שר הביטחון יואב גלנט תקף הערב (ראשון) חברי קואליציה שלדבריו "מסכנים את הנכס החשוב ביותר שיש למדינת ישראל - צבא ההגנה לישראל". בנאום בטקס מצטייני שר הביטחון לרגל ראש השנה אמר גלנט כי "בתקופה האחרונה מרשים לעצמם נבחרי ציבור, ובכלל זה שרים וחברי כנסת, להטיח אמירות שקריות, חסרות בסיס וחסרות אחריות בצה"ל, במפקדיו ובחייליו. אלו אמירות מקוממות".
גלנט הוסיף כי צה"ל הוא "כלי המגן שלנו, של כל אזרחי ישראל" - ופנה למפקדים, לחיילים ולאנשי כוחות הביטחון "אתם, המקדישים את חייכם למען ביטחון המדינה ולהגנה על אזרחיה, ראויים לכל גיבוי, ואלו המנסים להכפיש אתכם ראויים לכל גינוי".
3 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט בטקס מצטייני שר הביטחון לראש השנה
שר הביטחון יואב גלנט בטקס מצטייני שר הביטחון לראש השנה
"ראויים לכל גיבוי". שר הביטחון גלנט יחד עם הרמטכ"ל
(צילום: שחר יורמן)
לדבריו, "צה"ל הוא צבא העם, מקום שירותם של חיילות וחיילים מכל רבדי הציבור. ללא צה"ל לא ניתן לקיים את מדינת ישראל, בסביבה העוינת בה אנו חיים. כשר הביטחון אני מתחייב להגן על מדינת ישראל ועל צה"ל ומפקדיו כך פעלתי לאורך כל חיי וכך אמשיך לפעול".
בטקס, שנערך בקריה בהשתתפות הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, הוענקו תעודות הצטיינות ל-33 קצינים ונגדים שנבחרו למצטייני שר הביטחון, לרגל ראש השנה תשפ"ד. "צה"ל היה ועודנו לב ליבה של החברה הישראלית, בו נפגשים בניהם ובנותיהם של כלל מגזרי החברה, בו ניתנת לכל אחד ואחת הזדמנות שווה ואמיתית – להוכיח את יכולותיו, לפרוץ קדימה, להצטיין ולהצליח", אמר גלנט. "גם בימים אלו – ואולי במיוחד בימים כאלו – חשוב כי נשמור על צה"ל ככזה, ונותיר אותו מעל ומחוץ לכל מחלוקת, אין לנו צבא אחר להשען עליו".
3 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט בטקס מצטייני שר הביטחון לראש השנה
שר הביטחון יואב גלנט בטקס מצטייני שר הביטחון לראש השנה
גלנט בטקס מצטייני שר הביטחון לראש השנה
(צילום: שחר יורמן)
3 צפייה בגלריה
ועדת החוקה, חוק ומשפט
ועדת החוקה, חוק ומשפט
האחרונה שתקפה את צה"ל. ח"כ גוטליב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
כאמור, אמירתו של גלנט מגיעה ברקע התקפות נגד מערכת הביטחון מצד חברי הקואליציה, בהם חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד), שהגיבה ביום שישי לביקורת גורמי הביטחון על הנחיית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהורה לשירות בתי הסוהר לצמצם את ביקורי משפחות האסירים הביטחוניים. היא תקפה: "טוב לדעת שהשב"כ וצה"ל עובדים אצל המחבלים והאסירים הביטחוניים. כל הדיפסטייט נגד השר בן גביר".
לפני כשבועיים גלנט אף תקף בישיבת הקבינט את השר בן גביר, שטען כי "צה"ל לא עושה את עבודתו. הוא דואג לחיילים יותר מאשר לביטחון התושבים". גלנט השיב לדבריו בתקיפות כי "אלפי לוחמי צה"ל ושב"כ פעלו בשבועות האחרונים באופן מוגבר, בין היתר כדי להבטיח נסיעה בטוחה של חלק מהשרים וחברי הכנסת עד לעמדות השידור שמהן הם גידפו את מפקדיהם של אותם לוחמים עצמם".
בחודש שעבר השר במשרד המשפטים דודי אמסלם (הליכוד) טען כי "יש מרד בתוך צה"ל, בכל צבא רגיל מטפלים במורדים - כמו שצריך לטפל במורדים". בריאיון לגלי צה"ל, שהגיע יממה אחרי מתקפות של כמה מחברי הקואליציה וכן בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו נגד הרמטכ"ל ובכירי הצבא.