ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (ד') את נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, שמבקר את ישראל בבוטות במהלך המלחמה בעזה. בהתבטאות האחרונה שלו כינה הנשיא הטורקי את ישראל "מדינת טרור", האשים אותה ברצח עם והתייחס לאמירתו של השר עמיחי אליהו כשאמר: "זה ברור שלישראל יש נשק גרעיני. נתניהו, תענו - יש לכם פצצה גרעינית או לא?".
בתגובה לארדואן אמר נתניהו בקריה בתל אביב: "בניגוד אלינו, יש כוחות שתומכים בטרור. אחד מהם הוא נשיא טורקיה ארדואן. הוא קורא לישראל מדינת טרור, אבל למעשה תומך במדינת הטרור של חמאס. הוא בעצמו הפציץ כפרים טורקיים, בתוך גבולות טורקיה. לא נסכים לקבל הטפות ממנו".
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה בירושלים
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה בירושלים
נתניהו וארדואן. "לא נקבל הטפות ממנו"
(צילום: מארק ישראל סלם, Ludovic MARIN / AFP)
גם שר החוץ אלי כהן הגיב לדברי ארדואן ואמר: "מי שמארח ארכי-טרוריסטים ומעודד ארגוני טרור לא יטיף מוסר למדינת ישראל. ‏הנשיא הטורקי מעוות את המציאות ונמצא שוב בצד הלא נכון של ההיסטוריה, לצד מהללי מבצעי הטבח באיראן, לבנון, סוריה ותימן".
שר החוץ כהן הוסיף כי "‏מדינת ישראל היא מדינת חוק, הפועלת על פי הדין הבינלאומי ותמשיך במלחמתה בארגון הטרור חמאס, שהוא גרוע מדעאש".
הכותרת
כאב של לוחמים: היחידות ביקשו קב"ן ביום הראשון למלחמה
25:36
2 צפייה בגלריה
פגישת בנימין נתניהו והכומר פרנקלין גרהאם
פגישת בנימין נתניהו והכומר פרנקלין גרהאם
פגישת בנימין נתניהו והכומר פרנקלין גרהאם
(צילום: קובי גדעון, לע״מ)
נתניהו אמר את הדברים על ארדואן במהלך פגישה בקריה עם הכומר פרנקלין גרהאם, מנכ"ל הארגון האוונגליסטי Samaritan's Purse, שהגיע לביקור הזדהות עם ישראל. נתניהו אמר לכומר האוונגליסטי: "נראה שהעולם היום מפוצל לשני מחנות - אלה שתומכים בישראל ובמלחמתה הצודקת נגד הטרור של חמאס, ואלה שתומכים בטרור של חמאס".
"אני חושב שאתה, עם כל המאמינים שהולכים אחריך מכל העולם, מבינים שישראל נלחמת מלחמה צודקת. היא נלחמת בהתאם לחוק הבינלאומי, ומנסה למנוע קורבנות אזרחיים ולעקור את הטרור. אני חושב שזו מלחמתנו המשותפת - מלחמת הציוויליזציה בברבריות".