3 צפייה בגלריה
מחאה בתל אביב
מחאה בתל אביב
המחאה בצומת עזריאלי בשבוע שעבר
(צילום: AFP)
הקואליציה ממשיכה לדהור, חוקי המהפכה המשפטית עולים במליאת הכנסת - וההפגנות מעלות הילוך בהתאם: פעולות המחאה יימשכו והיום (חמישי) יתקיים "יום שיבוש" שלישי במספר - "יום החרפת ההתנגדות" - כשבמוצאי שבת צפויות הפגנות בכל רחבי הארץ כמדי סוף שבוע בעשרת השבועות האחרונים. במקביל נערכת המשטרה למחאות, כשהמבחן הגדול יהיה האם המפגינים יצליחו לחסום שוב את נתיבי איילון, למורת רוחו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שרוצה למנוע הפעם את "תמונת הניצחון" של המחאה - גם במחיר של עימותים מול המפגינים ופינוי בכוח.
לאחר ההפגנות שלשום בבני ברק מול ביתו של ח"כ משה גפני מיהדות התורה ומול ביתו של ח"כ יולי אדלשטיין מהליכוד, ופעולות השיבוש היום בנתב"ג במטרה לעכב את המראתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לגרמניה, היום יתקיים "יום שיבוש" נוסף, שלישי במספר. החל מהשעה 08:00 יתקיימו הפגנות הורים וילדים ברחבי הארץ, ב-10:00 יתקיימו במקביל הפגנות מול שגרירויות ארה"ב, גרמניה, בריטניה וצרפת בניסיון לגייס את דעת הקהל העולמית, בנוסף להפגנת ציונים-דתיים-דמוקרטיים בעזריאלי, שתכלול מיצגים מיוחדים. ב-11:00 תתקיים צעדת ארגוני השטח של קפלן מכיכר הבימה בתל אביב, בנוסף לצעדת עולם התרבות נגד המהפכה, ב-12:00 תתקיים הפגנה מול מכון ויצמן ברחובות וב-12:30 תיערך הפגנת "החלוקים הלבנים" בתל אביב.


מחאת ההייטק תקיים הפגנות ב-14 מוקדים שונים מצפון ועד דרום, כשהחל מהשעה 11:00 מיצג המחאה, קטר ההייטק, יוצב במוקדי ההפגנות השונים תחת הכותרת "הדמוקרטיה היא הדלק לקטר של המשק". מדובר בקטר רכבת ענק שנועד להמחיש כי עצירת הדמוקרטיה על ידי הממשלה תעצור תעשיית ההייטק - הקטר של המשק. ב-19:00 תתקיים ההפגנה מרכזית בכיכר הבימה משם תצא צעדת לפידים.
עוד בתכנון: שיירת תותחנים של "אחים לנשק" מזכרון יעקב ועד למשרד ראש הממשלה בירושלים, שיירות כלים חקלאיים בצפון ובדרום הארץ, צעדות סטודנטים ולהט"ב וצעדות הייטקיסטים בחיפה. כחלק מעליית המדרגה של המחאה, במקביל צפויות להתבצע פעולות שיבוש נוספות שאותן ראשי המחאה שומרים לעצמם. עיקרי הצעדים הם שיבושים נקודתיים וחסימות כבישים.
"מדינת ישראל מתפרקת תחת ידיו של הרודן נתניהו", מסרו מארגני המחאה. "אותו 'שקרן בן שקרן' הוביל להתפוררות הכלכלה, הצבא והלכידות החברתית. הדרך היחידה להציל את ישראל היא לצאת במספרים חסרי תקדים. מדינת ישראל לא תוכל להמשיך לתפקד כדיקטטורה חשוכה ועם בן גביר בתפקיד השריף שפוקד על המשטרה להכות באזרחים. צאו מהבתים מחר כדי להציל את הבית".

3 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב
גם במוצ"ש יתקיימו, זה השבוע ה-11 ברציפות
(צילום: טל שחר)
ממטה מחאת עובדי ההייטק נמסר: "אנחנו במצב חירום לאומי. ממשלת ישראל דוחפת את המשק בכל הכוח למיתון ומתעלמת מהאזהרות שממשיכות להגיע, האחרונה הבוקר מנגיד בנק ישראל. את השלכות ההפיכה המשטרית כבר מרגישים היטב בהייטק. במקום לעצור את בליץ החקיקה ולחשב מסלול מחדש, אותם חסרי האחריות מאיצים ודוחפים את כולנו לתהום. יחד נעצור את הטירוף ונילחם על הדמוקרטיה, המדינה והבית שלנו".
בשבת צפויות הפגנות מחאה בכל רחבי הארץ, כמדי סוף שבוע בעשרת השבועות האחרונים. "זהו אחד השבועות הקריטיים במאבק לשמירה על הדמוקרטיה הישראלית מפני אלו שמנסים להביא לחורבנה", אמרו המארגנים. "כל ישראלי וישראלית שבליבם ערכי מגילת העצמאות חייבים לצאת ביום חמישי הקרוב בעוז ובגבורה ולהגן על מדינת ישראל. לא נקבל שום מהלך שיפגע בדמוקרטיה הישראלית. אנו כאן, על המשמר, נגן על ישראל".

בן גביר שוב יעניק למשטרה ציון "נכשל"?

"יום החרפת ההתנגדות" היום יהיה יום גורלי בשאלת יחסי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ומפקדי המחוזות. המשטרה נערכת למחר בכל מוקדי ההפגנות ברחבי הארץ, כשהדגש יהיה כמובן על צומת עזריאלי ברחוב קפלן בתל אביב שייחסם מכל הכיוונים, כשהדגש יהיה למנוע את זליגת המפגינים לנתיבי איילון. יום ארוך ומורט עצבים צפוי לאלפי שוטרים ולוחמי מג"ב שיעמדו מול המפגינים בכל רחבי הארץ.
3 צפייה בגלריה
יעקוב שבתאי ואיתמר בן גביר
יעקוב שבתאי ואיתמר בן גביר
המשטרה תכיל גם הפעם חסימות באיילון? המפכ"ל שבתאי והשר בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי, רפי קוץ)
בשבוע שעבר בן גביר העניק "ציון נכשל" לאגף התנועה, למשטרת מחוז המרכז ולמשטרת מחוז תל אביב, שלא מנעו את חסימת הכבישים בנתב"ג ובנתיבי איילון. תמונת הניצחון של המפגינים צועדים על נתיבי איילון שנחסמו במשך יותר משעה הוציאה את בן גביר משלוותו, וכעבור כמה שעות, בהודעה חריגה, הוא הודיע על "סבב מינויים" - שלמעשה הדיח מתפקידו את מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, שכבר חודשיים מנהל בהצלחה ובשכל רב את המחאות במחוז.
המשטרה נערכת בכוחות גדולים של שוטרים ולוחמי מג"ב כשהפרשים והמכת"זית ממתינים הרחק מהמפגינים, אולם במוכנות מיידית להיכנס לפעולה לצורך פיזור ההפגנה. במשטרת מחוז תל אביב יעשו הכול כדי שהתמונה של מפגינים צועדים על נתיבי איילון החסומים לא תחזור על עצמה, וכל הירידות לאיילון או העליות אליו במחלף השלום בתל אביב ייחסמו על ידי המשטרה, ושוטרים יוצבו לאורכו כדי למנוע מהמפגינים לקפוץ אל הכביש המהיר ולחסום את הרכבים.

המפכ"ל שבתאי חוזר על המסר החד משמעי שלא להיכנע לשום לחץ פוליטי ולהגיב לכל תרחיש בהתאם להחלטה של מפקד המחוז, ושרק הוא יחליט על מדרג התגובה המשטרתית לכל התפתחות בהפגנה, כשכל ארסנל האמצעים נמצאים תחת ידיו - פרשים, מכת"זית ורימונים הלם. "אני לא רוצה לראות דם ברחובות או פצועים", חזר המפכ"ל על המסר, כשכוונתו היא להכיל הפרות סדר ולנהוג בחכמה מול המפגינים שיחסמו כבישים.
מפקדי המחוזות מודעים לדרישתו החד משמעית של השר בן גביר "לא לאפשר חסימת כבישים של אנרכיסטים", ובנתב"ג אתמול אפשרו את חופש המחאה לצד השארת נתיב הנסיעה לטרמינל 3 פתוח. המפכ"ל שבתאי שב ומדגיש למפקדים כי רק הוא "מדבר עם השר בן גביר", והשאיר את ההחלטות המבצעיות מול המפגינים, כשהמסר שלו הוא לאפשר את המחאה כולל הכלת חסימת כבישים לפרק זמן קצר.
פורסם לראשונה: 23:38, 15.03.23