קרובי חטופים חסמו הערב (שבת) את נתיבי איילון לכיוון צפון סמוך למחלף קק"ל, והדליקו במקום כתובת אש: "חלאס". הם צעקו: "החטופים בעזה יותר מדי ימים". בין המשתתפים עינב צנגאוקר, אימו של מתן צנגאוקר; זוגתו אילנה גריצבסקי ששוחררה מהשבי בנובמבר; אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר ואחרים.

3 צפייה בגלריה
משפחות חטופים חוסמים את איילון צפון סמוך למחלף קק"ל
משפחות חטופים חוסמים את איילון צפון סמוך למחלף קק"ל
(צילום: אליסף קוסמן)
המשתתפים קראו: "די להרג ודי לשכול - החטופים לפני הכול", "נתניהו, מה אם זה היה הבן שלך? ומה אם זו הייתה אשתך?", "עסקה עכשיו, כולם כולל כולם", "הקבינט אחראי לחיי החטופים" ו"הקבינט אכזרי, הוא הפקיר את החטופים".
מיה, נהגת שעמדה עם מכוניתה בפקק שנותר במקום, הצטרפה להפגנה ולמוחים. "זה מעצבן, זה לא נעים להיתקע בפקק, אבל מה שפחות נעים זה שהחטופים בעזה ולא עושים כלום", אמרה ל-ynet.
גם הערב השתתפו אלפים בהפגנות ברחבי הארץ בקריאה להחלפת הממשלה ולקידום עסקה לשחרור חטופים. מוקדם יותר נחסמו נתיבי איילון סמוך למחלף לה גווארדיה לכמה דקות על-ידי מפגינים שהגיעו מההפגנה ברחוב קפלן. מהמשטרה נמסר כי נעצרו שבעה מפגינים שהתעמתו עם הכוחות בשטח: "מספר מפגינים התקבצו על דרך מנחם בגין באופן בלתי חוקי והחלו להפר את הסדר, תוך הדלקת אבוקות וריצה לעבר כביש איילון דרך גשר יהודית".
ההפגנות הערב התקיימו זמן קצר אחרי שחמאס פרסם סרטון של קית' סיגל ועמרי מירן. אביו דני מירן אמר בדמעות על הבמה בתל אביב: "בסביבות 18:00 ישבתי לשתות קפה בקפיטריה ופתאום אמרו לי 'תסתכל', ואני מסתכל ורואה את עמרי שלי. כפי שחשבתי הוא עם זקן כי אין לו במה להתגלח. ואמרתי לכל עם ישראל - אני גם מגדל את הזקן וביום שיגיע נתגלח ביחד. מעל במה זו אני פונה לכל מקבלי ההחלטות, כולל בן גביר וסמוטריץ', שחררו את החבל עם מנהלי המו"מ וחג החירות הזה אשרו כל עסקה והחזירו את החטופים בזרוע נטויה. פעם אחת, רק פעם אחת, גלו מנהיגות. פעם אחת. לאחר שראיתי את הסרטון הזה ובכיתי שעה שלמה מהתרגשות אני משוכנע שחמאס בשל לעסקה".
3 צפייה בגלריה
משפחות חטופים הדליקו כתובת אש עם הכיתוב חאלס סמוך למחלף קק"ל
משפחות חטופים הדליקו כתובת אש עם הכיתוב חאלס סמוך למחלף קק"ל
משפחות חטופים הדליקו כתובת אש עם הכיתוב חלאס סמוך למחלף קק"ל
(צילום: מירב כהן מור)
3 צפייה בגלריה
משפחות חטופים חוסמים את איילון צפון סמוך למחלף קק"ל
משפחות חטופים חוסמים את איילון צפון סמוך למחלף קק"ל
משפחות חטופים חוסמות את איילון צפון סמוך למחלף קק"ל
(צילום: אליסף קוסמן)
בתו של סיגל פרסמה וידאו שבו אמרה: "לראות את אבא שלי היום רק מדגיש לכולנו עד כמה אנחנו חייבים עסקה כמה שיותר מהר שתחזיר את כולם הביתה. אני דורשת מהמנהיגים לראות את הסרטון הזה ולראות את אבא שלהם זועק לעזרה. בתו השנייה אמרה: "אם ראיתם את הסרטון ראיתם שאבא שלי יודע שכולנו מגיעים לעצרת כל שבוע ונלחמים עליו ועל כל החטופים. לא נפסיק להילחם יחד". בת זוגו שחזרה מהשבי, אביבה סיגל, אמרה: "קית' אני אוהבת אותך. אנחנו נילחם, נילחם עד שתחזור".
בהצהרת חירום שהתקיימה מוקדם יותר בשער בגין על רקע ההיערכות לכניסה לרפיח אמרו חלק מבני המשפחות: "חצי שנה מספרים לנו שלחץ צבאי יביא לשחרור החטופים. הקונספציה הזו כשלה. אנחנו קוראים היום לכל חברי הממשלה: אם הדרך היחידה לעסקת חטופים כוללת היא סיום המלחמה – הסכימו לשלם את המחיר: סיימו את המלחמה כדי להחזיר אלינו הביתה את החטופים.
"מדינת ישראל חייבת לבחור: חטופים או מלחמה. כניסה לרפיח תביא לרצח עוד חטופים בשבי, או למותם מאש המלחמה. כניסה לרפיח תהיה עוד הפקרה של החטופים לגורל של מוות. ישראל חייבת לבחור בהחזרת החטופים. אנחנו אומרים ברגע הגורלי הזה גם לכל חברי הקואליציה: זו אולי ההזדמנות האחרונה לעסקה. המלחמה ממילא נעצרה. וכדי שלא יהיו לנו עוד 133 מקרי רון ארד, הסכימו לסיים את המלחמה בתמורה להחזרת כל החטופים. ההיסטוריה תשפוט כל אחד מכם. בחרו בהצלת חיים ולא בהצלת נתניהו".