חשד לניסיון חיסול, בפיצוץ שלישי בשבוע: צעיר כבן 25 נפצע באורח קשה הבוקר (שלישי) בפיצוץ רכב בנתניה. האירוע התרחש פחות מיממה אחרי פיצוץ רכב אחר בנתניה, שממנו נפצע באורח קל תושב העיר בן 41. בשבוע שעבר התפוצצה מכונית סמוך לגני ילדים בשכונת חפציבה בעיר , מה שגרם למותו של דניאל היילו, שהיה מוכר למשטרה.

3 צפייה בגלריה
רכב עולה באש בנתניה שדרות טום
רכב עולה באש בנתניה שדרות טום
זירת הפיצוץ בנתניה, היום
(צילום: יעקב מגן)
הפיצוץ הבוקר התרחש ברכב שליחויות, לא הרחק מהאצטדיון, בשדרות טום לנטוס - רחוב שחוצה את שכונת קריית השרון בנתניה. בצידן האחד של השדרות בתי מגורים - ובצידן האחר קניונים וחנויות. "היה פיצוץ חזק, היינו בטוחים שמדובר בטיל או יירוט למרות שלא הייתה אזעקה", סיפרו תושבים בשכונת קריית השרון ובשכונת ותיקים שאינה מרוחקת. "הילדים נבהלו, זה היה ממש לפני שהלכו לבתי הספר. מפחיד מאוד".
לדברי התושבים, "גם הפיצוץ בשכונת חפציבה בשבוע שעבר היה מפחיד. זו שכונה צמודה. מרגישים שחזרנו לימים של פעם - העבריינים חוגגים ואנחנו חיים בפחד ומרגישים בסכנה. מאז תחילת המלחמה לא היו אזעקות או נפילות אבל פיצוצים מפחידים יש לנו מלא. המשטרה איבדה שליטה על מה שקורה בעיר".
3 צפייה בגלריה
רכב עולה באש בנתניה שדרות טום
רכב עולה באש בנתניה שדרות טום
ההערכה: הפצוע משתייך לאחת מכנופיות הפשע בעיר
על פי ההערכות, הצעיר שנפגע משתייך לאחת מכנופיות הפשע בעיר - ולפי החשד מדובר בניסיון לחסלו. לצד זאת, נבדקים כיווני חקירה נוספים.
בנתניה פועלות שלוש כנופיות פשע עיקריות: ברוך בוקל, מסיקה וזו של עומרי זוארץ - ששוחרר רק לפני כמה שבועות מהכלא.
בפיצוץ הרכב שהתרחש אתמול נפצע באורח קל חברון אלעל (41). הוא אחיו של יורם אלעל, עבריין מוכר מאוד שבעבר הרחוק היה גם יד ימינם של אנשי ארגון הפשע של משפחת אבוטבול. הפיצוץ אירע ברחוב הרצל - הראשי בנתניה - בצומת קניון השרון, שידע פיגועים רבים בעבר. נזק כבד נגרם למכונית המרצדס של אלעל, וגם רכבים אחרים ניזוקו מעוצמת הפיצוץ. הבוקר הודיעה המשטרה על מעצרו של תושב נתניה בן 38 בחשד למעורבות בפיצוץ.
3 צפייה בגלריה
אוטו התפוצץ סמוך לקניון השרון בנתניה
אוטו התפוצץ סמוך לקניון השרון בנתניה
הרכב שהתפוצץ ליד קניון השרון, אתמול. הפצוע - אחיו של העבריין יורם אלעל
ביום שלישי שעבר נרצח בפיצוץ הרכב ליד גני הילדים בשכונת חפציבה העבריין דניאל היילו. שברי מכוניות שחנו בסמוך עפו למרחק של עשרות מטרים. בגני הילדים, שם הרגישו את ההדף מהפיצוץ החזק, חששו שמדובר בפיצוץ טיל - והצוות גילה תושייה ותוך שניות אחדות הכניס את כל הילדים המבוהלים לממ"ד.
נתניה נמצאת בתחום משטרת מרחב שרון, בפיקודו של תת-ניצב נתי גור, ובתחום משטרת מחוז מרכז בפיקודו של ניצב אבי ביטון. בתחום המרחב והמחוז נמצאת גם פתח תקווה, שם בשבועות האחרונים הושלכו רימונים לעבר בתים - מה שגורם לבהלה גוברת בקרב התושבים. גם הלילה היה פיצוץ בעיר, אך לא דווח על נפגעים.