4 צפייה בגלריה
ועדת החוקה, חוק ומשפט
ועדת החוקה, חוק ומשפט
"השב"כ וצה"ל עובדים אצל המחבלים". ח"כ טלי גוטליב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד הגיבה אחר הצהריים (שישי) לביקורת גורמי הביטחון על הנחיית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהורה לשירות בתי הסוהר לצמצם את ביקורי משפחות האסירים הביטחוניים, במתקפה חריפה: "טוב לדעת שהשב"כ וצה"ל עובדים אצל המחבלים והאסירים הביטחוניים. כל הדיפסטייט נגד השר בן גביר", כתבה בטוויטר.
גוטליב הוסיפה: "כל הכבוד לך איתמר על משילות ימין. אסירים ביטחוניים, מרצחים אכזריים נהנים שנים מתנאי כליאה בהטבות הזויות. ואם צמצום זכויות מחבלים מרצחים לשיטת שב"כ וצה"ל יפגע בביטחון, אז משהו רע מאד קורה כאן".
לשכת נתניהו מסרה בתגובה לדבריה: "אמירה מקוממת של חברת הכנסת גוטליב. צה"ל, השב"כ ושאר כוחות הביטחון עושים לילות כימים כדי לשמור על ביטחון ישראל ולפגוע במחבלים. ואכן כוחות הביטחון הצליחו לחסל למעלה מ-160 ולעצור מעל ל-1,500 מחבלים מתחילת השנה".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בביקור בפיקוד המרכז
בנימין נתניהו בביקור בפיקוד המרכז
נתניהו: "אמירה מקוממת", גלנט: "להתנצל מיידית"
(צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ)
גם שר הביטחון יואב גלנט גינה את הדברים: "צה"ל ושב"כ הם כלי המגן המקנה חיים למדינת ישראל ולאזרחיה - האמירות החמורות הנשמעות מפי שרים וחברי כנסת כלפיהם כמוהן כרמיסת דגל המדינה. ‏דוחה בשאט נפש את ההשתלחויות של פוליטיקאים חסרי אחריות כנגד גופי הביטחון וקורא להם להתנצל מיידית".
עם זאת, גוטליב לא התנצלה - וצייצה ציוץ נוסף גם נגד הודעת לשכת רה"מ ולפיה טרם התקבלה החלטה בנושא ביקורי האסירים הביטחוניים: "אני נחרדת לגלות שמחבלים אסירים ביטחוניים גורמים לממשלה להוציא הודעה כה מתרפסת כי עוד לא הוחלט כלום לגבי תנאי כליאתם. נראה אם אסיר יהודי היה מטריד כאן מישהו".
שר העלייה והקליטה, אופיר סופר (הציונות הדתית), גם גינה את הדברים: "צה"ל ומערכת הביטחון פועלים ימים ולילות על מנת להגן על מדינת ישראל ואזרחיה. והם ראויים לכל הערכה. השפל אליו הגיעו חברי כנסת מחייב בדק בית אמיתי".
4 צפייה בגלריה
אופיר סופר
אופיר סופר
"השפל אליו הגיעו חברי כנסת מחייב בדק בית אמיתי". השר אופיר סופר
(צילום: הדר יואביאן )
4 צפייה בגלריה
חילי טרופר מתן כהנא
חילי טרופר מתן כהנא
"גוטליב, את בושה וחרפה". טרופר וכהנא
(צילום: עוז מועלם, יואב דודקביץ)
ח"כ חילי טרופר מהמחנה הממלכתי הגיב לאמירתה: "לא, חברת הכנסת גוטליב, השב"כ וצה"ל לא עובדים אצל המחבלים, אלא אצל אזרחי ישראל. הם מוסרים את חייהם בהגנה עלייך ועל כלל אזרחי ישראל. חלקם משלמים בחייהם כדי שאת, בן גביר וכל אזרחי ישראל יוכלו לחיות בביטחה. חברי כנסת שמאשימים את גיבורי ישראל כמי שחברו לשונאי ישראל - הם בושה וחרפה. תודה לכם מפקדי ולוחמי צה"ל והשב"כ שאתם מגנים על המדינה מפני המחבלים".
ח"כ מתן כהנא קרא לנתניהו: "עצור את השתלחות חברי הקואליציה שלך בכוחות הביטחון. כשישבתם באופוזיציה האשמתם את שרי הממשלה בטרור הרצחני, עכשיו כשאתם הממשלה, עברתם להאשים את כוחות הביטחון?!! עצור את ההסתה, קח אחריות". תנועת דרכנו הגישה נגד גוטליב תלונה במשטרה בגין הסתה.
ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) אמרה בתגובה לדברי גוטליב כי זו "הממשלה והקואליציה המסיתה והאנרכיסטית ביותר שקמה במדינת ישראל. לרמוז שהשב"כ וצה"ל עובדים אצל המחבלים? פשוט תתביישו, אתם ממשלה כושלת בלי טיפה של כבוד עצמי. תחסכו מאיתנו את הגינויים שלכם כי כולם כבר יודעים שזהו הלך הרוח אצלכם".
הנחייתו של בן גביר נחשפה ב-ynet ו"ידיעות אחרונות", אך למרות שהוא בעצמו אישר כי הורה ליישם זאת - לשכת נתניהו מסרה כי "מדובר בפייק ניוז". בתגובה לכך נמסר מלשכת בן גביר: "ההחלטה לאכוף את פקודת שב"ס ולקיים את הוראות החוק, בכך שביקורי משפחות מחבלים שפוטים יהיו פעם בחודשיים ולא פעם בחודש, התקבלה בפגישת עבודה בין השר לביטחון לאומי לבין נציבת שב"ס, ביום י' באלול, 27 באוגוסט. הובהר לנציבה ולכל גורם אחר, שאיש לא מעל החוק והפקודה, ושב"ס מחויב לבצע את ההוראות".