ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו מתכוון למנוע כל חקיקה בנושא הלהט"ב בממשלה שבכוונתו להקים. כך אמרו הערב (ראשון) בליכוד. במפלגה ציינו כי במקרה הצורך, הוא יפעל לחוקק חוקים נגד אפלייתם. מלבד זאת, הודיעה מפלגת הליכוד כי נתניהו מתכוון לבטל את סעיף 7א' לחוק יסוד: הכנסת, שאת ביטול אחד מסעיפיו הציע השר המיועד איתמר בן גביר.
"הסעיף לא מנע התמודדות לכנסת של תומכי טרור וגזענים, לכן נתניהו מתכוון לבטל את הסעיף ובמקביל להביא חוק חדש למלחמה בגזענות ובטרור - שיבטיח אכיפה שיוויונית ואפקטיבית ליהודים וערבים כאחד", אמרו בליכוד.
ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד התייחס להודעת הליכוד בציוץ בטוויטר: "מסכים עם הליכוד שהסעיף הנוכחי לא מנע מגזענים ותומכי טרור להיות בכנסת. בן גביר למשל".
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ביטון במליאת הכנסת
איתמר בן גביר ביטון במליאת הכנסת
במקום לשנות, הסעיף יבוטל. בן גביר
(צילום: שלו שלום )
סעיף 7א' בחוק יסוד: הכנסת מנוסח כיום כך: א. רשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות לכנסת ולא יהיה אדם מועמד בבחירות לכנסת, אם יש במטרותיה או במעשיה של הרשימה או במעשיו של האדם, לפי העניין, במפורש או במשתמע, אחד מאלה: 1) שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; 2) הסתה לגזענות; 3) תמיכה במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל.
במסגרת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לעוצמה יהודית ביקש בן גביר לבטל את סעיף קטן 2, כך שרק "הסתה לגזענות" כבר לא תהיה עילה לפסילת מועמדות לכנסת - אך תמיכה בטרור ושלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית עדיין יישארו עילות לפסילת רשימות או מועמדים. סעיף זה מנע עד היום ממיכאל בן ארי וברוך מרזל מלהתמודד לכנסת ברשימת "עוצמה יהודית".
עוצמה יהודית מסרה בתגובה להודעת הליכוד: "לתשומת לב חברינו בליכוד, אנחנו רגילים שסיכום זה סיכום ומילה זו מילה וחשוב לשמור על עקרון זה כדי להביא לממשלה יציבה. החוק החדש שהליכוד עדכן כי בכוונתו להביא לא הובא לידיעתנו ואנו כמובן פתוחים לשמוע איך נסלק מהכנסת את טיבי, עודה ועופר כסיף. מטרת ביטול 7א' - עילת גזענות, היא להפסיק את העוול שעושים רק כלפי יהודים (יזבק, זועבי, בשארה לא נפסלו). אם הליכוד ירצה הצעת חוק חדשה נשמח לשיח. גם אנחנו לא רוצים גזענות בכנסת ישראל אבל גם לא רוצים אפליה ורדיפה רק נגד יהודים בעוד שונאי ישראל כמו איימן עודה מתמודדים לכנסת".

בין הסעיפים מעוררי המחלוקת שנחשפו בימים האחרונים מההסכמים הקואליציוניים נמצא אחד חריג, שנחתם בהסכמים עם הציונות הדתית ויהדות התורה. לפי הסעיף, יועבר תיקון לחוק האפליה, באופן שיאפשר לכל בית עסק פרטי להימנע מלספק שירות או מוצר בשל אמונה דתית – אם ניתן להשיג חלופה דומה בקרבה גיאוגרפית במחיר דומה. הדבר מעלה חשש מהפרדה מגדרית בבתי עסק או מסירוב לתת שירותים לחברי קהילת הלהט"ב, ולפחות משני ראיונות שהעניקו הבוקר חברי הקואליציה המיועדת נראה כי לחשש הזה בסיס.
ח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית אמרה הבוקר בכאן ב' כי בהתאם לתיקון בחוק, "כל עוד יש מספיק רופאים אחרים שיכולים לתת שירות - אסור לכפות על רופא או רופאה לתת טיפול שעומד בניגוד לעמדתם הדתית". חבר מפלגתה שמחה רוטמן אמר כי באופן תיאורטי, בעלי מלון דתי יוכל לבחור שלא לארח קבוצת הומואים, "אם הדבר מנוגד לאמונתו ופוגע ברגשותיו הדתיים".
נתניהו התנער מדברי סטרוק ואמר כי הם "אינם מקובלים עליי ועל חבריי בליכוד. ההסכמים הקואליציוניים לא מאפשרים להפלות לרעה להט"בים או לפגוע בזכויותיהם לקבל שירותים ככל אזרח בישראל. הליכוד יבטיח שלא תהיה שום פגיעה בלהט"בים או בזכויותיהם של כל אזרח בישראל".
יו"ר האגודה למען להט"ב, הילה פאר, התייחסה לדברי חברי הציונות הדתית: "הניסיון להכשיר אפליה מכוערת בחסות החוק נגד אוכלוסיה שלמה בחברה הישראלית הוא מעשה בזוי ולא יהודי. חברי הכנסת סטרוק ורוטמן מבקשים לסמן להט"בים כדי שנהיה בביתנו בלבד, כמו בימים חשוכים בהיסטוריה האנושית ולא נסכים לכך בשום צורה. רה"מ המיועד נתניהו הוא זה שהצהיר שימנע כל פגיעה בזכויות להט"ב, בהיותו ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל, ובכוחו למנוע את החרפה הזאת".
גם במערכת הבריאות גינו את האמירה השנויה במחלוקת של סטרוק. יו"ר ההסתדרות הרפואית כינה את דבריה של סטרוק "אומללים" והבהיר בשיחה עם ynet: "שבועת הרופא היא שמחייבת אותנו".

3 צפייה בגלריה
אורית סטרוק, שמחה רוטמן
אורית סטרוק, שמחה רוטמן
אמירות שנויות במחלוקת. סטרוק ורוטמן
(צילום: לע"מ, מוטי קמחי)
בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הערב לרשימות סימון הלהט"ב של מפלגת נעם, שנחשפו בסוף השבוע האחרון ב-ynet וב"ידיעות אחרונות". "מצב שבו אזרחיות ואזרחים בישראל חשים מאויימים בשל זהותם או אמונתם חותר תחת ערכי היסוד הדמוקרטיים והמוסריים של מדינת ישראל. האמירות הגזעניות שנשמעות בימים האחרונים נגד קהילת הלהט"ב ובכלל נגד מגזרים וציבורים שונים – מדאיגות ומטרידות אותי מאוד", אמר הרצוג.
"'מדינת ישראל תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה - בלי הבדל דת, גזע ומין', כך נכתב במגילת העצמאות ועל כולנו לשמור על כך בכל מחיר וללא פשרות. כל פגיעה בערכי היסוד הללו מסוכנת לעצם חיינו וקיומנו כעם וכמדינה", הוסיף הרצוג. "אני מגנה כל אמירה שמהווה בסיס להדרה או כל תופעה המאפשרת אפליה. אני פועל ואפעל בכל כוחי כנשיא המדינה על מנת למנוע פגיעה בחלקים ואוכלוסיות שונות בציבור".