המשטרה פרסמה הערב (שבת) תיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים שהוזעקו הלילה למלון הדירות בנתניה שבו התגורר מיכאל חסן (34), בעקבות דיווחים כי הוא תוקף את אימו. בתיעוד נראה חסן רץ עם סכין שלופה בידו לעבר השוטרים ולעבר חובש של מד"א - לפני שהוא נורה למוות.
בתיעוד של המשטרה נשמעת גם שיחה עם אישה שהתקשרה למוקד להזעיק את השוטרים. "אני יכולה בבקשה להזמין ניידת ל... יש שם מכות באיזה חדר, מישהו מאיים על אמא שלו. איזה ילד מרביץ לאמא שלו, שובר עליה דברים. יש לי פה זכוכיות מנופצות, בלגן, זה לא הגיוני מה שהולך פה", אומרת האישה.
3 צפייה בגלריה
מיכאל חסן, שנורה על ידי שוטר בנתניה, ותיעוד ממצלמת גוף
מיכאל חסן, שנורה על ידי שוטר בנתניה, ותיעוד ממצלמת גוף
"פתח לי אחי. באתי לעזור לך". מיכאל חסן ותיעוד ממצלמת גוף של השוטרים
(צילום: דוברות המשטרה, באדיבות המשפחה )
לפני הירי נראים השוטרים מחוץ לדירה שבה התגורר חסן. אחד מהם מדבר איתו ומנסה לשכנע אותו לפתוח להם את הדלת. "נו, פתח לי נשמה, פתח לי אחי. באתי לעזור לך, לא נגדך, אבויה. גם פעם שעברה רצית להיות לבד. נו מה אחי, עוד פעם נשבור את הדלת? אני רוצה לדעת שהכול בסדר ואני הולך, נשמה", אומר אחד השוטרים. "חמש דקות יש לך, כיבוי בדרך לפה. אתה לא תפתח בצורה טובה, הדלת תישבר. בסדר? יש לך חמש דקות, קח את הזמן עם עצמך, אחי, בסדר? תחשוב על זה, כיבוי ידפקו בדלת, הם לא עוצרים, אני מאשר להם פריצה".
לאחר מכן נראה אחד החובשים עומד בפתח הדירה ומדבר עם חסן. החובש מראה לחסן את ידיו ואומר: "ידיים ריקות, בסדר? אני רוצה לראות אותך, בסדר? איך אתה מרגיש? אפשר לראות את היד שלך?".
בהמשך מבחין החובש בסכין בידו של חסן, ושואל: "למה יש לך סכין?". החובש בורח לכיוון השוטרים ואומר: "יש לו סכין ביד". חסן מתקדם לעבר השוטרים עם הסכין בידו, ואחד מהם מבקש ממנו כמה פעמים: "תוריד את הסכין, די", לפני שיורה בו. השוטרים ערכו חיפוש בדירה ומצאו סכינים נוספות.
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בנתניה
זירת הירי בנתניה
זירת הירי בנתניה
(צילום: טל שחר)
"הוא היה בטירוף, ביקשתי שיתייחסו אליו יפה", סיפרה אימו זואל חסן ל-ynet. "העלו אותי לקומה העליונה במלון הדירות, שוטרת שמרה עליי, ואז שמעתי יריות. גם אם הוא יצא עם סכינים לכיוון השוטרים, אי אפשר היה לנטרל אותו? היו חייבים לירות לעברו כל כך הרבה כדורים?". האם ביקשה לחקור מה קרה, ומה הוביל לירי בבנה - והמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בחקירת האירוע.
גם אחותו של חסן תהתה מוקדם יותר "למה ירו בו מטווח קרוב? למה צריך לירות בו אחרי אקדח טייזר? הוא דאג לאמא כל השבוע והיה פה איתה. למה לירות באדם עם התקף? זה מחדל".
3 צפייה בגלריה
מיכאל חסן ואמו
מיכאל חסן ואמו
"הוא היה בטירוף". מיכאל חסן ואימו
(באדיבות המשפחה)
האחות סיפרה כי האם הייתה בהלם. "נדרוש שיחקרו מה קרה לאח שלי. הוא לא היה פוגע בה, ותמיד דאג לה. היא לא מצליחה לעכל מה קרה כאן. איך ירו בו?". גם גיסו של חסן תהה למה לא ירו ברגליו. "מכירים אותו, הוא היה מאושפז. למה לירות בו מטווח קרוב כל כך? רץ עם סכין, איים, תירו ברגליים. למה להרוג?".
חוקרי הזיהוי הפלילי של מרחב שרון במשטרה הגיעו הבוקר למלון הדירות בעיר, שם אירע הירי, כדי להמשיך לאסוף ממצאים מהזירה. בקומה הראשונה נראו שברי זכוכיות והרס, זכר למה שהתרחש בשעות הלילה.
המשטרה מסרה הלילה כי השוטרים ניסו לנטרל את חסן באמצעות אקדח טייזר, אולם הוא המשיך להתקדם לעברם עם הסכינים השלופות - והם ירו בו למוות. לפי המשטרה, הוא סיכן את חייהם של השוטרים ושל צוותי הרפואה, והיה "סיכון ממשי ומיידי לחייהם". מותו נקבע במקום על ידי גורמי רפואה וגופתו הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר. בקרב השוטרים והחובשים לא היו נפגעים.