יו"ר ימינה ושרת הפנים איילת שקד פרסמה בצהריים (שישי) "פוסט תודה" לראש הממשלה החליפי ושותפה הפוליטי ב-16 השנים האחרונות, נפתלי בנט, שהלילה בחצות תמה כהונתו בת השנה כראש הממשלה בפועל.
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ואיילת שקד
נפתלי בנט ואיילת שקד
בנט ושקד. "אהבת את כולם וראית בכולם שותפים"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בפוסט שלה בפייסבוק שיבחה שקד את פועלו של בנט, במכתב שנכתב בחרוזים: "תודה נפתלי בנט. תודה ששדות העוטף ירוקים ולא שרופים, תודה שהאיראנים רועדים, תודה שניהלת את הקורונה הכי מדויק שיש ובלי סגרים ותודה שניהלת בעוצמה את מצעד הדגלים. תודה שמול מנהיגי עולם לא פנית לאחור ולא הסכמת למדינת טרור.
"תודה שאהבת את כולם וראית בכולם שותפים ותודה על דרך ארוכה רוויות הצלחות וגם מכשולים. אני מכירה אותך 16 שנה. לא היה יום אחד שבו לא חשבת על המדינה שלנו בעדיפות ראשונה. כמו בלבנון, כך גם בכנסת ובלשכת ראש הממשלה. תמיד היית מוכן להקריב הכול למען מדינת ישראל.
"אני יודעת שגם עכשיו לא תפסיק. תמשיך עם ראש מורם נפתלי. בזכותך כולם יודעים שאפשר לנהל מדינה סוערת כמו ישראל שלנו בביטחון, באחריות ובדרכי נועם. נתת כל כך הרבה מעצמך. עכשיו תנשום".
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה, נפתלי בנט, וראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בטקס הפתיחה של ועידת האו"ם לשינוי אקלים.
ראש הממשלה, נפתלי בנט, וראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בטקס הפתיחה של ועידת האו"ם לשינוי אקלים.
מודי ובנט מחובקים בוועידת האקלים בגלזגו, בנובמבר אשתקד
מבנט נפרד היום גם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, שצייץ בטוויטר בעברית: "תודה לך כבוד נפתלי בנט על היותך ידיד אמת של הודו. אני מוקיר את השיחות הכנות והפוריות שלנו ומאחל לך הצלחה רבה בתפקידך החדש".
מודי בירך גם את ראש הממשלה החדש יאיר לפיד: "ברכות חמות ואיחולים לבביים לכבוד יאיר לפיד על כניסתו לתפקיד ראש הממשלה. אני מצפה להמשיך ולקדם את השותפות האסטרטגית שלנו בזמן שאנו חוגגים 30 שנה של יחסים דיפלומטיים מלאים".
הלילה, ממש עם מימוש הרוטציה בחצות, נפרד מבנט גם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שאף הוא בירך במקביל את לפיד. "ברכות ליאיר לפיד, ראש הממשלה החדש של ישראל, ותודה לך ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, על הידידות שלך לאורך השנה האחרונה", צייץ ביידן בחשבון הטוויטר שלו. "אני מצפה לראות את שניכם ביולי על מנת לחגוג את הידידות הבלתי ניתנת לערעור של ארה"ב וישראל", הוסיף, בהתייחסות לביקורו הצפוי בעוד כשבועיים בארץ.
3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן ונפתלי בנט בלחיצת יד בעת המפגש בבית הלבן
ג'ו ביידן ונפתלי בנט בלחיצת יד בעת המפגש בבית הלבן
בייד ובנט בבית הלבן, באוגוסט אשתקד
(צילום: EPA)
גם שר התרבות והספורט חילי טרופר, מכחול לבן, פרסם היום פוסט פרידה מבנט, שבו הזכיר כיצד לפני 15 שנה הקים לבקשת בנט קבוצה בשם "אחריי!" לזכר חברו של בנט, עמנואל מורנו שנפל במלחמת לבנון השנייה. "'תדאג לקבוצה, אני אדאג למימון'", הוא אמר לי, וכך היה. הקבוצה פועלת עד היום", כתב טרופר. לדבריו בנט גם עזר לו לפני 12 שנה לממן הקמת ספרייה בבית ספר שניהל.
"בשנה האחרונה הוא היה ראש הממשלה ואני שר בממשלתו. ראיתי את המסירות, המקצועיות והאחריות מקרוב. גם בלילה לפני פרישתו, כמו בלא מעט פעמים אחרות, ישבנו בקריה לדבר קצת. נפתלי בנט הוא פטריוט ישראלי, ציוני, שמחפש לעשות טוב למדינה ועשה הרבה טוב למענה. בשנה האחרונה היו מי שהקפידו שלא לקרוא לו ראש ממשלה. לא את נפתלי בנט הם ביזו, אלא את הממלכה. תודה לך ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. בהצלחה בדרכך". בנט השיב לו על הפוסט הזה בציוץ בטוויטר: "תודה חילי".
בנט, נזכיר, הודיע ביום רביעי האחרון על החלטתו שלא להתמודד בבחירות הקרובות, בחירות שאותן הוא הקדים אחרי שלדבריו "מוצו" הניסיונות לייצב את הקואליציה הרעועה שהקים יחד עם יאיר לפיד לפני מעט יותר משנה. הוא ממשיך כעת לכהן כראש ממשלה חליפי עד להקמת ממשלה חדשה בתום הבחירות, אם תוקם כזו, וצפוי להחזיק ב"תיק איראן".
בנאום הפרישה שנשא בכנסת שלשום התייחס בנט לזעם הרב כלפיו בימין על החלטתו להקים ממשלה יחד עם מפלגות שמאל ומפלגת רע"מ הערבית, ואמר כי "שמע את הקולות" ולדבריו אלו כאבו לו. "כל קבוצה בישראל תהיה לפעמים בקואליציה ולפעמים באופוזיציה, אנחנו צריכים ללמוד לקבל את זה. זה הסדר הנכון. אסור שכל אחד מחצאי העם ירגיש באבל כשהחצי השני מקים ממשלה. והכי טוב בעת הזאת – ששני החצאים יקימו יחד ממשלה גדולה וטובה", אמר.
בנט הוסיף בנאומו כי "עתה הזמן שלי להתרחק מעט ולהביט על הדברים מבחוץ". הוא הודה לבני משפחתו שלדבריו שילמו מחיר כבד, ברמיזה לאיומים שקיבלו, וכן לשותפיו הפוליטיים, ש"עמדו לצדי גם כשהיה קשה". הוא הודיע גם כי שקד תקבל לידיה את הנהגת מפלגת ימינה.