1 צפייה בגלריה
המורה החשוד במעשים מגונים בתלמידותיו
המורה החשוד במעשים מגונים בתלמידותיו
המורה החשוד בבית המשפט, הבוקר
(צילום: גיל נחושתן)
בית המשפט השלום בעכו הורה בצהריים (חמישי) לשחרר ממעצר את דמיטרי מינשין, בן 47 מכפר ורדים שנעצר בחשד שתקף מינית תלמידות לשעבר. השופטת דנה עופר קיבלה את טענת הסנגורית שבשל הזמן שחלף לא נשקפת מצדו סכנה או חשש לשיבוש הליכי המשפט - וקבעה כי ישהה במעצר בית למשך 10 ימים. עם זאת שחרור בפועל עוכב, על מנת לאפשר למשטרה לערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי.
מינשין נעצר ביום שני האחרון בעקבות שתי תלונות מתלמידות לשעבר, שסיפרו למשטרה על תקיפות לכאורה מצדו בעת שלמדו בבית הספר. לפי העדויות, אחת מהן הייתה כבת 14 בזמן המעשים, ואילו השנייה בת 16. עוד עלה כי עם אחת מהן ניהל המורה לכאורה קשר שנמשך תקופה. החוקרים חקרו את התלונות במשך כמה ימים, בין היתר מול משרד החינוך.
נציג המשטרה אמר בדיון, שנערך בבית משפט השלום בעכו, כי החומר כבר הועבר לפרקליטות שביקשה השלמות חקירה - אך בית המשפט קבע כי לא הייתה התקדמות בחקירה המצדיקה המשך מעצר. השופטת קיבלה טענה זו אולם ציינה כי לנוכח מידע שהציג לה חוקר המשטרה במהלך הדיון – לא מן הנמנע שיהיה צורך לעצור אותו פעם נוספת בגין חשדות נוספים.
המשטרה ביקשה את דחייתו של השחרור על מנת לערער על ההחלטה, והשופטת נענתה לבקשה. עם זאת דרשה מהמשטרה להגיש את הערר עד השעה 15:00, אחרת מינשין ישוחרר.