אלינה אומנסקי, תושבת נהריה בת 36, היא אחת משתי ההרוגות בתאונה הקטלנית בגיאורגיה. כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. ארונה של אומנסקי הגיע אמש לישראל, והלווייתה צפויה להיערך היום אחר הצהריים בבית העלמין העירוני.
אלינה עלתה לארץ בשנת 1995, ואת בעלה סטאס הכירה בשנת 2008. הם טסו לגיאורגיה כדי לחגוג את יום הולדתו ה-40, שהסתיים באסון. "היא הרימה הפקה מטורפת", הוא סיפר, "לא ידעתי בכלל שאנחנו נוסעים לחו"ל. היא סיפרה לי שנוסעים לסופ"ש מטעם העבודה שלה, שמביאים בני זוג. 'עבדה עליי', כמו שאומרים. יצאנו ביום חמישי בערב, נכנסנו לנתב"ג ואז היא אומרת לי יום הולדת שמח, אנחנו נוסעים לבטומי. הייתי בהלם. הצטרף אלינו עוד זוג חברים".
3 צפייה בגלריה
אלינה אומנסקי ז"ל
אלינה אומנסקי ז"ל
אלינה אומנסקי. נהרגה בתאונה הקטלנית בגיאורגיה
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
אלינה אומנסקי ז"ל
אלינה אומנסקי ז"ל
טסו לגיאורגיה ליום הולדתו ה-40. "עבדה עליי, תכננה הפקה מטורפת"
(באדיבות המשפחה)
סטאס סיפר על "אישה מדהימה ואמא נהדרת". "חברים שלה תמיד היו אומרים עליה שהייתה חברת אמת. תמיד ידעה להגיד את הדבר הנכון, והיא אף פעם לא שיקרה, לטוב ולרע. הייתה אומרת את האמת ולא משנה מה. היא הייתה החברה הכי טובה שלי. הייתי קורא לה 'וונדרוומן'. היא הייתה המנוע של הבית. ידעה לדחוף קדימה. תמיד הייתי אומר אם לא את, אני לא יודע איפה אני הייתי. היא תמיד רצתה לראות את העולם, לצאת ולבלות עם חברים ולהיות עם הילדים. המשפחתיות הייתה חשובה לה מאוד. היא הייתה אישה משכמה ומעלה".
תאונת מיניבוס התיירים בגיאורגיה ביום שישי האחרון אירעה באזור קאדה ההררי, כ-40 ק"מ מעיר החוף בטומי. למעט שתי ההרוגות, בתאונה נפצעו בסך הכול 17 ישראלים, חלקם הוטסו להמשך טיפול בישראל - ורובם שוחררו מבתי החולים.
3 צפייה בגלריה
הרכב בו נסעה הקבוצה
הרכב בו נסעה הקבוצה
זירת התאונה בגיאורגיה
סטאס שחזר את נסיבות האסון שהוביל למותה של אהבתו הגדולה: "נרשמנו לטיול למפלים, וביום שישי היה גשום. התלבטנו אבל בסוף אמרנו 'יאללה', ניסע כי רוב המקומות בהם נבקר הם מקורים ואין בעיה. בנקודה הראשונה שעצרנו היה נוף מרהיב. המשכנו לנסוע במעלה ההר והכביש נהיה מאד צר. שני נתיבים צרים. אנחנו ישבנו מאחורי הנהג. לא כל כך ראינו מה קורה כי הכיסא של הנהג היה גבוה. אנחנו התעסקנו בלחפש איזו מסעדה לערב כדי ללכת לחגוג את יום ההולדת".
אז הבחין סטאס במשאית שהתנגשה במיניבוס התיירים - וסיפר כי הנהג הצליח לסטות ימינה בשנייה האחרונה, ומנע תאונה קטלנית עוד יותר. "המשאית 'גילחה' את כל הצד השמאלי. אני שמעתי 'בום' ענק. עברו כמה שניות והרגשתי פתאום שאני לא נושם ושיש לי צפצוף באוזניים. לקחתי נשימה ואז ראיתי את הזוועה של החיים שלי. היא מתה במקום. אני עוד ניסיתי לעזור. ניסיתי להציל אותה. לעשות משהו. אבל הפגיעה הייתה קטלנית".
הוא סיפר על "כאוס" בזירת התאונה ואמר כי "לקח זמן עד שבאו כוחות הצלה ובינתיים אנשים שהיו שם התחילו לפנות ברכבים פרטיים. אם הנהג לא היה מושך ימינה ברגע האחרון אז זו הייתה התנגשות חזיתית ורוב הסיכויים שהמיניבוס היה עף מעל ההר". אלינה אומנסקי הותירה אחריה בעל, תאומים בני תשע וחצי וילדה בת ארבע וחצי.