ארצות הברית תקפה הלילה (בין שלישי לרביעי) פעם נוספת בתימן, והשמידה שני טילים נגד ספינות שהחות'ים עמדו לשגר לכיוון הים האדום. לפי פיקוד המרכד של צבא ארה"ב, "הכוחות קבעו שהטילים מהווים איום מיידי על ספינות סחר וספינות הצי האמריקני באזור - ותקפו והשמידו אותם מתוך הגנה עצמית".
במקביל, בהודעה רשמית שפרסמה הלילה בריטניה, היא מסרה כי 24 מדינות תמכו או השתתפו בתקיפת שמונה היעדים של החות'ים בתימן בליל יום שני. לפי ההודעה, "בתגובה להמשך מתקפות החות'ים נגד כלי שיט שעוברים בים האדום ובקרבתו, הכוחות המזוינים של ארה"ב ובריטניה, בתמיכת אוסטרליה, בחריין, קנדה, הולנד וניו זילנד, ביצעו תקיפות נוספות נגד יעדים באזורים שנמצאים בשליטת החות'ים בתימן".

בהודעה שפרסם משרד ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, שמשותפת לכלל המדינות שלקחו חלק בתקיפה, נמסר כי "התקיפות הללו נועדו לשבש ולפגוע ביכולת של החות'ים להמשיך במתקפותיהם על הסחר העולמי ועל ימאים חפים מפשע מרחבי העולם, תוך הימנעות מהסלמה".
סוכנות הידיעות הרוסית TASS דיווחה כי שגרירים בתימן מרוסיה, סין, צרפת, בריטניה וארה"ב, שחברות קבועות במועצת הביטחון של האו"ם, ייפגשו היום כדי לדון במצב בתימן.
היום דיווח העיתון הכלכלי "פייננשל טיימס" מפי גורמים אמריקנים רשמיים כי ארה"ב קוראת לסין להפעיל לחץ על טהרן כדי שזו "תרסן" את המורדים החות'ים, הפועלים בשליחות איראן ותוקפים ספינות מסחריות בניסיון לשבש את תנועת כלי השיט לישראל ובאזור. עוד צוין בדיווח כי לא נראים סימנים לכך שבייג'ינג תסייע לפתור את הבעיה על אף שארה"ב העלתה את הנושא פעמים רבות בפני בכירים סינים בשלושת החודשים האחרונים.
הכותרת
למה חמאס תקף את עורקי החמצן של הרצועה?
19:46
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשיא סין שי ג'ינפינג פגישה ב באלי ב 14 נובמבר 2022
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשיא סין שי ג'ינפינג פגישה ב באלי ב 14 נובמבר 2022
קוראים לסין שתסייע לרסן את החות'ים. ביידן ושי, 2022
(צילום: SAUL LOEB / AFP)
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן העלה את הנושא מול שר החוץ של סין, ולפי הדיווח בעיתון גורמים אמריקנים מאמינים כי ישנן ראיות מעטות לכך שסין הפעילה לחץ כלשהו על איראן מעבר להצהרה רפה שפרסמה בייג'ינג בשבוע שעבר.
מאז שהחליטה ארה"ב לנקוט בפעולה צבאית ולתקוף יעדים של החות'ים ב-11 בינואר, הושמדו או נפגעו יותר מ-25 אתרי שיגור ואחסון של טילים וכך גם יותר מ-20 טילים. לפי הפנטגון, נפגעו בתקיפות מחסני אמל"ח, כטב"מים, מכ"מים ויכולות המעקב האוויריות של החות'ים.
2 צפייה בגלריה
תקיפה לילית בתימן
תקיפה לילית בתימן
תיעוד התקיפות בתימן, החודש
דובר הפנטגון פטריק ריידר אמר אתמול כי התקיפות היו ממוקדות באמצעים שבהם השתמשו החות'ים במתקפותיהם נגד ספינות בינלאומיות וימאים, "ואלו ימשיכו להיות במיקוד שלנו". ריידר ציין כי המתקפה האחרונה של המיליציה אירעה ב-18 בינואר, ולדבריו זה מה שמצביע על כך שלתקיפות הבינלאומיות ישנה השפעה. "מאז נקטנו בכמה פעולות מתוך הגנה עצמית כשהיה איום קרוב או צפי לשיגור", אמר.
סוכנות הידיעות רויטרס ציינה כי מומחים מעריכים שהאסטרטגיה המתגבשת של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לגבי המצב בתימן שואפת להחליש את החות'ים, אך נמנעת כרגע מלנסות למוטט את הקבוצה או להתעמת ישירות עם איראן. נראה כי האסטרטגיה, שמשלבת תקיפות צבאיות מוגבלות וסנקציות, נועדה "להעניש" את החות'ים תוך ניסיון למנוע את התרחבות הסכסוך במזרח התיכון.