לאחר שמשרד החוץ של קטאר הודיע אמש (שלישי) כי הושגה הסכמה בין ישראל לחמאס על העברת תרופות לחטופים תמורת הכנסת תרופות ומשאיות סיוע לתושבי רצועת עזה, מטוס תובלה של חיל האוויר הקטארי שנושא עימו תרופות וסיוע נחת הבוקר בנמל התעופה אל-עריש שבצפון סיני. מטוס קטארי נוסף צפוי להגיע היום גם כן לאל-עריש. לפי ההסכם, מסיני - התרופות יועברו לרצועה.

על אף שנכון לנקודה זו העברת התרופות מתקדמת בהתאם להסכם, קיים חשש שהן לא יגיעו בסופו של דבר לחטופים. עינב מוזס, כלתו של גדי מוזס בן ה-79 שנחטף מביתו מניר עוז, אמרה הבוקר ב-ynet Live:"אנחנו מאוד סקפטיים, גם בעבר אמרו שזה יקרה. צריך הוכחות כדי להאמין שהתרופות עברו, אני לא מבזבזת על זה אנרגיות. אני כל כך חסרת אמונה".
עינב סיפרה כי "גדי בן אדם בריא יחסית לגילו. הוא נכנס לשבי בן אדם בריא - אבל אני לא יודעת איך הוא ייצא משם". עם זאת, היא ציינה כי גם הוא זקוק לתרופות: "יש למשל את התרופות שבאות עם הגיל - מדללי דם ותרופות ללחץ דם".
בלשכת ראש הממשלה התייחסו אמש להודעת קטאר, ומסרו כי "בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו ובהמשך לסיכום של ראש המוסד דדי ברנע עם קטאר בנושא אספקת התרופות לחטופים הישראלים - מחר צפויים להמריא שני מטוסי חיל האוויר הקטארי למצרים ובהם התרופות שנרכשו בצרפת, על פי רשימה שגובשה בישראל, בהתאם לצרכים הרפואיים של החטופים. ישראל עומדת על כך שכל התרופות יגיעו ליעדן".
הכותרת
מי באמת מנהל את המלחמה? | נחום ברנע
26:06
1 צפייה בגלריה
סיוע המוניטרי צרפתי לעזה, בנמל התעופה באל-עריש בסיני
סיוע המוניטרי צרפתי לעזה, בנמל התעופה באל-עריש בסיני
סיוע הומניטרי צרפתי לזה מגיע לנמל התעופה אל-עריש, בנובמבר. משם התרופות אמורות לעבור לרצועה
(צילום: Thomas SAMSON / AFP)
רשת CNN דיווחה ביום ראשון מפי גורם המעורה בפרטי הדיונים על ההסכם כי יותר מ-40 חטופים אמורים לקבל תרופות. משרד הבריאות בעזה יהיה אמור למצוא פתרון להעברת התרופות אל החטופים, באמצעות חמאס. ב-CNN דווח כי הצלב האדום לא יהיה חלק בהעברת התרופות בכל אופן.
רשימת התרופות הורכבה מול הרופאים האישיים של החטופים. מדובר בתרופות שמוגדרות כ"מצילות חיים", ומיועדות בעיקר לחולים הכרוניים - כולל משאפי אסתמה, תרופות ללב, לחץ דם וכדומה. חמאס התנגד לאורך זמן רב להעברת התרופות - והתנה זאת ברשימת דרישות משמעותית.
במטה משפחות החטופים אמרו בסוף השבוע שעבר: "אנחנו דורשים הוכחה ויזואלית שהחטופים אכן מקבלים את התרופות כתנאי להעברת התמורות לעזה. התמונות המזעזעות של החטופות בשבי מחייבות הגברת הלחץ על המדינות המעורבות במו"מ להובלת שחרור מיידי, ולא לעצור בהעברת תרופות".