שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה הבוקר (יום ב') בוועידת התחבורה של ynet ו"ידיעות אחרונות" שהעומסים בכבישי ישראל מהווים "מצב חירום". לדבריה, "אם לא נעשה צעדים דרסטיים - המצב יחמיר וילך. משרד התחבורה צריך לעשות מעבר מהאופן המסורתי שבו הוא נהג לחשוב, לאופן עכשווי ומעודכן, ולהבין שדברים חייבים לזוז מהר מאוד". צפו בריאיון המלא.
השרה התייחסה גם לסוגיית העיכוב בחשמול הרכבת והשבתתה בסופי שבוע, וחזרה על המסר שאותו העבירה בשבוע שעבר בראיון לאולפן ynet, ולפיו היא תפעל - ולהערכתה בהצלחה - כדי לנצל את הקואליציה הנוכחית כדי להגיע להסדרה מסוימת של תחבורה ציבורית בשבת. "אפשר להאיץ את התהליך", אמרה בהתייחסה לפרויקט החשמול, "אבל המשמעות היא שצריך להשבית את הרכבת ליותר שעות. מאז שנכנסתי לתפקיד הנחיתי שבכל מקום שאין רכבת - צריך לשים הסעה אלטרנטיבית. בכל מקום שיופסק השירות בשל החישמול, אנחנו נפרסם את התאריכים מראש".
1 צפייה בגלריה
ועידת התחבורה של ידיעות אחרונות
ועידת התחבורה של ידיעות אחרונות
השרה מרב מיכאלי בוועידת התחבורה
(צילום: אביגיל עוזי)
- האם תהיה נסיעה בשבת ברכבת הקלה במרכז, בניגוד לרכבת בירושלים? "הקו האדום אמור להיפתח בנובמבר 2022. יש לנו שנה לעבוד על הסכמות. אני מאמינה שבממשלה הזו אפשר להגיע בהסכמות לכל דבר. אין לי ספק שנגיע להסכמות שיאפשרו לכל ישראלי וישראלית חופש תנועה אמיתי בכל ימי השבוע".
- ההערכה שלך שתהיה נסיעה בשבת ברכבת הקלה? "אני לא פרשנית. אני אפעל להשיג הסכמות".
- להערכתך תצליחי? יש לכם מספיק כוח? "בפירוש. בממשלה יש הבנה שנגמרו ימי המצור בסוף השבוע במדינת ישראל. בהסכמות ולא בהתנגשויות – אפשר".
- בשבוע שעבר הבטחת לתושבי קריית שמונה רכבת. הבטחת אולי רכבת קלה בין נצרת לחיפה. "לא אולי. רכבת קלה בין נצרת לחיפה היא מתוקצבת. אחת העדיפויות היא להשקיע בנגב ובגליל. אלה שני דברים מרכזיים. גם בבאר שבע אנחנו מתקצבות תכנון של הסעת המונים - רכבת קלה או משהו יותר חדשני".
- איך מוציאים אנשים כמוני מהאוטו שלהם? "נותנות ונותנים להם אפשרויות אחרות. אנחנו צריכות לדאוג שיהיו יותר אופציות".