משפחת פאלי ערכה היום (רביעי) בשכונת עזרת תורה בירושלים טקס ברית לבנם, כחודש וחצי לאחר פיגוע הדריסה בשכונת רמות בעיר, שבו נרצחו ילדיהם אשר מנחם (8) ויעקב ישראל (6). האב אברהם, שנפצע בפיגוע באורח בינוני, הגיע לטקס בכיסא גלגלים ונשבר כשבירך את ברכת "שהחיינו". את הברית ערך המוהל הרב חיים משה ויסברג. ההורים החליטו לקרוא לילד יהונתן רפאל.
משה ברונר, אחיה של האם דבורי, סיפר ל-ynet לאחר הברית: "היה מרגש מאוד. לילד קוראים רפאל שמסמל את זה שהשם נתן ואת הרפא-אל, שישלח רפואה שלמה לכל עם ישראל". האח הוסיף כי "האירוע פה נולד ביחד עם ציפייה לרפואה של האבא ולחיים חדשים שייוולדו במשפחה. מה שמסמל את חג הפסח זו היציאה מגלות למצב של חירות וגאולה. אנחנו מצפים לגאולה שלמה ולשמחה שלמה".
2 צפייה בגלריה
טקס ברית של משפחת פלאי
טקס ברית של משפחת פלאי
האב אברהם בברית
(צילום: רפי קוץ)
2 צפייה בגלריה
אשר מנחם פלאי ז"ל, יעקב ישראל פאלי ז"ל
אשר מנחם פלאי ז"ל, יעקב ישראל פאלי ז"ל
האחים שנרצחו, אשר ויעקב פלאי
(באדיבות המשפחה )
בשבוע שעבר, לאחר הלידה אמרה דבורי כי "את האסון שלנו חווה איתנו כל עם ישראל וגם היום העם מבקש להיות חלק משמחתנו. כנגד כל הציפיות, בעלי ליווה אותי בחדר הלידה. הוא החזיק וחיבק את התינוק מיד לאחר הלידה, ובירך בשם ומלכות בירכת הטוב והמטיב. אנו מודים על הטוב, על הטיפול הרפואי בכל המחלקות בהדסה, ומודים לכל מי ששואל ומתעניין מכל קצוות הארץ".
יומיים אחרי הפיגוע, בעודה בהיריון בשבעה, אמרה האם ל-ynet כי "אני מרגישה שהאסון שקרה לנו זה אסון של כל עם ישראל. אנחנו מרגישים את השותפות של כולם, את האכפתיות של כולם. ההרגשה היא ששני הילדים האלה שנלקחו הם הילדים של כל העם. זו הרגשה שקצת עוזרת לנו בהתמודדות".
על ילדיה שנרצחו סיפרה: "זכינו לקבל שתי מתנות מבורא עולם - שני ילדים טובים בעלי מזג נוח וטוב. הם נהרגו בגלל היותם יהודים על ידי מחבל, מתו על קידוש השם. אנחנו רק מקווים שהקורבנות האלה שנלקחו מעם ישראל לא יהיו קורבנות שווא".