לפחות 700 ישראלים נרצחו במתקפת הפתע של חמאס ובמלחמה שהחלה בשבת בבוקר. כמה משפחות סיפרו לנו על יקיריהן ונפרדו מהם.

עמרי רם ז"ל

מנשה, אבין של עמרי רם שנרצח במסיבה ברעים על ידי מחבלים, סיפר על בנו: "עמרי הוא הבן הבכור שלנו וגם נכד בכור. הוא היה ילד מקסים שהתכונה הכי בולטת אצלו זה שהוא אהב את כולם, וכולם אהבו אותו. הוא הפיץ אור, אהבה ושמחה ועזר לחברים, והיה עולם ומלואו".
"הוא בדיוק סיים תואר במנהל עסקים וכלכלה. ילד שתמיד מחייך. הוא נהרג יחד עם עוד שניים מהחברים שלו. היינו בקשר איתו מהבוקר ובערך ב-10:30 הקשר נותק. לאחר כמה שעות קיבלנו את ההודעה הנוראית". עמרי היה לוחם ביחידה מובחרת במודיעין ואח בכור לתומר ואיל.

אפיק רוזנטל ז"ל

סמל אפיק רוזנטל בן 20, לוחם מגלן, נהרג אתמול בהיתקלות באזור קיבוץ נחל עוז. אחותו הגדולה שחף סיפרה עליו: "הוא הוקפץ אתמול ב-9 בבוקר, יחסית איך שזה התחיל. הוא היה כל כך לחוץ להגיע כבר. אבא שלי הציע להסיע אותו והוא לא היה מוכן, הוא לקח את הרכב של בן הזוג שלי, נסע ותוך שעה כבר לא הצלחנו ליצור איתו קשר. ב-1 בלילה דפקו לנו בדלת והודיעו לנו". "היינו בלחץ מטורף וניסינו להאמין שכנראה לקחו להם את הפלאפונים או משהו, היינו בחוסר ודאות. הוא היה בן זקונים של תום ואמיר, ים זאת האחות הבכורה. הוא היה מוקף בכמות מטורפת של חברים, אהב תמיד לעזור לכולם, הוא היה מצחיק ואיחד את המשפחה".
5 צפייה בגלריה
סמל אפיק רוזנטל
סמל אפיק רוזנטל
סמל אפיק רוזנטל
(צילום: דובר צה"ל)
"כבר מגיל צעיר הוא רצה לתרום למדינה", סיפרה אתמול שחף על אחיה. "הוא היה חדור מוטיבציה ורצה להתגייס רק לקרבי. הוא התחיל בצנחנים, הוכשר כחובש קרבי ובמסלול הוא בלט מאוד, והוציאו אותו לקורס חופ"לים. הוא רצה לתרום ולהשפיע כמה שאפשר אז הוא עשה הכל כדי לעבור ליחידה אפילו יותר מובחרת. הוא עבר ליחידת מגלן לפני חודשיים בערך. הוא השקיע ממש כדי להשלים פערים וכדי להיות לוחם מוכשר. המפקד שלו סיפר לנו היום שהוא היה פשוט מאושר. אפילו אתמול בבוקר היה לו חיוך על הפנים והוא שמח שיש לו את הזכות ללכת ולהגן על המדינה. המוות שלו היה בין הראשונים. הם יצאו ראשונים לאזור נחל עוז ומצאו את עצמם בהיתקלות עם המחבלים".
"סיפרו לנו שהוא היה גיבור באמצע הפעולה והציל הרבה אזרחים. הדבר היחיד שמנחם זה שהוא באמת היה מאושר והוא נפל כשמילא את כל השאיפות שלו. אנחנו מאוד כואבים וגם מלאי גאווה. הוא היה במקום שהוא רצה, הוא רצה להגן על המדינה".

גיא בזק ז"ל

גיא בזק בן ה-19 היה לוחם בגדוד 51. אתמול הוא נפל בקרב עם מחבלים בכיסופים.
גיא הוא בוגר גדוד נופר בשבט הצופים צור בכוכב יאיר-צור יגאל. הוא היה דמות מובילה ודומיננטית בשבט. גיא וחבריו בצופים יזמו ופעלו יחדו בכל המפעלים הגדולים של השבט, והוא הותיר את חותמו בכל מעשיו.
מאז האסון מחבקת קהילת כוכב יאיר-צור יגאל את הוריו של גיא, יובל וכרמית, ואת אחיותיו תמר ועדי. שבט הצופים שבו התחנך גיא ייפתח כדי לסייע לנערות ולנערים ביישוב, ובמקום יהיו עובדת סוציאלית ופסיכולוגית מטעם המועצה המקומית.
5 צפייה בגלריה
כרמית בזק בונדר מספידה את בנה גיא בזק ז"ל
כרמית בזק בונדר מספידה את בנה גיא בזק ז"ל
גיא בזק ז"ל

בר סיוון ז"ל

לוחם הימ"מ בר סיוון נפל אתמול בלחימה בדרום. הוא היה בן 33 במותו. בר הוא בוגר בית הספר נוף צורים בכוכב יאיר-צור יגאל. הוא נולד, גדל והתחנך ביישוב, היה פעיל בצופים בשבט אפיק והתנדב בארגון כבאות והצלה.
בר היה ספורטאי מוכשר והתאמן במועדון הג'ודו ביישוב, עד גיוסו לצה"ל. קהילת היישוב מחבקת את הוריו של בר, ענבל וירון, את רעייתו איילת, את אחותו פז ואת שאר בני המשפחה.

פאטמה אלטלאקת ז"ל

פאטמה אלטלאקת בת 35 מערערה, הייתה בדרכה לעבודה במושב מבטחים. היא נסעה ברכב יחד עם בעלה, בתה התינוקת ועוד שני עובדים מעזה. ראש מועצת ערערה, נאיף אבו עראר, סיפר ל-ynet: "בעלה של פאטמה אמר למחבלים, 'אל תירו, אנחנו ערבים', אבל זה לא עזר. הם נתנו לו כדור בכתף ורצחו את פאטמה ואת שני העובדים העזתים". לדבריו הבעל פצוע בבית החולים. התינוקת לא נפגעה.
ראש המועצה של ערערה, שאיבדה אתמול שלושה מתושביה, הוסיף: "זהו יום שחור למדינת ישראל, לכל העם. הטיל לא מבדיל בין ערבי ליהודי. אנחנו צריכים להתלכד יחד, וכל אחד צריך לשמור על היישוב שלו. אתמול הייתי בחדר החירום עם כל המועצה, הסתובבתי בכל היישוב כדי לוודא שכולם קרובים למקלט. אחר כך עברתי בין המסגדים וקראתי לאנשים לא להתקהל. כ-300 משפחות שלנו נמצאות בבתי הספר ובגנים ביישוב כי אין להם מקלטים. סיפקנו להן מזון".

עידו הרוש ז"ל

אחד הנופלים במתקפת המחבלים הוא סמ"ר עידו הרוש ממצפה רמון, לוחם בגדוד 77 שבחטיבה 7. בכמה מקרים התנדב הרוש ז"ל להסיע את גיבור ישראל אביגדור קהלני לטקס האזכרה ללוחמי גדוד 77 של החטיבה. גם ביום רביעי האחרון, ביום האזכרה לחללי הגדוד במלחמת יום כיפור, הגיע סמ"ר הרוש לביתו של קהלני. "הוא היה אוסף אותי לאזכרות ותמיד היינו משוחחים. ביום רביעי האחרון הוא כבר הגיע אליי, אבל נאלצתי לשחרר אותו כי הנהג שלי מהמלחמה הגיע לאסוף אותי", סיפר קהלני על הרוש. "עידו היה לוקח אותי לאזכרה ואני זוכר את השיחות איתו. תמיד הוא אמר שדמותי השפיעה עליו מאוד בהחלטה שלו להתגייס דווקא לגדוד 77 בחטיבה 7 של השיריון. אתמול בבוקר התבשרתי על כך שעידו בין הנופלים מאביו שהתקשר אליי. ממש כואב הלב".
5 צפייה בגלריה
סמ"ר עידו הרוש
סמ"ר עידו הרוש
סמ"ר עידו הרוש ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
דודו של עידו, פיני הרוש, סיפר עליו: "עידו היה במכינה במעגן מיכאל והיה בחור מדהים ומוכשר. הוא עבר את המבחנים לטיס אבל החליט שהוא לא רוצה ללכת לגיבוש, אלא רק לשריון. אני צנחן, אבא שלו בחיל האוויר והוא 'רק' שיריון. הוא היה כל כך נחרץ שביקש את הגדוד והחטיבה הזו, והיה מורעל בטירוף. הוא היה אמור לסיים את הקו בעזה ולצאת לקורס קצינים. זה כבר היה סלול. אתמול בחצות קיבלנו את הבשורה המרה. קשה לתפוס כאב כזה".

גיא שמחי

תא״ל במיל דדי שמחי, נציב כבאות לשעבר, חילץ עם לוחמי יחידת חרוב את גופת בנו גיא ז"ל מקיבוץ רעים. גיא, לוחם בסיירת צנחנים שהיה בחופשה, הציל את חיי חבריו כשהכניס אותם לממ"ד בדירה בקיבוץ.
גיא היה בחופשה מהצבא ולא היה חמוש. הוא סירב להיכנס לממ״ד, חיפה לצד חבר לוחם מגלן שהיה חמוש ונשאר לצידו. שני מחבלים שחדרו לדירה הספיקו להשליך רימון בסלון הקטן שבו היו גיא וחברו. אז שני המחבלים חוסלו.
5 צפייה בגלריה
גיא שמחי
גיא שמחי
גיא שמחי ז"ל
( צילום: דובר צהל)
האבא סיפר: "הם חטפו רימון וחיסלו שני מחבלים. גיא נפצע מהרימון וניסה לקפוץ מהחלון החוצה. חברו קפץ החוצה וטיפס לגג של הממ״ד. בכל אותם רגעים 14 חברים היו דחוסים בממ״ד ושמעו את הירי ופיצוץ הרימון. מחבלים אחרים השליכו עוד שני רימונים שהרגו את גיא, שהציל את חיי חבריו".
גיא, לוחם בסיירת צנחנים, שכב הרוג במשך שעות ארוכות מחוץ לדירה. אחד מחבריו כתב עליו: "אחי אתה החבר הכי טוב שלי. לעולם לא אשכח אותך. תודה רבה על שהצלת לי ולכולם את החיים, אתה גיבור".
האב דדי שמחי סיפר אתמול: "גיא לא ענה. התקשרתי לכל העולם, 'תוציאו את הילד מרעים'. כשלא היה מענה עליתי על מדי צבא במדי תת אלוף, נכנסתי לפיקוד העורף, חתמתי על נשק בצורה מסודרת והגעתי לקיבוץ רעים בשעה 2 בלילה. אמרתי למג"ד חרוב בכניסה לרעים: "הבן שלי שוכב פה הרוג, תביאו אותו. הם חילצו את גיא. ראיתי אותו, חיבקתי אותו וליוויתי אותו עד למקום ברמלה שאליו הגיעו הגופות. היום משעה שש בבוקר חיכיתי להודעה של צה״ל שהבן שלי נהרג".