משטרת אוסטרליה הודיעה בצהריים (יום ג') כי הצליחה לעצור גבר שברח מבידוד-הקורונה שבו שהה במלון בעיר פרת', אחרי שקשר זה לזה סדינים, יצר מהם חבל – וכך השתלשל מחלון הקומה הרביעית.
2 צפייה בגלריה
חבל הסדינים שיצר לעצמו המבודד הנמלט
חבל הסדינים שיצר לעצמו המבודד הנמלט
חבל הסדינים שיצר לעצמו המבודד הנמלט
לפי המשטרה, האיש הגיע לפרת' בטיסה מבריזביין, אבל עם הגעתו התבשר כי לא יוכל להיכנס לעיר בשל תקנות הגבול הקשוחות שנאכפות בה כעת במסגר הניסיון למנוע כניסה של הנגיף מאזורים אחרים שבהם הוא מכה ברחבי אוסטרליה. האיש נדרש לעזוב את בתוך 48 שעות, ובינתיים נלקח לבידוד במלון. אלא שמעט לפני השעה 1:00 לפנות בוקר נמלט באמצעות חבל-הסדינים שיצר.
המשטרה הודיעה כי עצרה את האיש שמונה שעות אחר כך ברחוב, וכי הוא נאשם כעת באי-ציות להנחיות ובמסירת מידע כוזב. בדיקת הקורונה של העצור, בן 39, חזרה שלילית. משטרת מדינת המחוז מערב אוסטרליה, שבה שוכנת העיר פרת', פרסמה תיעוד של חבל-הסדינים משתלשל מחלון המלון.
2 צפייה בגלריה
מבט מחלון החדר שממנו נמלט האיש
מבט מחלון החדר שממנו נמלט האיש
מבט מחלון החדר שממנו נמלט האיש
ברחבי אוסטרליה, בין השאר בסידני, הוטלו בשבועות האחרונים שורה של סגרים והגבלות בעקבות התפרצויות מקומיות של הנגיף, בראש ובראשונה של זן דלתא ("הווריאנט ההודי"). ההגבלות הוטלו אף שבקנה מידה של רוב מדינות המערב מדובר בהתפרצויות קטנות למדי, כאלה הכוללות כמה עשרות נדבקים בלבד.
באוסטרליה חיים כ-24 מיליון תושבים, ומאז תחילת המגפה מספרי הנדבקים והמתים בה נמוכים בהרבה מאשר ברוב המדינות המפותחות בעולם. עד כה מתו בה פחות מ-1,000 נשאי קורונה. ההצלחה היחסית שלה בהתמודדות עם הנגיף מיוחסת בין השאר להחלטתה לסגור את גבולותיה החיצוניים ולהקשיח את הביקורת בגבולות בין מדינות המחוז שלה, וכן להחלטתה לכפות בידוד על כל נוסע המגיע לאוסטרליה מחו"ל, ובתקופות של התפרצות – גם על כל נוסע העובר ממדינת מחוז אוסטרלית אחת לאחרת.
לאחרונה נאלצה משטרת אוסטרליה להתמודד עם כמה מקרים של בריחת מבודדים. באחד המקרים הואשמה החודש אישה בצפון-מזרח אוסטרליה כי ברחה מהבידוד על-ידי ירידה דרך שתי מרפסות ופריצת דלת באמצעות בעיטה.