ב-5 בפברואר החליטה הממשלה כי יקום יישוב קהילתי חדש בעוטף בשם חנון - כך הוא נקרא אז באופן זמני. היום (רביעי) שונה שמו של היישוב לאופיר, על שמו של ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, שנרצח במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר לצד בנו ניצן ליבשטיין בן ה-19.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בהנחת אבן פינה ליישוב, בנוכחות ראשי המועצות של העוטף, וסיפר על ליבשטיין. "הוא היה מנהיג, איש ארץ ישראל, של בנייה והתיישבות. כאן יגדלו ילדים וילדות שיתחנכו על תרומתו, על גבורתו ועל הקרבתו", אמר נתניהו.
באירוע, שבו נכח גם שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, דיברו המשתתפים על גבורתו של ליבשטיין, שלחם בקרב מול מחבלי החמאס בקיבוץ כפר עזה. "עברתם כאן ימים מאוד קשים", אמר נתניהו לראשי המועצות, "חברים שנרצחו, מנהיגים שנרצחו, לוחמים, לוחמות, שוטרים, שוטרות, חיילים וחיילות. זה פשוט לא ייאמן מה שהיה כאן ביום המבחן העילאי הזה. עם ישראל נאחז בציפורנים באדמתו, הדף את המרצחים, את המפלצות, ועכשיו אנחנו בתוך הפעולה שתימשך עד סופה".
1 צפייה בגלריה
אופיר ליבשטיין ניצן ליבשטיין
אופיר ליבשטיין ניצן ליבשטיין
אופיר וניצן ליבשטיין
(צילום: דוברות שער הנגב)
הכותרת
ארה"ב, מאחורייך: האינטרס הסיני במלחמה
24:59
הוא ציין: "הקמנו מדינה, הקמנו צבא, הקמנו יישובים, הקמנו ערים, קלטנו עולים - אבל הקרב נמשך, 100 שנה ויותר הקרב נמשך. הוא נמשך כאן ביתר שאת ביום הנורא הזה ואנחנו יכולים להם".
לדבריו, "הבנייה הזאת מתבטאת במה שאנחנו עושים עכשיו. אנחנו ממשיכים לבנות - לא יישוב אחד - נבנה יישובים, פה במקום הזה. נבנה, ונמשיך לבנות, כאן ובכל מקום בארץ ישראל. אנחנו נשקם את היישובים, נרחיב את היישובים ונוסיף עוד יישובים".
באירוע השתתפו ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן, ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג', ראש המועצה אזורית אשכול גדי ירקוני, ממלא מקום ראש המועצה האזורית שער הנגב יוסי קרן וראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו. כמו כן, נכחו גם ראש מנהלת תקומה משה אדרי, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא, ראש הסגל צחי ברוורמן, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה האלוף אבי גיל ומנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי.