המשטרה הצבאית עצרה בימים האחרונים לוחמים מגדוד נצח יהודה של חטיבת כפיר בחשד שתקפו בסוף החודש שעבר מבוקש פלסטיני. דיון נוסף בבקשה להאריך את מעצרם של ארבעה לוחמים שהיו מעורבים לפי החשד בתקיפה ייערך מחר (יום ה') בבית הדין הצבאי ביפו.
מפרטי החקירה שנודעו ל-ynet עולה כי התקיפה שמיוחסת למעורבים אירעה לאחר מעצרו של הפלסטיני באחת הגזרות של יהודה ושומרון. תחילה נעצרו 10 לוחמים, אולם שישה מהם שוחררו. מעצרם של ארבעת הלוחמים שעדיין חשודים בתקיפה הוארך בפעם הראשונה בתחילת השבוע.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: AFP)
עוד עולה החשד כי הפלסטיני שנלכד במסגרת מעצר מנהלי הוכה על ידי הלוחמים ברכב המבצעי בדרך לבסיס הגדודי. עם ההגעה למחנה, ההתעללות בפלסטיני נמשכה וכללה לפי החשד גם הצמדת קנה הנשק של אחד החיילים לאחוריו של העצור וכן איומים.
הפלסטיני דיווח על כך לרופא שבדק אותו במסגרת הליך המעצר, ותלונתו הובילה לחקירת מצ"ח. בבדיקה שנערכה לעצור התגלו סימני חבלה על גופו.

למרות החריגות, האירוע לא דווח לציבור

החקירה נמצאת בשלבים מתקדמים, וכתבי אישום ראשונים עשויים להתגבש בימים הקרובים. בצה"ל נמנעו מלדווח על המקרה לציבור, חרף חריגותו ואירועים דומים שאירעו בשנים האחרונות בגדור החי"ר שמוגדר "חרדי".
גורמי החקירה מייחסים לארבעת הלוחמים גם עבירה של ביצוע מעשה מגונה בחשוד הפלסטיני. בית הדין הצבאי אישר את בקשת הלוחמים לאסור את פרסום שמותיהם ותמונותיהם.
לאחר הפרסום ב-ynet דובר צה"ל מסר בתגובה כי "בימים האחרונים נחקר במצ"ח אירוע במסגרתו מספר לוחמים הכו פלסטיני כשהוא אזוק ומכוסה עיניים, בזמן ששהה בבסיסם לאחר שנעצר. מעצר החיילים הוארך מעת לעת על ידי בית הדין הצבאי לצורכי חקירה. בימים הקרובים עתידים להיות מוגשים כתבי אישום כנגד הלוחמים לבית הדין הצבאי. העצור נבדק רפואית בבית המעצר ובבית חולים ולא נזקק לטיפול רפואי. בשלב זה פרטיהם המזהים של החיילים אסורים בפרסום".