ימים בודדים לאחר שפרסם אות חיים מהחטוף הירש גולדברג-פולין, חמאס מפרסם אחר הצהריים (שבת) סרטון טרור פסיכולוגי נוסף - הפעם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן. סיגל (64), מרפא בעיסוק, נחטף מביתו בכפר עזה יחד עם בת זוגו, אביבה אדריאן סיגל, ששוחררה מהשבי אחרי 51 ימים ברצועת עזה. מירן (46) נחטף מביתו בנחל עוז לעיני משפחתו. הסרטון ותמלול הדברים מתפרסמים לבקשת המשפחה:

2 צפייה בגלריה
עמרי מירן וקית' סגל בסרטון שמפיץ חמאס
עמרי מירן וקית' סגל בסרטון שמפיץ חמאס
קית' סיגל ועמרי מירן בסרטון שמפיץ חמאס
סיגל אומר בסרטון: "אני רוצה למסור למשפחה שלי שאני מאוד אוהב אתכם. חשוב לי שתדעו שאני בסדר ואני מקווה מאוד שגם אתם. יש לי זיכרונות מאוד יפה מפסח בשנה שעברה שחגגנו כולנו ביחד, ואני מאוד מקווה שתהיה לכולנו הפתעה הכי טובה שיכולה להיות... (בוכה, ע"ח). אנחנו פה נמצאים בסכנה. יש הפצצות וזה מלחיץ ומפחיד וזה נמשך כבר הרבה מאוד זמן. אני תוהה וחושב לעצמי עד מתי. לפעמים יש תחושה שהדברים נמרחים. אני פונה לראש הממשלה ולכל הממשלה להשתתף במו"מ על מנת להגיע לעסקה בקרוב, שכל החטופים יחזרו הביתה בקרוב למשפחות שלהם כמו שאתם נמצאים עם המשפחות שלכם. ראיתי כמה פעמים את ההפגנות שיש בתל אביב ובירושלים, ואני מקווה ומאמין שאתם כולכם תמשיכו בזה. להתראות בתקווה שזה יהיה בקרוב".
מירן אמר בסרטון: "משפחתי היקרה, אני מתגעגע לכולכם. אבא, אחיי, אחותי, שי אהובתי, רוני ועלמה בנותיי היקרות. השנה לא הצלחנו לחגוג שום חג ביחד בגלל המלחמה הארורה הזאת. אני מקווה שלפחות את החג הבא, יום העצמאות, נוכל לחגוג ביחד כולנו. אני נמצא פה בשבי החמאס כבר 202 יום. המצב פה לא נעים, קשה, יש הרבה הפצצות. הגיע הזמן להגיע לעסקה שתוציא אותנו מכאן בחיים, שלמים ובריאים. אני רוצה שתעשו כל מה שאתם יכולים ותלחצו בכל דרך אפשרית ותמשיכו להפגין כדי שיהיה מו"מ ועסקה עכשיו".
הערה: סביר להניח שדברים שנאמרים בסרטון הוכתבו על ידי השובים כחלק מהתעמולה הפסיכולוגית של חמאס.

דני מירן, אביו של עמרי, אמר לחדשות 12: "זה אות החיים הראשון ממנו, אני נרגש עד דמעות. ראיתי תמונה כמו שחשבתי שהוא יהיה: עם זקן, והוא בטח לא צחצח שיניים מאז השואה שם. זה כאב גדול. פיזית הוא נראה מעולה, אני רק מקווה שנפשית הוא עדיין במצב טוב".
הערב, כמדי מוצ"ש מאז החלה המלחמה, יתקיימו הפגנות במספר מוקדים למען השבתם של 133 החטופים שעדיין מוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה. בהצהרת חירום ליד הקריה מסרו נציגי המשפחות: "חצי שנה מספרים לנו שלחץ צבאי יביא לשחרור החטופים. הקונספציה הזו כשלה. אנחנו קוראים לכל חברי הממשלה: אם הדרך היחידה לעסקת חטופים כוללת היא סיום המלחמה – הסכימו לשלם את המחיר. כניסה לרפיח תביא לרצח עוד חטופים בשבי, או למותם מאש המלחמה. כניסה לרפיח תהיה עוד הפקרה של החטופים לגורל של מוות. ישראל חייבת לבחור בהחזרת החטופים".
ההצהרה כללה פנייה לשרים בני גנץ וגדי איזנקוט: "אם אחרי שתצעקו מעל כל במה שיש להפסיק את המלחמה בתמורה להחזרת החטופים, ועדיין לא תצליחו להביא עסקה – עליכם להוביל להחלפה מיידית של נתניהו שמהווה מכשול לעסקה. גבשו רוב להדחת נתניהו או צאו מהממשלה, ובכל מקרה, תפסיקו לשתף פעולה ולקחת חלק בהפקרת החטופים".
מוקדם יותר פרסם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פוסט בחשבון ה-X שלו עם תמונה מהמפגש עם אביגיל עידן בת ה-4, ששוחררה משבי חמאס, ובני משפחתה. הוא כתב: "לא אנוח עד שכל חטוף, כמו אביגיל, שנקרע ממשפחתו ומוחזק בידי חמאס - יחזור לזרועות יקיריו. יש להם את המילה שלי. למשפחות שלהם יש את המילה שלי".
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן ואביגיל עידן בבית הלבן
ג'ו ביידן ואביגיל עידן בבית הלבן
ג'ו ביידן עם אביגיל עידן ואחיה בבית הלבן
(צילום: POTUS)
דבריו של הנשיא האמריקני מגיעים ברקע המו"מ לעסקת חטופים נוספת, שנייה במספר מאז החלה המלחמה לפני כמעט שבעה חודשים, שהמגעים להוציאה לפועל נמשכים כבר חודשים ארוכים. בכיר בתנועת חמאס אמר לרשת "אל-מיאדין" בהתייחסו לעסקת חטופים אפשרית: "ההצעה הישראלית שהוצגה אינה משקפת שינוי מהותי בעמדה הישראלית ולא נותנת תשובות ברורות לסוגיית הנסיגה והפסקת האש הכוללת. חמאס עדיין בוחן את ההצעה, אך אין ציפיות גבוהות לקבלה אלא אם יבוצעו בה תיקונים יסודיים".
ביום שישי הגיעה לישראל משלחת מצרית, לאחר שבקבינט המלחמה נידונה הצעה חדשה בימים האחרונים. בסוף השבוע אמרו גורמים מדיניים בכירים כי השיחות עם המשלחת - שהגיעה לישראל כחלק מהמאמץ לחדש את המו"מ לעסקת חטופים - היו "מאוד טובות". הלילה הודיע חמאס כי קיבל את התשובה הרשמית של ישראל בנוגע לעמדתה בעניין המגעים להפסקת אש. לפי הודעת ארגון הטרור, שנמסרה על ידי חליל אל-חיה, סגנו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר, "נבחן את ההצעה לפני שנגיש את תשובתנו".
לדברי הגורמים, השיחות עם המצרים נעשו ברוח טובה ועניינית, ונרשמה התקדמות בכל הפרמטרים. "המצרים מראים רצון משמעותי להפעיל לחץ על חמאס ולקדם עסקה", אמרו, כשברקע האיום בפעולה צבאית ברפיח שבישראל מקווים שיפעיל לחץ על חמאס, איום שבמקביל "מתניע" את המצרים שחוששים ממבצע שכזה. לפי הדיווחים, המצרים פועלים ביתר שאת כדי למנוע פעולה ברפיח - באמצעות הניסיון להתניע מחדש את המשא ומתן. לדברי הבכירים, ישראל הבהירה בשיחות מול המצרים שהיא "רצינית מאוד" באיום שלה להיכנס לרפיח.