דובר המועצה לביטחון לאומי ג׳ון קירבי אמר הערב (יום רביעי) במהלך שיחה מקוונת עם מנהיגי הקהילה היהודית בארצות הברית כי המאמצים לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה עדיין נמשכים. לדבריו, חרף ההאטה בעקבות המלחמה - שבראשיתה הודיעה סעודיה על עצירת המגעים - ישנם "איתותים חיוביים" ששתי המדינות מעוניינות להמשיך במשא ומתן.
2 צפייה בגלריה
(צילום: AP, רויטרס / Brendan McDermid)
על אף שסעודיה אירחה פסגה מוסלמית נגד המלחמה, ומתבטאת באופן תדיר נגד פעולות ישראל בעזה, יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן התבטא ואמר כי יש להשיב את החטופים שבידי חמאס. מנגד, שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן אמר לפני יומיים כי "על הקהילה הבינלאומית לשאת באחריות ולעצור את ישראל. אנו קוראים מיד להפסקת אש ולסיוע הומניטרי".
קירבי גם התייחס לעסקת שחרור החטופים, ואמר כי "לא הורדנו רגל מהגז, אנחנו עדיין שם בשטח ומנסים לגרום לכל שאר החטופים לחזור הביתה. ישראל מתמודדת עם איום ג'נוסיידי ואנחנו נדאג שהיא תמשיך להיות מוגנת".
הכותרת
המסרים השקטים של מוחמד בן סלמאן
21:52
2 צפייה בגלריה
ג'ון קירבי תדרוך עיתונאים הבית הלבן וושינגטון ארה"ב
ג'ון קירבי תדרוך עיתונאים הבית הלבן וושינגטון ארה"ב
ג'ון קירבי
(צילום: רויטרס/Evelyn Hockstein)
הוא הזכיר את בתו של צלם ynet רועי עידן שנרצח בטבח, אביגיל עידן שנחטפה. אביגיל תחגוג יום הולדת 4 בשישי הקרוב, וקירבי אמר כי הוא מקווה שתעשה זאת בישראל.
קירבי ציין גם כי עד כה עברו 800 אזרחים אמריקנים-פלסטינים במעבר רפיח למצרים, ושבמסגרת ימי ההפוגה לא רק דלק "קריטי לבתי חולים" ייכנס לעזה - אלא גם "גז בישול כדי שאנשים יוכלו לבשל".