משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן, שחמאס פרסם שלשום (שבת) סרטון ואות חיים של השניים, קיימו הערב הצהרה בכיכר החטופים שבה חזרו על דרישתן לשחרר את 133 החטופים שעדיין בשבי בעזה. "עמרי נחטף לנגד עיני בנותינו מהמקום שהיה אמור להיות הכי בטוח. יש עסקה על השולחן. אל תפספסו הזדמנות להחזיר אותו", אמרה לישי, אשתו של עמרי מירן. שיר סיגל, בתו של קית', זעקה: "נמאס לי, המשימה הכי דחופה היא להחזיר אותם הביתה עכשיו".

2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של משפחות החטופים בתל אביב
מסיבת עיתונאים של משפחות החטופים בתל אביב
"יש כרגע עסקה על השולחן, אנחנו דורשים שתיקחו אותה". המשפחות בכיכר החטופים, הערב
(צילום: ליאור שרון)
דני מירן, אביו של עמרי, אמר בהצהרה: "עלמה ביתך בת השנה היום התחילה לצעוד את צעדיה הראשונים. אנחנו מראים לה תמונה שלך ומלמדים אותה להגות את המילה אבא. רוני יודעת שאתה בעזה, בכל הזדמנות מזכירה לי שאתה בעזה. היא שאלה את לישי - האם עמרי עדיין אבא שלי? זה הדבר הכי כואב לשמוע מילדה ששואלת אם האבא שלה הוא עדיין אבא שלה. היא מתגעגעת ולפי ההתנהגות שלה זאת לא הילדה שהכרת".
שיר סיגל, בתו של קית', אמרה: "אתמול בערב החג אמא ואני דיברנו עם חברי קבינט ושרים רבים על החירות שנלקחה מאיתנו וממך לפני למעלה מחצי שנה. כולם הבטיחו שיעשו כל שיידרש. זה הזמן למעשים, עם ישראל סומך עליכם שתעשו החלטות מעשיות. נמאס לי, אתם צריכים לנהל את המאבק. לא במשמרת שלי קרה האסון. אתם נבחרתם על-ידי הציבור להוביל את המדינה. במשמרת שלכם".
"מנהיגות היא דבר קשה ומורכב, הנהגה לא מורכבת על-ידי אגו. אין לנו זמן יותר, זה הזמן להחזיר את החטופים הביתה", אמרה בדמעות אילן סיגל, בתו השנייה של קית'. "יש כרגע עסקה על השולחן ואנחנו דורשים שתיקחו אותה. לאזרחים מגיע לדעת שאם ייחטפו, ההנהגה תעשה הכול להחזיר אותם. אבא, חשוב לי להבטיח שאתה לא הולך למות שם במנהרות בעזה".
היא פנתה באופן ישיר לאביה, שחטוף כבר 206 ימים בעזה: "אתה הולך לחזור הביתה ממש עוד כמה ימים, אתה תחגוג איתנו יום הולדת 65. כולנו מחכים לך. שי בחיים, הוא לא נפצע, הוא בסדר גמור. אנחנו חזקים בשבילך, אמא וכל המשפחה. תחזיק מעמד".
2 צפייה בגלריה
עמרי מירן וקית' סגל בסרטון שמפיץ חמאס
עמרי מירן וקית' סגל בסרטון שמפיץ חמאס
קית' סיגל ועמרי מירן. "לא מסוגלת לראות את הסרטון"
אביבה סיגל, אשתו של קית', אמרה: "איך הייתם מרגישים אם הבן אדם שאתם הכי אוהבים היה נמצא במצוקה, בוכה, עצוב, חסר אונים, מדוכא ומתחנן שתוציאו אותו מהגיהינום. אי-אפשר להגיד במילים איזו טלטלה עברה מאז הסרטון. אני לא מסוגלת לראות את הסרטון ולראות את קית' עצוב כל-כך. אני נזכרת בפנים שלו כשהייתי איתו שם. אני יודעת מה זה להיות שם, להתחנן לעזרה. ההרגשה של לאבד תקווה. תחזירו לי את קית'".
המשפחות נשאלו לגבי דבריו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שקרא לא להסכים לעסקה המתגבשת. שיר סיגל השיבה: "אני לא יודעת על איזה ערכים סמוטריץ' גדל, אבל לא הערכים שעם ישראל גדל עליהם. אם הוא לא מחובר לעם ישראל שיבוא לפה ויגיד לי בפנים שאבא שלי לא שווה את המחיר. שיחשוב טוב-טוב ויסתכל לאמא שלי בעיניים לפני שהוא אומר דבר כזה".
דני מירן אמר: "אני מציע שסמוטריץ' יוריד את הכיפה מעל הראש ויפסיק להגיד שהוא יהודי, כי אלו ערכי היהדות שאני גדלתי עליהם. פדיון שבויים, הצלת אנשים והחזרתם לחיק משפחותיהם".