יממה לפני שבג"ץ היה צפוי לדון בעתירה נגד מינויו, ממלא מקום מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי ד"ר אלעזר בן הרא"ש הודיע הערב (רביעי) לשר איתמר בן גביר כי יסיים את תפקידו עד סוף השנה. לצד העתירה, גם נציבות שירות המדינה התנגד למינוי בטענה כי לבן הראש אין את הניסיון המתאים לתפקיד.
התנועה לאיכות השלטון, שהגישה את העתירה לפני כשבועיים, מסרה כי "נמשיך לפעול בכל הכוח נגד מינויי מקורבים ומינויים פוליטיים לא מתאימים". לטענת התנועה, זיקתו הפוליטית של בן הרא"ש לבן גביר ולמפלגת עוצמה יהודית מעלה חשש כי המינוי נעשה משיקולים זרים, פוליטים ולא עניינים. לפני המינוי, בן הרא"ש כיהן כמנכ"ל משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, בראשו עומד גם כן שר מעוצמה יהודית - יצחק וסרלאוף.
2 צפייה בגלריה
ד"ר אלעזר בן הרא"ש
ד"ר אלעזר בן הרא"ש
"המחדל בניהול מצב החירום צריך להוות תמרור אזהרה - אסור למנות בעלי תפקידים בלי ניסיון מקצועי לתפקיד". בן הרא"ש
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
עוד טענה התנועה בעתירה כי בעת הזאת יש סכנה ממשית לחיי האזרחים במינוי לתפקיד כה רגיש מנכ"ל חסר ניסיון ביטחוני, וגם חסר ניסיון בתחום החירום וההגנה על אזרחים.
עו"ד הידי נגב, מנהל מחלקת מדיניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון, מסר כי "תרבות הקומבינות והמינויים הפוליטיים השחיתה כל חלקה טובה בשירות הציבורי. המחדל המתמשך בניהול מצב החירום היה צריך להוות תמרור אזהרה - אסור למנות בעלי תפקידים להם חסר הניסיון המקצועי לתפקיד. אסור לתת לנבחרי הציבור לנצל את תקופת החירום למנהל לא תקין".
2 צפייה בגלריה
עו"ד שלמה בן אליהו
עו"ד שלמה בן אליהו
המנכ"ל הקודם שלמה בן אליהו. התפטר על רקע טענות על התנהלות בן גביר וראש לשכתו
(צילום: לע״מ)
בחודש ספטמבר האחרון, על רקע טענות על התנהלותם של בן גביר וראש לשכתו חנמאל דרופמן, הודיע המנכ"ל הקודם שלמה בן אליהו על התפטרותו - תשעה חודשים בלבד לאחר מינויו. כמה שבועות לאחרו מכן, ימים אחדים לאחר תחילת המלחמה, מינה השר בן גביר את בן הרא"ש לתפקיד, וזאת כאמור למרות ההתנגדות של נציבות שירות המדינה למינוי.
מטעם לשכת השר לביטחון לאומי נמסר בתגובה: "ד"ר אלעזר בן הראש התגייס לתפקיד מ"מ מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי לפרק זמן קצוב מראש על מנת לסייע מניסיונו ומיכולותיו לטובת הקמת כיתות הכוננות, סיוע בהצטיידות גופי המשרד לביטחון לאומי - משטרת ישראל, שב"ס והכבאות, במהלך מלחמת חרבות ברזל. עם ישראל חייב לו רבות על תרומתו לביטחון ישראל בזמן המלחמה ועל שירותו הציבורי".