2 צפייה בגלריה
אליעזר דלאל
אליעזר דלאל
אליעזר דלאל. הורשע במעשים מגונים
בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (ראשון) את אליעזר דלאל, הבעלים של פיצריית "הסובל" בתל אביב שכיכב בסדרה "החברים של נאור", בביצוע שלוש עבירות של מעשה מגונה בשלוש מתלוננות - שתיים מהן היו נערות בזמן האירוע.
ביוני 2019 הוגש כתב אישום נגד דלאל (68), בעלי פיצריית "הסובל" שברחוב אבן גבירול בתל אביב, המייחס לו ביצוע מעשים מגונים בשתי נערות בנות 17. מקרה אחד אירע ב-2018 והמקרה השני כשנה לאחר מכן. כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד לילך כץ מפרקליטות מחוז ת"א פלילי, תיאר כיצד בשני המקרים פנה דלאל לנערות והזמין אותן להיכנס לפיצרייה שלו. במהלך שהותן במקום, ביצע בהן מעשים מגונים שכללו מגע ושיחות בעלות אופי מיני. בהמשך נוספה מתלוננת נוספת בגירה וגם במקרה זה יוחס לו מעשה מגונה.
דלאל הכחיש במהלך המשפט את המיוחס לו, טען בין היתר שמישהו "בונה לו כיפה אדומה" ושהיו כשלים בחקירה. הוא טען כי אכן שוחח עם המתלוננות בפיצרייה, אך שלל כל מעשים בעלי רקע מיני. היום כאמור בית המשפט דחה את טענותיו, קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע אותו.
2 צפייה בגלריה
השופטת דנה אמיר
השופטת דנה אמיר
השופטת דנה אמיר
(באדיבות הנהלת בתי המשפט)
"לצד התרשמותי הבלתי אמצעית ממהימנות ואותנטיות גרסת המתלוננות ומהראיות התומכות בה, מבחינת גרסת המתלוננות אף עולה כי קיים דמיון רב ובולט בין מעשי הנאשם המתוארים על ידי כל אחת מהן, המעיד על דפוס פעולה דומה", קבעה השופטת דנה אמיר. "כך, המתלוננות כולן עברו בסמוך לפיצרייה, הנאשם העיר להן הערה הנוגעת לביטחון העצמי שלהן על מנת למשוך את תשומת לבן ובעקבות כך נכנסו עמו לפיצרייה. כולן נשים צעירות.
"במהלך המפגש בפיצרייה החל הנאשם לגעת במתלוננות בדרך של עיסוי. לאחר שהביעו התנגדות למעשיו ושיקפו בפניו שהמגע אינו נעים להן, הנאשם התרחק וניתק מגע, אך לאחר מכן שב ונגע במתלוננות מעל בגדיהן, בחזה, בבטן ובישבן מספר פעמים והתחכך בהן עם איבר מינו. לשתי המתלוננות אמר הנאשם לאחר המקרה שלא יספרו על כך לאיש".
לפי הכרעת הדין, באירוע הראשון ב-2018 זיהתה המתלוננת את דלאל מסדרת הטלוויזיה "החברים של נאור" שבה השתתף, ונענתה להצעתו להיכנס למחסן העסק שלו, לאחר ניסיונות שכנוע מצדו. בשלב זה לפי כתב האישום, התקרב אליה דלאל, ליטף אותה ונצמד אליה בחוזקה. המתלוננת נרתעה לאחור והוא התרחק והבטיח כי לא ייגע בה שוב.
בעודם עומדים האחד מול השני, סיפרה המתלוננת לדלאל כי היא לומדת במגמת תיאטרון, והוא הבטיח לה כי יזמין אותה לקחת חלק בפרויקט הבא שאותו יצלם. לאחר כמה דקות נוספות של שיחה בין השניים, התקרב אליה דלאל פעם נוספת, נגע בה ונשק ללחיה, תוך שהיא מסבירה לו כי אינה מרגישה בנוח ומבקשת שיחדול. לפני שעזבה את המקום, אמר דלאל למתלוננת כי הוא יודע שתספר להוריה את אשר ארע, וציין כי יכחיש הכל.
גם במקרה השני ב-2019 הזמין דלאל את המתלוננת להיכנס אל הפיצרייה ולאחר שיחה על נושאים מיניים, החל לגעת בה בניגוד לרצונה. לפי כתב האישום, נצמד דלאל אל הנערה מאחור והחל לעסות את כתפיה וגבה. הוא המשיך לגעת בה למרות שהפצירה בו להפסיק, ובטרם עזבה את המקום אמר לה כי הוא מקווה שלא תספר לאיש על מה שקרה. הנערה הגישה תלונה נגד דלאל ובאותו היום הגיעו אליו חוקרי תחנת לב תל אביב ועצרו אותו.
עו"ד זהר משה, שמייצג את דלאל מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר: "בית המשפט אמר את דברו בהכרעת הדין המרשיעה היום, אנחנו נלמד לעומק את הכרעת הדין ונשקול את צעדנו בהמשך".