השר פרוש במתקפה חריפה על נתניהו
(צילום: כיכר השבת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מהמפלגות החרדיות לדחות את העלאת חוק הפטור מגיוס עד אחרי התקציב - ונתקל בהתנגדות חריפה ביהדות התורה: השר מאיר פרוש, בהתבטאות יוצאת דופן היום (שלישי), אמר כי "אנחנו רוצים חוק הגיוס לפני התקציב ופסקת התגברות ב-61. אם הוא לא יכול - שיילך הביתה".
"יש אמירות של נתניהו שהוא אומר 'תדחו, אני לא יכול'. בעיניי זו לא אמירה", תקף פרוש, שר ירושלים ומסורת ישראל, בריאיון ל"כיכר השבת". "עכשיו באים ואומרים לנו - לא גיוס. אז בשביל מה חתמנו הסכם? בשביל לא לקיים? ראש הממשלה חותם מלכתחילה כדי לא לקיים?".
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
פרוש: "בשביל מה חתמנו הסכם? בשביל לא לקיים?"
(צילום: יואב דודקביץ')
פרוש הבהיר כי יהדות התורה לא תיסוג מדרישותיה: "אנחנו עומדים על כך. לפני הבחירות נתניהו הזעיק אותנו ודיבר איתנו, 'הכול יהיה בסדר'. פתאום הוא ראש הממשלה. בשביל מה אני נתתי יד להקים ממשלה כזו? בשביל שנשמע את התירוצים של פקידי האוצר שאמרו את זה בתקופת בנט-לפיד? בשביל מה הלכנו לבחירות?".
חבר הממשלה המשיך ומתח ביקורת חריפה על העומד בראשה: "מתי יגיע היום שלא נצטרך לפחד. אם צריך לפחד, אז שנתניהו יגיד - 'אני לא יכול להיות ראש ממשלה פה כי אני לא יכול לתת לכם את מה שאתם צריכים. אדוני היקר, חתמת על הסכמים, למה לא לקיים את השוואת החינוך? לי יש הסכם חתום עם נתניהו על פסקת התגברות. אם זה לא יהיה, זה יהיה גיחוך, מי יחתום בעתיד הסכם אם לא מקיימים את זה. נתניהו לא יכול להיות זה שאומר לי 'אני לא יכול'. לא יכול? אל תהיה ראש ממשלה. לך הביתה".
2 צפייה בגלריה
נתניהו במליאת הכנסת
נתניהו במליאת הכנסת
אמר כי הבאת חוק הפטור מגיוס לפני התקציב אינו אפשרי. נתניהו
(צילום: עמית שאבי)
ראשי סיעות הקואליציה התכנסו אתמול ושקלו אם לבקש מבג"ץ דחייה בנוגע לחוק הגיוס. גורמים בקואליציה אמרו כי "הכיוון הוא לבקש ארכה מבג"ץ. אם נגיש בקשה כזאת, זה ייתן עוד זמן להיערכות ויאפשר להגיע להסכמות".
שלשום שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף ויו"ר ועדת הכספים משה גפני - ואמר להם כי הבאת חוק הפטור מגיוס תוך חודש, לפני תקציב המדינה - כפי שנכתב בהסכמים הקואליציוניים - אינו דבר אפשרי. נתניהו ביקש מהם לדחות, אולם אלה לא נתנו הסכמה, כשברקע מתקיימים דיונים בקרב הרבנים.
במקביל, דרשו החרדים מנתניהו לקבל באופן מלא את העלאת תקציבי הישיבות שהובטחה להם בהסכמים הקואליציוניים. שלשום הודיעו המפלגות החרדיות לנתניהו כי יסכימו לדחות את העברת חוק הפטור מגיוס לחרדים מכנס הקיץ של הכנסת, בכפוף לאישור חברי מועצת גדולי התורה בקרב הזרם החסידי. בינתיים, חלק מחברי המועצה, בהם בכירים ביותר, מערימים קשיים.