1 צפייה בגלריה
4 המתלוננות על תקיפה מינית ביישוב בצפון
4 המתלוננות על תקיפה מינית ביישוב בצפון
4 המתלוננות על תקיפה מינית ביישוב בצפון
(צילום: שמיר אלבז)
הניצחון של הקורבנות: ארבעה חודשים לאחר שנחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" מאבקן של ארבע צעירות מהצפון לפתוח בחקירה נגד בעל עסק שלטענתן ביצע בהן עבירות מין והתיק נגדו נסגר מבלי שעודכנו על כך, הודיעה פרקליטת מחוז הצפון, עו"ד אילנה ירושלמי, על פתיחת תיק החקירה מחדש.
"אשתי מאוד מאושרת, עד היום היא חיה בתחושה שהמערכת לא מתעניינת בה. כשקיבלנו את ההודעה על פתיחת התיק זה החזיר לנו את האמון במערכת החוק. אנו מקווים שעכשיו אחרי שהחקירה נפתחה מחדש לא יחזרו על הטעויות שגרמו לסגירת התיק", הגיב בסיפוק בעלה של אחת המתלוננות.

לפני יותר משנה שברו את קשר השתיקה ארבע הצעירות, כולן בשנות העשרים והשלושים לחייהן, סביב מעשיו של בעל העסק – והתלוננו במשטרה נגדו. לטענתן, הן נפלו קורבן לעבירות מין חמורות שהוא ביצע בהן במשך שנים. כל אחת תיארה מסכת עובדתית שונה מהאחרת, שכוללת עבירות מין ואינוס ועד למעשים מגונים והטרדות מיניות. אולם, למרבה ההפתעה, זמן קצר לאחר שהגישו את התלונות, נודע להן בדרך לא רשמית שהפרקליטות בצפון סגרה את התיק נגד הגבר החשוד, ללא כל הודעה רשמית.
עו"ד רוני אלוני סדובניקעו"ד רוני אלוני סדובניקצילום: יובל חן
"הייתי בטוחה שאחרי שסיפקתי ראיות חזקות והודעות מהטלפון הסלולרי שלי שמחזקות את התלונה שלי, שיוגש נגדו כתב אישום", סיפרה אחת הבנות (21) ל-ynet, והוסיפה ש"אחרי שהבנתי שכתב אישום לא יוגש לא יצאתי מהבית במשך חודש ימים".
הארבע מלוות על ידי עו"ד רוני אלוני סדובניק, שהגישה בשמן ערעור על סגירת התיק ותלונה לממונה על מייצגי המדינה בערכאות. אותה ממונה קיבלה את תלונתן וקבעה שהייתה חובה להודיע להן על ההחלטה. "זה יום חשוב ובשורה חשובה לכל נפגעות ונפגעי עבירות מין בישראל", אמרה עו"ד אלוני סדובניק. "נקווה שהמשטרה תשנס מותניים ותאסוף את כל הראיות הנחוצות כדי שהפרקליטות תגיש נגד החשוד כתב אישום".