2 צפייה בגלריה
שרון פרי מוסרת עדות בבית המשפט
שרון פרי מוסרת עדות בבית המשפט
שרון פרי מעידה בפרשת הפצת תמונותיה, לפני שנה
(צילום: בראל אפרים)
יממה אחרי שצעיר בן 21 מאופקים נעצר בחשד שניהל ברשתות החברתיות קבוצות של סחר בתמונות אינטימיות של ישראליות, מתברר כי בין התמונות שהופצו נכללות גם תמונותיה של מגישת הטלוויזיה שרון פרי. ל-ynet נודע כי פרי הוזמנה אתמול (יום ג') למתן עדות במשטרה, אחרי שתמונותיה הוצעו למכירה בטלגרם.
"אין לי בעיה להיות שגרירה למען נשים אחרות, במיוחד למען קטינות שצריכות להתמודד עם הסיטואציה הכל כך לא פשוטה הזאת והחשיפה הבלתי נסבלת הזאת", אמרה פרי, שבעבר כבר הופצו תמונות אינטימיות שלה. "אבל הגיע הזמן שיעשו משהו בנידון כיוון שזה לא נעצר, ומתעצם בפלטפורמות נוספות. חלאס, מספיק. צריך לעשות עם זה משהו".
אתמול הותר לפרסום שמו של החשוד בהפצת התמונות, עידן מיכאלוב, ומעצרו הוארך. הוא הפיץ ברשת סרטונים ותמונות של מאות נשים ונערות ישראליות. מיכאלוב אף חשף את הזהות האמיתית של הנשים ברשתות החברתיות. במשטרה מעריכים כי יבצעו מעצרים של מעורבים נוספים שסייעו לצעיר, שעל פי החשד קיבל כספים מאנשים על מנת שיוכלו להיכנס לקבוצות שלו בטלגרם.

הפרשה נחשפה שלשום לאחר חקירה סמויה של מחלקת פשיעה מקוונת של היחידה המרכזית במחוז תל אביב, שעקבה במשך חודשים אחר קבוצות הטלגרם שהופעלו על ידי מיכאלוב. מהחקירה עלה כי החשוד פעל באופן שיטתי והשיג תמונת אינטימיות וסרטונים מיניים של אותן נשים כולל עשרות קטינות, וגם של כמה דמויות מוכרות, ובהן פרי.
על פי החשד בתמורה לכסף, ששולם לו באמצעות מטבעות דיגיטליים, הוא הכניס "לקוחות" לתוך הקבוצה שלו ואיפשר להם להשתמש בתוכן שהוא מפרסם. החשוד אף הגדיל ודאג להציג את הפרופיל של אותן נשים בצמוד לסרטים ולתמונות שהפיץ.
שלשום נעצר מיכאלוב לחקירה, והשוטרים גם תפסו מחשבים, התקני אחסון וראיות נוספות. במשטרה אמרו כי הם "מבצעים כל העת פעולות חקירה ואיסוף ראיות במרחב הרשתי, תוך הטלת כלים טכנולוגים מגוונים, במטרה לחשוף ולאתר את זהות מבצעי העבירות, בדגש על אלה החודרים בבוטות לפרטיותן של נשים ופוגעים אנושות בחייהן תוך חשיפתן באופן משפיל לעיני כל".
2 צפייה בגלריה
המשטרה עצרה חשוד בהפצה וסחר של תמונות וסרטוני עירום של נשים
המשטרה עצרה חשוד בהפצה וסחר של תמונות וסרטוני עירום של נשים
התמונות שנמצאו אצל החשוד
(צילום: דוברות המשטרה)
בשנה שעברה גזר בית המשפט המחוזי בבאר שבע שלוש שנים ותשעה חודשי מאסר על סאבר אבו עצא, בן 29 מתל שבע, שהורשע בגניבת הטלפון של פרי ובהטרדה מינית בשל הפצת התמונות האינטימיות שלה. אבו עצא נדרש גם לפצות את פרי ב-16 אלף שקל.
פורסם לראשונה: 19:34, 12.10.21