מבצע העברת התרופות לחטופים שבחיים יוצא לדרך, אחרי יותר מ-100 ימים בשבי: ביום שבו עודכנו משפחותיהם של איתי סבירסקי ויוסי שרעבי על כך שנרצחו בשבי חמאס, הודיעה קטאר כי בסיוע תיווך קטארי-צרפתי, הושגה הסכמה בין ישראל לחמאס על הכנסת תרופות וסיוע לעזה.
לפי הודעת המשרד, ההסכמה כוללת הכנסת תרופות ומשאיות סיוע לתושבים בעזה בתמורה למסירת תרופות לחטופים שנמצאים בשבי ברצועה. דובר המשרד מסר כי התרופות והסיוע יגיעו מחר לאל-עריש שבצפון סיני במטוס צבאי של קטאר ומשם יועברו לרצועה.
2 צפייה בגלריה
15 משאיות שהגיעו ממצרים דרך מעבר רפיח לרצועת עזה
15 משאיות שהגיעו ממצרים דרך מעבר רפיח לרצועת עזה
משאיות סיוע ברפיח. ההסכם כולל הכנסת תרופות לעזתים
2 צפייה בגלריה
סחורה בחאן יונס
סחורה בחאן יונס
ממיינים תרופות בחאן יונס
(צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
הכותרת
מה הסיכוי שמחלות וזיהומים יתפשטו מעזה לישראל?
21:32
בלשכת ראש הממשלה התייחסו אתמול להודעת המשרד הקטארי ומסרו כי "בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו ובהמשך לסיכום של ראש המוסד דדי ברנע עם קטאר בנושא אספקת התרופות לחטופים הישראלים - מחר צפויים להמריא שני מטוסי חיל האוויר הקטארי למצרים ובהם התרופות שנרכשו בצרפת, על פי רשימה שגובשה בישראל, בהתאם לצרכים הרפואיים של החטופים".
בלשכת נתניהו הסבירו שעם הגעת המטוסים למצרים, יועברו התרופות על ידי נציגי קטאר לרצועת עזה ואל יעדן הסופי. "ישראל עומדת על כך שכל התרופות יגיעו ליעדן", נמסר.
שלשום דיווחה רשת CNN כי יותר מ-40 חטופים אמורים לקבל תרופות. לפי הדיווח, התרופות יועברו למשרד הבריאות בעזה דרך מעבר רפיח. לצלב האדום לא יהיה חלק בהעברת התרופות בכל אופן.
פורסם לראשונה: 23:05, 16.01.24