שרת התחבורה מרב מיכאלי לא שוללת אפשרות שהרכבת הקלה, שעתידה לפי התוכנית לקום בימי כהונת הממשלה הנוכחית, תפעל גם בשבת. בריאיון באולפן ynet הבוקר אמרה מיכאלי: "אפשר לעשות את זה". היא הסבירה כי "לימינה אין וטו ספציפי בנושאי דת ומדינה, יש כידוע וטו פריטטי. כמו שבכל דבר אחר בממשלה הזאת הגענו להסכמות גם בעניין הזה אני אעבוד להשגת הסכמות. אני מתכוונת לעבוד בזה בכל הכוח - זה לגמרי תחת אחריותי. אני לוקחת על עצמי את הדבר הזה".
מיכאלי ציינה כי הממשלה שבה היא חברה היא זו "שעשתה רפורמה בכשרות וביטלה לראשונה את המונופול של הרבנות בכשרות". בינתיים, מיכאלי מנסה לקדם מול ראש הממשלה נפתלי בנט הכרזת מצב חירום בתחבורה: "אני גם נפגשת איתו על זה היום שוב, אנחנו נצטרך להביא איזושהי תוכנית שתאפשר לנו לקדם פרויקטים בצורה יותר מהירה. זה המצב בפועל המצב בפועל הוא מצב חירום וצריך להגיד שלא רק שאנחנו צריכות וצריכים לשפר את המצב אלא הכי דחוף זה למנוע הדרדרות, שלא יהיה עוד יותר גרוע".
8 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
"אין לימינה וטו ספציפי בנושא דת ומדינה"
(צילום: קובי קואנקס)
8 צפייה בגלריה
נסיעת ניסוי ברכבת הקלה
נסיעת ניסוי ברכבת הקלה
נסיעת מבחן של הרכבת הקלה. תפעל בשבת?
(צילום: טל שחר)
על התקציב של משרדה היא אמרה כי 80% ממנו יופנה לתחבורה ציבורית. "7.5 מיליארד שקל תוספת רק לנסיעות בתחבורה ציבורית. אנחנו נגייס נהגים. אנחנו מודעות ומודעים לבעיה הזאת ולכן אנחנו נשקיע בתנאים של נהגי האוטובוס ונגייס עוד. המלחמה הנוכחית שצריכה להיות היא התחבורה", אמרה.
מיכאלי גם התייחסה בריאיון למחלוקות בתוך הממשלה בעניין הבנייה בהתנחלויות. "אנחנו מתנגדות ומתנגדים באופן נחרץ לבנייה נוספת בהתנחלויות", ציינה מיכאלי.
8 צפייה בגלריה
קו 70 ברמת גן
קו 70 ברמת גן
80% מתקציב משרד התחבורה - לתחבורה ציבורית. "נגייס נהגים, מודעים לבעיות"
(צילום: נדב אבס)
- אתם הייתם שואפים לקדם יישובים בנגב ובגליל, יישובים ערביים בחברה הערבית על חשבון ההתנחלויות? "אנחנו לא שואפות או שואפים, אנחנו חד משמעית אומרים - המדינה תחזור להשקיע בנגב ובגליל, המדינה חייבת לחזור להשקיע בנגב ובגליל כי זה העתיד שלה. מבחינתי אם יש גם וגם לכולם, אדרבא ואדרבא, אני ממש בעד. צריך להגיד, אנחנו מתנגדות להרחבת ההתנחלויות, אנחנו מנגדות לכל דבר שימנע הסכם עתידי. באנו לממשלה שידענו שסביר להניח שלא היא תביא את ההסכם המדיני אבל אסור שהיא תמנע אותו".
- כן אבל גם על מפת העדיפות הלאומית - שקד מתנגדת למה שאת אומרת. "אני פחות מאמינה בקרבות תקשורתיים ואני יותר מאמינה בעבודה. אנחנו עושות עבודת מטה, יש לנו צוותים מקצועיים שעובדים על הפרטים של המפה הזאת, על מה ייכלל בה, על מה לא ייכלל בה, אנחנו הבהרנו שמה שלא יהיה על דעתנו, אנחנו לא נצביע בעדו, חד משמעית".
עם זאת מיכאלי הבהירה כי הדבר לא יגרום להם לפרוש מהממשלה: "אנחנו לא באנו לפרק, אנחנו באנו לבנות. ואני אומרת לך מפורשות - ברור לי שאני לא יכולה לקבל הכל, אז בוודאי שאנחנו מתפשרות ומתפרשים ומגיעות להסכמות". לדבריה, "גם בימינה לא יפרשו על זה מהממשלה, הכל בסדר. אף אחד לא מפרק את הממשלה הזאת - אנחנו עובדות ועובדים ביחד ונגיע להסכמות - אבל ההשקעה בנגב ובגליל תחזור".
8 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט עם איילת שקד
ראש הממשלה נפתלי בנט עם איילת שקד
"גם בימינה לא יפרשו מהממשלה על מפת העדיפות הלאומית". שקד ובנט
(צילום: AFP)
8 צפייה בגלריה
זאב אלקין
זאב אלקין
מתנגדת לבנייה נוספת בהתנחלויות, שעליה הכריז אלקין
(צילום: קובי קואנקס)
היא התייחסה לדיבור החוזר על המחלוקות בממשלה: "אנחנו כמדינה כל כך התמכרנו לאופרת סבון הזאת של הדרמות הפוליטיות. אני מבינה את האינסטינקט הזה להמשיך לשאול 'על מה תפרקו או לא תפרקו'. אנחנו לא באנו לפרק, באנו לבנות. מבחינה אידיאולוגית היינו שותפות ושותפים להקמת הממשלה הזאת כדי באמת להציל את מדינת ישראל ממה שהלך להתנגש עליה. אני מאוד מאמינה שגם הצד השני מבין את החשיבות של קיומה של הממשלה הזאת".
- אם כבר דיברת על אופרות סבון - מה קרה בינך לבין בני גנץ? מה זה כל הדם הרע הזה? "כלום. לי אין שום דבר עם בני גנץ".
- היו הודעות עוקצניות, היו חילופי דברים. "לא מצדי. אני אמרתי, הדברים שאני מתנגדת אליהם או פועלת בעניינם באופן עקרוני, יש, היו שני דברים שחשבתי שנעשו בצורה לא נכונה ושהם לא מקובלים עליי ואמרתי אותם. זה דברים שנוגעים לביטחון ישראל, דברים שנוגעים לעתידה של מדינת ישראל, זה ממש לא עניין אישי. אני רוצה להאמין שאנחנו בסופו של דבר - בני גנץ ואני - נראה את האינטרס למען ביטחון ישראל עין בעין".
8 צפייה בגלריה
 ישיבת סיעה כחול לבן
 ישיבת סיעה כחול לבן
"אין לי דבר נגדו". מיכאלי על העימותים מול גנץ
(צילום: יואב דודקביץ')
8 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי עם שגרירת ארה"ב לאו"ם לינדה תומאס גרינפלד
מרב מיכאלי עם שגרירת ארה"ב לאו"ם לינדה תומאס גרינפלד
מיכאלי עם שגרירת ארה"ב באו"ם: "רצון לקבל את כל הקולות בממשלה"
(צילום: Matty Stern / U.S. Embassy Jerusalem)
שלשום נועדה מיכאלי עם שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומאס גרינפילד, בביקורה בארץ לבקשת האמריקנים. "היא אישה מדהימה. זה תענוג לראות אישה שמגיעה למקום הזה. דיברנו הרבה על שוויון מגדרי". לדברי מיכאלי, ייתכן שההתעקשות להיפגש דווקא איתה נובעת מהרצון "לקבל את כל הקולות בתוך הממשלה. אני חושבת שגם לה באופן אישי היה חשוב להיפגש עם ראש מפלגה אישה".

מגפת תאונות הדרכים: "מעבר לתחבורה ציבורית יצמצם אותה"

מתחילת השנה נהרגו כמעט 320 בני אדם בתאונות דרכים, מיכאלי טענה כי הפתרון לתופעה הוא מעבר לתחבורה ציבורית. "התקציב שהבאנו מתמקד בתחבורה הציבורית - המשמעות של המעבר אליה היא פחות כלי רכב על הכבישים, יש הרבה פחות נפגעות ונפגעים בתאונות דרכים באוטובוסים ובתחבורה ציבורית בכלל. זה דבר משמעותי שיוריד את הנתון הזה".
8 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 431
זירת התאונה בכביש 431
"מעבר לתחבורה ציבורית יצמצם את תאונות הדרכים". ארכיון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
- אין ניידות שיאכפו את העבירות של כלי הרכב שיישארו על הכביש. "זה בתחום ביטחון הפנים - עמר בר-לב עושה שם בעיניי עבודה ממש טובה".
- זאת הבעיה. כל אחד מפזר איזושהי אחריות כזאת שמרפחת בממשלה ואף אחד לא מתעסק בנושא הזה "לא, אבל זה לא שאף אחד לא מתעסק, אני ממש לא מקבלת את זה. השר בר-לב ואני ישבנו כבר בישיבה אחת בעניין הזה ואנחנו יושבות בשבוע הבא שוב, עם הצוותים שלנו כדי מאוד מאוד לטייב את האכיפה. אני כל הזמן אמרתי שאנחנו נשקיע פחות בסלילת כבישים ועדיין מה שכן יסלל זה קודם כל כבישים מסוכנים ומוקדי סיכון. יש המון מוקדי סיכון קטנים שגורמים לבעיות. אני אומרת לאזרחיות ולאזרחים - אכפת לנו מזה ואנחנו נטפל בזה".
מיכאלי גם התייחסה לילד שהביאה בפונדקאות, לאחר שבעבר התבטאה נגד הנושא. "יש דבר כזה פונדקאות אתית", טענה. היא אמרה כי היא נהנית מההורות: "הפעוט מאוד מצטיין בתחומו ויש לו אבא נפלא".