ברקע המשבר הביטחוני מול ארה"ב, ששיאו עצירת משלוח נשק חשוב לצה"ל, יצא השבוע מנכ"ל משרד הביטחון אלוף במיל' אייל זמיר לוושינגטון. זאת, במטרה להביא להגעת המשלוח וכדי לקדם עסקאות נשק נוספות שישראל זקוקה להן. כך נודע ל-ynet.
2 צפייה בגלריה
 יואב גלנט בהערכת המצב בפצ"ן
 יואב גלנט בהערכת המצב בפצ"ן
השר גלנט. מרתון שיחות עם הממשל ועם יועצי ביידן כדי להביא פתרון
( צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אחד מתפקידיו של המנכ"ל זמיר הוא לנהל את כלכלת החימושים של מדינת ישראל מתחילת המלחמה, ועל כן הורה לתעשיות הביטחוניות להגביר את קצב הייצור בארץ ולהסיט לכאן משלוחים מהעולם, גם במחיר של ביטול עסקאות מול מדינות ידידותיות.
בחודש האחרון קיים שר הביטחון יואב גלנט מרתון שיחות עם בכירי הממשל האמריקני ויועציו הקרובים של הנשיא ג'ו ביידן, כדי להביא לפתרון בנושא. נסיעת המנכ"ל מגיעה לאחר סדרת שיחות אלו. גורמים בכירים בישראל הביעו אופטימיות ואמרו כי מה שעשוי להביא את הפתרון לנושא זה הפינוי המהיר של רפיח, והנכונות של ישראל להרחיב את הסיוע ההומניטרי.
2 צפייה בגלריה
אייל זמיר בביקור במפעל המרכבה במרכז השיקום והאחזקה 7,000 של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ובמנת״ק בתל השומר
אייל זמיר בביקור במפעל המרכבה במרכז השיקום והאחזקה 7,000 של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ובמנת״ק בתל השומר
מנכ"ל משרד הביטחון זמיר. בדרך לוושינגטון
(צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון)
לפני כחודש דווח על משלוח נשק אמריקני שנעצר על ידי ממשל ביידן, אך יש לציין כי מתחילת המלחמה מספקת ארה"ב לישראל היקף חסר תקדים של אמל"ח, מאחר שירושלים לא בנתה את כוחה למלחמה ארוכה כל כך.
מבחינת ישראל, צה"ל יצטרך לבנות אחרת את כוחו מבחינת הצטיידות וחימושים, וההוצאות על תקציב הביטחון יגדלו באופן דרמטי כדי לספק הגנה לאזרחים. די ברור שהסוגיה הזו צריכה להיות חלק מבדיקה של ועדת החקירה שתקום, ותבדוק לא רק את צה"ל אלא גם את ממשלות ישראל - רוב הזמן בראשות בנימין נתניהו - שאפשרו להגיע למצב כזה ערב המלחמה.
ממשרד הביטחון נמסר בעקבות פניית ynet כי "בהנחיית שר הביטחון יואב גלנט, משלחת ביטחונית בראשות מנכ"ל משרד הביטחון אלוף במיל' אייל זמיר תצא השבוע לוושינגטון לדון בחיזוק שיתופי הפעולה הביטחוניים-אסטרטגיים, בדגש על תהליכי ההצטיידות, לשימור יתרונה האיכותי של ישראל באזור.
"מנכ"ל משרד הביטחון ייפגש עם גורמים בכירים במשרד ההגנה ובמחלקת המדינה האמריקנית. אל המנכ"ל יצטרפו ראש האגף הביטחוני-מדיני דרור שלום, ראש מפא"ת תא"ל במיל' ד"ר דני גולד, נספח צה"ל בוושינגטון אלוף הדי זילברמן, נציג משרד הביטחון בוושינגטון עומר חיים ובכירים נוספים".