הרוע של חמאס תועד בשיחת טלפון משטח ישראל לרצועת עזה: שר החוץ אלי כהן חשף הערב (שלישי) בדיון במועצת הביטחון של האו"ם על המלחמה הקלטה של מחבל חמאס שהיה מעורב בטבח ב-7 באוקטובר ביישובי עוטף עזה והדרום ובמסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים בשיחה עם הוריו. "אני מדבר איתך מטלפון של יהודייה, הרגתי אותה ואת בעלה, במו ידיי הרגתי 10", אמר המחבל לאביו. (השיחה המוקלטת - בפתח הכתבה).
שירות הביטחון הכללי וצה"ל איתרו מכשיר טלפון של אחת הנרצחות כחלק ממאמץ טיהור הזירות בעוטף עזה. בטלפון, ששימש את המחבל, נמצאה הקלטת השיחה בינו ובין משפחתו ברצועה. המחבל התגאה שוב ושוב בטבח שביצע ביהודים.
המחבל סיפר לאביו שהוא מדבר מקיבוץ מפלסים (במועצה האזורית שער הנגב), אולם יש לציין כי בקיבוץ עצמו לא אירעו מעשי רצח. "פתח את הוואטסאפ שלי עכשיו ותראה את כל ההרוגים. תראה כמה הרגתי במו ידיי, הבן שלך הרג יהודים", אמר המחבל לאביו. האב השיב לו: "שאלוהים ישמור עליך".
1 צפייה בגלריה
סיור עצוב בניר עוז, אחד מכל ארבעה חברים נרצח, נחטף או נעדר
סיור עצוב בניר עוז, אחד מכל ארבעה חברים נרצח, נחטף או נעדר
מראות הטבח באחד הקיבוצים בעוטף עזה
(צילום: אלכס קולומויסקי )
המחבל אמר עוד לאביו: "אבא, 10 במו ידיי. אני בתוך מפלסים אבא, הרגתי 10. הדם שלהם על הידיים שלי. תן לי את אמא". אמו של המחבל לבנה: "הו בן שלי, שאלוהים ישמור עליך". המחבל: "בחיי, 10 במו ידיי, הרגשתי 10 במו ידיי". האם: "שאלוהים יחזיר אותך בשלום". המחבל: "אבא, תחזור לוואטסאפ, אני רוצה לעשות לך שידור חי מתוך מפלסים".
אמו של המחבל המשיכה לעודד אותו: "הלוואי שהייתי איתך". המחבל: "אמא, הבן שלך גיבור". בשלב זה הצטרף לשיחה אחיו של המחבל שאמר לו: "הרגת 10?", והמחבל השיב: "כן, הרגתי 10, בחיי". האח שאל את המחבל אם הוא בזיקים, המחבל השיב: "אני במפלסים, לא בזיקים. אני הראשון להיכנס בחסות ובעזרת אללה. תרים את הראש למעלה אבא".
האח פנה למחבל והפציר בו לחזור לעזה, המחבל השיב: "איזה לחזור? אין חזרה. זה או מוות או ניצחון. איך אני אחזור? פתח את הוואטסאפ, תראה כמה הרוגים. איך הרגתי אותם במו ידיי".