גם היום (רביעי), כמו בשבוע שעבר כשראש הממשלה בנימין נתניהו טס לרומא, שיירת כלי רכב משבשת את הגישה לנמל התעופה בן גוריון על רקע טיסתו של נתניהו לביקור מדיני בברלין. אלא שהפעם, את שיירת המחאה מובילים לוחמים לשעבר מסיירת מטכ"ל, יחד עם לוחמים מגולני ומצנחנים שלקחו חלק במבצע יונתן שבו נפל אחיו של ראש הממשלה, יוני נתניהו. בהגיעם לנתב"ג, אמרו הלוחמים, שהיו פקודיו של יוני: "הוא לא נפל סתם, הוא נפל על מזבח מדינת ישראל הדמוקרטית. אלו הערכים שגדלנו עליהם".
אדם קולמן, אחד מהמשתתפים במבצע יונתן, שנקרא גם מבצע אנטבה, הגיע להשתתף במחאה נגד המהפכה המשפטית בנתב"ג ואמר כי "כולנו היינו מוכנים ללכת לסכן את עצמנו, על מנת שאנשים לא יהיו בני ערובה בידי טרוריסטים שבאו ללחוץ על מדינת ישראל. אנחנו מתנדבים היום בדיוק לאותה מטרה". לדברי קולמן, "ביבי גם הוא היה לוחם ביחידה, פעם היו לו ערכים אחרים. היום הוא איבד את הערכים שלו, ואת הכיוון שלו. הוא הלך שבי בידי כל מיני כוחות אפלים והוא הולך לכל מיני כיוונים פנאטיים".
4 צפייה בגלריה
שיירת לוחמי אנטבה בדרך לנתב''ג
שיירת לוחמי אנטבה בדרך לנתב''ג
"יוני נפל על מזבח מדינת ישרלא הדמוקרטית. אלו הערכים שגדלנו עליהם". שיירת לוחמי אנטבה בדרך לנתב''ג
(צילום: רועי רובינשטיין)

אמיר עופר, לוחם לשעבר שמשתתף גם הוא בשיירה שתויגה תחת הכותרת "מבצע בנימין", אמר כי "אנחנו הגענו הנה כדי להוציא את ביבי והשותפים שלו ממסלול של הרס המדינה, חורבן ונטרול כל האלמנטים שהחזיקו עד עכשיו את הסטראטפ המופלא הזה שבמשך 75 שנים עבד בצורה פנטסטית". הוא הוסיף כי "הגענו כדי להחזיר את המדינה למסלול של יוני, שהראה מה זה אהבת המדינה ואהבת העם. יוני הראה איך בן אדם מסוגל להקריב את עצמו למען אחרים, ועכשיו קורה פה דבר הפוך".
במסגרת מבצע יונתן שוחררו בני ערובה ממטוס שנחטף והוחזק על ידי טרוריסטים בשדה התעופה באנטבה ב-1976. אחד המשתתפים בשיירת המחאה היום הוא בני דוידזון, אחד מהחטופים באנטבה, שהיה בן 13 בזמן החטיפה. "בימים הטרופים שאנחנו עוברים בחודשיים האחרונים בארץ הזאת, אנחנו צריכים הרבה יותר מ-63 לוחמים של סיירת מטכ"ל שהיו על האדמה באנטבה. אנחנו צריכים עשרות, מאות אלפים, ואולי גם מיליונים, בשביל להסביר למי שצריך להסביר שמלחמת אחים לא באה בחשבון. ולאבד את המדינה לא בא בחשבון", אמר דוידזון.
4 צפייה בגלריה
המחאה בנתב''ג
המחאה בנתב''ג
המחאה בנתב''ג, היום
(צילום: רועי רובינשטיין)
4 צפייה בגלריה
אמיר עופר
אמיר עופר
"הגענו כדי להחזיר את המדינה למסלול של יוני". אמיר עופר, אחד מלוחמי אנטבה שהגיעו לנתב"ג
(צילום: רועי רובינשטיין)
4 צפייה בגלריה
שיירת לוחמי אנטבה בנתב''ג
שיירת לוחמי אנטבה בנתב''ג
שיירת לוחמי אנטבה בנתב''ג
(צילום: יאיר שגיא)
לדברי דוידזון, "אני פה בשמי, לא בשם חטופי אנטבה ולא בשם אף אחד אחר. אבל אני זועק זעקה מרה: די, מספיק, תפסיקו עם הטירלול הזה". הוא קרא "לחבריי בליכוד וגם לחבריי במפלגות אחרות - זה לא מאבק מפלגתי, זה לא מאבק דתי, זה לא מאבק א-דתי, זה מאבק לאומי על ציביונה ודמותה של מדינת ישראל. כמה אהבתי את יוני למרות שלא הכרתי אותו, אני ארבעים שנים לא עליתי להר הרצל כי היה לי קשה עם האובדן שלו. אנשים יצאו בשליחות של מדינה שערבות הדדית, כל ישראל חברים, ולדעת להגיע בכל מקום לכל ישראלי במצוקה, היו נר לרגלה. איך איבדנו את הדרך שהגענו עד הלום?".
השיירה נסעה היום יחד עם רכב המרצדס ממבצע יונתן, וכשהלוחמים הגיעו לנתב"ג הם קראו לנתניהו: "אל תגרור את המדינה למלחמת אחים. אל תגרור את המדינה לאבדון. אל תגרור את המדינה למדינה דיקטטורית ופשיסטית". קולמן אמר על המחאה כי "אנחנו לא פורעי חוק, לא טרוריסטים ולא אנרכיסטים. אנחנו אנשים מהוגנים ונורמטיביים ולעולם לא נסכים לחיות במתווה הזה שנתניהו מתווה לנו. אנחנו מתכננים ללוות את הנסיעה של ראש ממשלתנו ולהגיד לו: 'ביבי, באנו לחלץ אותך. צוות אנטבה איתך".