בהלה באזור השרון בעקבות סרטון שפורסם בצהריים (יום ב'), שבו רואים שוהים בלתי חוקיים חוצים את חומת ההפרדה החדשה באזור בת חפר-בחן שבעמק חפר.
הסרטון עורר בהלה רבה, בעקבות שמועות שמדובר במחבלים שחצו את חומת ההפרדה והם בדרכם לבצע פיגוע ביישובים סמוכים לחומה או בנתניה. מהר מאוד התברר כי מדובר בשוהים בלתי חוקיים, שאינם חמושים.
השב"חים חוצים את החומה

1 צפייה בגלריה
שב"חים  מטול כרם.
שב"חים  מטול כרם.
כמה מהשב"חים שנעצרו
דובר צה"ל הדגיש לאחר האירוע כי "בעת קבלת הדיווח קפצו כוחות לנקודה", והוסיף: "במהלך השנים האחרונות הוקם גדוד חדש האמון על הגנה בתפר, שונו נהלי הפתיחה באש והוקמו יחידות מיוחדות להגנה בתפר. בעקבות כך ניכרת ירידה משמעותית במספר המסתננים שחוצים, צה״ל מודע לקיום הבעיה ופועל בכדי לטפל בה".
מהמועצה האזורית עמק חפר נמסר כי "לאחר זיהוי החצייה, כוחות הצבא קפצו למקום ועצרו 19 שב"חים, ללא כלי נשק או אביזרים מסוכנים אחרים. המועצה האזורית עמק חפר רואה בחומרה רבה את חציית השב"חים, דורשת מהצבא לנקוט אפס סבלנות אל מול תופעה זו, ולמנוע הגעה של כל גורם לקרבת החומה". עוד נמסר כי "המועצה ממשיכה לדרוש הוספה של כוחות ביטחון במרחב, וכן הקמת אזור חיץ מעבר לחומה, שימנע התקרבות אל קו התפר".
ראש עיריית כפר יונה, אלברט טייב, אמר בתגובה לסרטון כי "כפר יונה לא תסכים להיות 'עוטף השומרון' ולא נאפשר לשבעה באוקטובר לחזור. הצבא חייב לפעול ביתר שאת מן הצד השני של חומת ההפרדה, בטול-כרם עצמה, כדי למנוע הישנות מקרים דומים לאלו. על אף שבמקרה הנוכחי מדובר בפלסטינים שככל הנראה מחפשים עבודה, זהו עוד תמרור אדום לכולנו. עם זאת, חשוב לציין, שכפר יונה ערוכה לכל תרחיש שהוא, ומיד עם קבלת המידע נכנסה העירייה לכוננות בשיתוף גורמי הביטחון".

בחודש שעבר: ירי לעבר בת חפר

ביישובי עמק חפר חוששים מאירוע של חציית גדר ההפרדה וחדירה ליישובים, בייחוד לאחר ה-7/10, כמו גם מירי פלסטיני - בדומה לאירועי הירי לעבר יישובים בגלבוע.
לפני כחודש, ארגון "גדודי חללי אל-אקצא בטול כרם", השייך לפתח, קיבל אחריות על ירי לעבר בת חפר, היישוב הגדול ביותר במועצת עמק חפר. איש לא נפגע ולא נגרם נזק לבתי היישוב הקהילתי. המחבלים שפתחו באש אף פרסמו תיעוד של הירי מטול כרם לעבר בת חפר.
בסוף השנה שעברה נערכו בבת חפר כמה בדיקות בעקבות תלונות של תושבים על רעש עבודות וחשד לחפירת מנהרות משטחי הרשות הפלסטינית. במהלך הבדיקות לא נמצאו סימנים למנהרות.