כוחות צה"ל שנכנסו אמש (שישי) לרצועת עזה התקדמו במהלך היום מערבה, מספר קילומטרים נוספים בעומק השטח הפלסטיני. במהלך הפעילות נתקלו הכוחות במספר מחבלים ופגעו בהם, בנוסף הושמדו תשתיות טרור ונפגעו מרחבי שיגור של רקטות ארוכות טווח.

ביממה האחרונה, מאז החלה הכניסה הקרקעית, נהנים כוחות צה"ל מיתרון באש ובמסות של כוחות, מאזור דליל מאוד באוכלוסייה ובמיסוך כבד ומסת אש המקשים על פעילי חמאס.
מאז החלה הפעילות הקרקעית ברצועת עזה דווח על קריסת רשת התקשורת הפלסטינית ברצועה. "הפלסטינים מנותקים מהעולם החיצון. אי אפשר אפילו לתקשר אחד עם השני", דיווח עיתונאי BBC, רושדי אבו אל-עוף.
ההגנה האזרחית הפלסטינית דיווחה היום כי "המתקפות בלילה הרסו כליל מאות מבנים ברצועת עזה". עם זאת, בחמאס טענו הבוקר כי "גדודי אל-קסאם וכל כוחות ההתנגדות הפלסטיניים ערוכים לחלוטין להתמודד עם התוקפנות במלוא הכוח - ולסכל את הפלישות". לפי ארגון הטרור, אנשיו התעמתו אמש "עם כוחות צה"ל בעיירה בית חאנון, מצפון-מזרח לעזה, ובבוריג' שבמרכז הרצועה".

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, התייחס הערב לפעולה הקרקעית ואמר "למלחמה הזו יש שלבים, היום אנחנו עוברים שלב. כוחות שלנו מבצעים כעת פעילות קרקעית ברצועה, שמלווה באש מדויקת וכבדה". הלוי הדגיש כי פעולות אלו "נועדו לשרת את כל מטרות המלחמה: פירוק חמאס, ביטחון בגבולות ומאמץ עליון להשבת כל החטופים הביתה".
לפי הרמטכ"ל, "הכוחות הקרקעיים מבצעים פעולה חשובה ומורכבת. יעדי המלחמה מחייבים כניסה קרקעית. אין הישגים ללא סיכונים, וכפי שאנחנו יודעים, אין ניצחון ללא מחירים. כדי לחשוף את האויב ולהשמיד אותו אין דרך אלא להיכנס בעוצמה לשטח שלו".