ברקע הגשת הצהרת התובע היום (חמישי) נגד תושב יקנעם סתיו קריף (30), החשוד המרכזי בפרשת התחזות לבני משפחות חטופים לצורך קבלת כסף במרמה על ידי תרומות, מתברר כי החשדות נגד חשוד נוסף בפרשה, יובל זיסו, לא היו נכונים. הוא שוחרר ממעצרו, ברקע ביקורת נוקבת מצד עורכת דינו: "הבינו שהוא לא קשור בכלל להונאה. מדובר בסיפור הקלאסי שהמשטרה לא יודעת להודות בטעות".
זיסו נעצר בתחילת החודש יחד עם קריף וחשוד נוסף, תומר יצחק (30), ועוד באותו היום הוארך מעצרם על ידי בית משפט השלום בחדרה בשישה ימים. בחקירתו, זיסו הכחיש את המיוחס לו, ובדיון קבע בית המשפט: "טוב תעשה היחידה החוקרת אם במהלך הימים הבאים תנסה לערוך אבחנה חקירתית, ככל שהדבר ניתן, בין החשוד הזה מיתר המעורבים בפרשה. ככל שהתברר במהלך ימי החקירה הבאים כי חל כרסום בעוצמת החשד הסביר נגדו, הרי שטוב תעשה אם תשקול שחרורו בתנאים מגבילים עוד בטרם הבאתו בפני שופט".
1 צפייה בגלריה
הארכת מעצר סתיו קריף
הארכת מעצר סתיו קריף
קריף בבית המשפט הבוקר
(צילום: רענן בן צור )
ב-9 בחודש הובא זיסו שוב לבית המשפט לדיון הארכת מעצרו, ובהחלטתו קבע בית המשפט כי "אתמול חלה התפתחות בחקירה אשר לא עיבתה את החשד נגד החשוד, ובמקביל לה חלה התפתחות אחרת, אשר הולידה פעולות חקירה נוספות". בית המשפט האריך את מעצרו ביממה. למחרת הובא שוב זיסו לבית המשפט לדיון נוסף בהארכת מעצרו, שבו טענה המשטרה כי הפעם לא מיוחסות לזיסו חשדות בפרשת ההונאה, אם כי בפרשה אחרת. בית משפט האריך את מעצרו של זיסו בשלושה ימים, אך לבסוף הוא שוחרר בתנאים מגבילים ב-11 בחודש.
עו"ד ענת אלפסי, שמייצגת את זיסו, מסרה כי "מאחר שהבינו שמרשי לא קשור לפרשת ההונאה כלל, הגיעו עם סרטון טיפשי וטענו כי יש חשד אחר. התובע המשטרתי הצהיר לפרוטוקול ומחוצה לו כי נגמרה פרשת ההונאה, וגם מהפרשה השנייה הם ירדו ומרשי שוחרר. מדובר בסיפור הקלאסי של המשטרה, שלא יודעת להודות בטעות". ברקע הגשת הצהרת התובע נגד קריף, במשטרה אומרים כי עניינו של החשוד תומר יצחק ייבחן בהמשך, בכפוף לשימוע.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, ובכדי למנוע את הטעיית הציבור, נבהיר כי מדובר בשני תיקים שונים שנחקרו ביחידות שונות ובמחוזות שונים, ללא קשר, תלות או השפעה על מכלול הראיות ולפיכך הטענות הן חסרות שחר. נדגיש כי משטרת ישראל מבצעת חקירותיה במקצועיות וביסודיות , במטרה להגיע לחקר האמת, כאשר הארכות המעצר נבחנות ונקבעות על ידי בית משפט ולא על ידינו".