הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיים היום (שבת) הערכת מצב עם הלוחמים בתוך רצועת עזה. הוא נכנס הבוקר לעזה בנגמ"ש נמ"ר עם מפקד אוגדה 162 תת-אלוף איציק כהן ואישר את תוכניות הקרב להמשך הלחימה. עד כה, צה"ל השתלט על שני מוצבים מרכזיים של חמאס - של כוח 17 סמוך לג'באליה ומוצב המודיעין הצבאי של הארגון.
הרמטכ"ל הלוי אמר ללוחמים: "בשבת לפני ארבעה שבועות בשעה זו קרו דברים נוראיים. זה הולך איתנו קדימה. אני מפרגן גם לחטיבות האש, אני מפרגן כאן לאיסוף המקומי, לחיל האוויר, ולעבודה של המפקדים בתיאום הזה".
2 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב עם הלוחמים בעזה
הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב עם הלוחמים בעזה
הלוי בהערכת מצב עם הלוחמים בעזה
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב עם הלוחמים בעזה
הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב עם הלוחמים בעזה
(צילום: דובר צה"ל)
הוא הוסיף: "אני אומר לכם כי אני מסתובב גם בחיל האוויר. הם גם מרגישים מעולה אתכם, והם מרגישים שמביאים אותם נכון ומחברים אותם נכון. אני מבין שזה מאוד מורכב. חזקו את הרוח, אני יודע שהיא מאוד חזקה. אני מאוד גאה בכם - תעבירו את זה".
שר הביטחון יואב גלנט הציג הערב בהצהרה לתקשורת את התקדמות הלחימה בעזה ועדכן כי במהלך השבת התנהלו קרבות קשים בתוך הרצועה. "כוחות צה"ל פועלים מצפון ומדרום. הם נלחמים נגד מחבלים במפקדות שיוצאים ממנהרות, הם משמידים תשתיות ומנהרות. הם מפעילים את מלוא העוצמה של צה"ל". גלנט ציין כי "הלחימה מתקדמת היטב, מחבלים מחוסלים בקרבות. אנחנו מפרקים גדוד אחרי גדוד בחמאס. 12 מפקדי גדודים של חמאס חוסלו עד כה".

גלנט סיפר כי פגש כוחות מילואים בגבול הצפון. "פגשתי את אנשי המילואים והלוחמים. ראיתי מסדר אחד - הם אמרו לי שהם רוצים להילחם עד לניצחון". לדבריו, הלחימה עשויה לקחת חודש, ואפילו יותר. "דבר אחד אני יכול לומר לאזרחי ישראל בסיומה של המלחמה לא יהיה עוד חמאס בעזה, ולישראל יהיה חופש פעולה מוחלט לבצע כל פעולה ביטחונית שתרצה נגד כל מי שירים שם את ראשו".
גלנט הפנה מסר לתושבי עזה: "אם תגיעו לפנינו ליחיא סינוואר, זה יקצר את המלחמה". על זירת הצפון אמר כי "אין לנו עניין להגיע לעימות עם חיזבאללה. יחד עם זה, אם נסראללה יעשה את טעותו של סינוואר ויגרור את חיזבאללה למלחמה, לדבר הזה יהיו השפעות מרחיקות לכת על לבנון. הוא יחרוץ את גורלה".
כוחות צה"ל נכנסו ביום שישי לפני כשבוע לרצועת עזה והתקדמו מערבה בעומק השטח הפלסטיני. עיקר הלחימה של צה"ל ברצועה מרוכזת סביב העיר עזה, עם מאות כלי רכב משוריינים שפועלים נגד מוקדי מחבלים בבית חאנון, בג'באליה ובציר נצרים הישן החוצה את הרצועה ממזרח למערב.

הלוחמים מתמודדים כל יום בעשרות התקלויות עם מחבלים המגיחים ממנהרות לחימה פנימיות וממשיכים לצור על העיר עזה, כשבמרכזה בית החולים שיפא, שמתחתיו נמצאת מפקדת שליטה של חמאס ובה מרוכזים בכירי ארגון הטרור. לבית חולים נמלטו כ-200 ממבצעי הטבח ביום הראשון של המלחמה ב-7 באוקטובר.
חילופי האש נמשכים גם בגבול הצפון, ומבדיקה ראשונית, בצה"ל עולה כי חיזבאללה שיגר הבוקר לראשונה רקטות כבדות משקל ממשפחת הבורקאן, ככל הנראה שתיים במספר, לעבר המוצבים יקינטון ודבורנית. מדובר ברקטות לטווחים קצרים שנושאות 500-200 קילוגרמים של חומר נפץ וכאלו המסבות נזק רב ויוצרות מכתשים. בשני המקרים לא היו נפגעים, ולאחר שיגורן חיל האוויר הרחיב את תקיפותיו נגד יעדי חיזבאללה בדרום לבנון.