראשונה מאז שנת 1951, שיאפשר פיתוח קשרי התעופה וטיסות ישראליות לטורקיה", אמרה השרה.
4 צפייה בגלריה
שרת התחבורה מרב מיכאלי עם מקבילה שר התחבורה הטורקי
שרת התחבורה מרב מיכאלי עם מקבילה שר התחבורה הטורקי
שרת התחבורה מרב מיכאלי עם מקבילה הטורקי במאי האחרון
4 צפייה בגלריה
תמונות ממפגש מיכאלי עם שר התחבורה הטורקי הטורקי בלייפציג גרמניה במאי האחרון
תמונות ממפגש מיכאלי עם שר התחבורה הטורקי הטורקי בלייפציג גרמניה במאי האחרון
המפגש בין שרי התחבורה ובכירים במשרדי התחבורה והתשתיות משתי המדינות. גרמניה, 2022
(ללא)
"בעקבות דיונים בין רשות התעופה האזרחית הישראלית ומקבילתה הטורקית ובהמשך לפגישת שרת התחבורה, מרב מיכאלי, עם מקבילה הטורקי לפני מספר חודשים, צפוי להיחתם הסכם תעופה בין המדינות, שיחזק את הקשרים האוויריים בין ישראל וטורקיה", נמסר מלשכתה. "ההסכם צפוי לייצר את התשתית שתאפשר את חזרתן של טיסות חברות ישראליות למגוון יעדים בטורקיה, בנוסף לטיסות של החברות הטורקיות לישראל, במסגרת הסכמות הדדיות בין הצדדים".
לשכתה של מיכאלי הוסיפה: "שרת התחבורה מיכאלי, שקידמה את המגעים, מודה לכלל המשרדים המעורבים, בהם משרד רה"מ ומשרד החוץ, וכן לראש ראשות התעופה האזרחית, יואל פלדשו, על חלקם בקידום ההסכם. שרת התחבורה מיכאלי תמשיך לפעול לחיזוק וקידום הקשרים הכלכליים והאסטרטגיים בין ישראל ובין מדינות האזור".
מיכאלי שכחה להזכיר אדם אחד בהודעה שלה: רה"מ ושר החוץ יאיר לפיד, שביקר לפני שבועיים באנקרה וסיכם עם שר החוץ הטורקי על הסכם התעופה בין המדינות. זמן קצר לאחר החתימה על ההסכם שהתקיימה בשיחת זום בהשתתפות נציגי משרד החוץ, הקונסוליה באיסטנבול והשגרירות באנקרה, פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה שבה לא הזכירו את שרת התחבורה מרב מיכאלי וגם לא את משרד התחבורה, למרות שבהודעתה הודתה מיכאלי למשרדים המעורבים ובכלל זה משרד רה"מ ומשרד החוץ.
4 צפייה בגלריה
שר החוץ יאיר לפיד נפגש עם שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושולו ב אנקרה
שר החוץ יאיר לפיד נפגש עם שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושולו ב אנקרה
פגישת לפיד וצ'בושלו במאי האחרון
(צילום: AFP)
"בהמשך להסכמת ראש הממשלה יאיר לפיד ושר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו, נחתם היום בראשי תיבות הסכם תעופה חדש בין ישראל וטורקיה", נכתב בהודעת לשכת רה"מ, שאליה צורפו תמונות ארכיון של לפיד ומיכאלי. "ההסכם הינו חלק מההחלטה להרחיב ולפתח את היחסים הבילטראליים בין המדינות, שהתקבלה בפגישות רה"מ לפיד ושר החוץ הטורקי בירושלים ובאנקרה".
"החתימה מהווה שלב חיוני בדרך לחתימה מלאה על הסכם התעופה, שצפוי לאפשר לחברות התעופה הישראליות לחדש את טיסותיהן לטורקיה. היא התאפשרה בעקבות משא ומתן פתוח ובונה בשבועות האחרונים, והיא נקודת ציון חשובה בקידום היחסים בין המדינות", הוסיפו.