1 צפייה בגלריה
דוד אלחייני
דוד אלחייני
דוד אלחייני
(צילום: עמית שאבי)
כבר חודשים רבים שדוד אלחייני, תומך נלהב תקווה חדשה, מתראיין מעל כל במה אפשרית תחת התואר "יו"ר מועצת יש"ע" ומפזר לכל עבר תמיכה בממשלת בנט-לפיד. רק בשבוע האחרון הוא הצטרף בחדווה לטענות הקואליציה בעניין החוק להארכת תוקפן של תקנות החירום ביהודה ושומרון שנפל ביום שני במליאה, וזו כמובן רק דוגמה אחת. היה גם גיבוי אחרי הפלת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה, תמיכה באיילת שקד מול לחצים של רשויות ביו"ש ועוד.
אבל את הדוגמה המובהקת ביותר לחליפת המגן שהוא מעניק לממשלה על חשבון התושבים אפשר היה לראות בשנת הקפאת הבנייה השקטה שעברה על יהודה ושומרון ונשברה רק במאי האחרון. בראשית ימיה של ממשלת בנט-לפיד שברה הממשלה נוהל של מתן אישורי בנייה בכל שלושה חודשים. בימים כתיקנם, יום לאחר הפסקת הנוהל הייתה משגרת מועצת יש"ע הודעה לעיתונות על "הקפאה שקטה", כלי התקשורת היו מלאים ראיונות מקיר לקיר על ממשלה רופסת ובעלוני השבת בבתי הכנסת היו נמרחות מודעות הקוראות לה להפסיק את ההקפאה. אך לא בימיו של אלחייני.
הודעה לא שוגרה, ציוץ לא צוויץ וראש מועצת יש"ע אף התבטא בשבח ההמתנה. רק כתשעה חודשים לתוך ההקפאה טרחו במועצת יש"ע להשמיע קול ובמאי האחרון אושרו אלפי יחידות דיור שהותנו באישורי בנייה לפלסטינים בשטחי C. ימים מיוחדים הם ימי ממשלת בנט-לפיד.
יהונתן טליהונתן טל
כבר זמן רב שמועצת יש"ע לא מייצגת את תושבי יהודה ושומרון. מדובר בפורום שבו חברים חלק מראשי הרשויות ובשנים האחרונות הוא משמש לקמפיינים ומאבקים משותפים. המימון מגיע מכספי הארנונה של תושבי יהודה ושומרון. החייאתו המלאכותית של הגוף הזה הייתה נסבלת כל עוד לעיתים רחוקות הוא הצטרף בגמלוניות למאבקים למען התושבים, אך המצב כיום, שבמסגרתו עומד בראש איש תקווה חדשה, שפעם אחר פעם מציג עצמו כמייצג של תושבי יהודה ושומרון אבל תומך בממשלה שכ-70% מהם הצביעו למפלגות המתנגדות לה, היא אבסורד.
הגיע הזמן לומר: מועצת יש"ע לא מייצגת את תושבי יהודה ושומרון והתואר של היו"ר הוא ריק מתוכן ומטעה. אם ראשי הרשויות לא מתכוונים להתעשת ולהחליף את אלחייני, אולי כדאי להפנות את כספי הארנונה שלנו לדברים חיוניים יותר ולהכיר בכך שתפקידה ההיסטורי של מועצת יש"ע הסתיים. אל תדאגו לאלחייני, הוא יוכל להמשיך להתראיין תחת התואר המתבקש "חבר ברשימת תקווה חדשה לכנסת".
  • יהונתן טל הוא מנכ"ל "מלוכדים - הפורום הלאומי בליכוד", ותושב יהודה ושומרון
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com