3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר במליאת הכנסת
איתמר בן גביר במליאת הכנסת
איתמר בן גביר, בין האישים המאובטחים ביותר בישראל
(צילום: עמית שאבי)
בעקבות מאות איומים חוזרים על חבר הכנסת איתמר בן גביר ועל משפחתו, רמת האבטחה עליו הועלה לרמה המקבילה כמעט לזו שמקבל שר הביטחון, הדרג השני המאובטח ביותר בישראל אחרי ראש הממשלה.
בזמן שהיה פעיל בולט בתנועת "כך", היה בן גביר יעד משמעותי של המחלקה היהודית בשב"כ - אך לאחרונה הפך בן גביר לאחד האישים המאובטחים ביותר בישראל. חבר הכנסת מסיעת הציונות הדתית זוכה לנסוע ברכב משוריין וכלבי גישוש מקדימים למקומות שאותם הוא מתכנן לפקוד.
יחידת עוז, היחידה לאבטחת אישים של משמר הכנסת, מלווה בתקופה האחרונה את בן גביר בכל רגע נתון. חבר הכנסת נע ברכב משוריין, וצוות מאבטחים מגיע לסרוק את המקומות שבהם הוא אמור לבקר עוד לפני הגעתו. גם ביתו של בן גביר רושת במצלמות. לאחרונה הוחלט שיחידת הכלבנים של משמר הכנסת תסרוק את אותם המקומות. כמו כן, הוצבה לאחרונה עמדת שמירה מחוץ לביתו בקריית ארבע - והיא מאוישת מסביב לשעון.
3 צפייה בגלריה
איומים על איתמר בן גביר
איומים על איתמר בן גביר
"אנחנו נהרוג אותך". איום על חבר הכנסת איתמר בן גביר
(צילום מסך)
עוד לפני היבחרו לכנסת זכה בן גביר לחשיפה גבוהה גם בכלי התקשורת, אך בשנה האחרונה זכה בן גביר לתמיכה גוברת בקרב צעירים המזוהים עם הקצה הימני של המפה הפוליטית. שלל הפעולות השנויות במחלוקת שביצע, בהן: הקמת לשכה פרלמנטרית בשייח ג'ראח, עימותים תכופים עם שרים בזירות פיגוע ופיצוץ מסיבת העיתונאים של יו"ר רע"מ מנסור עבאס הקנו לו על רקע גל הטרור, אהדת שיא בימין. מאידך, גם כמות האיומים ששוגרו לעבר הח"כ, משפחתו וצוותו גברו.
בכמה מהאיומים, קיבל בן גביר תמונות של בני משפחתו כשסכין מוצמדת לגרונם, יחד עם איום ממשי לפגוע בו ובהם. כמה משולחי ההודעות הם ערבים ובדואים אזרחי ישראל שעשו זאת מחשבונות הפייסבוק שלהם. אחד מהם כתב לבן גביר: "אתה ומשפחתך תהרגו, אנחנו נהרוג אתכם. מוות לישראל. אנחנו נשים יד על המשפחה שלך".
3 צפייה בגלריה
איומים על איתמר בן גביר
איומים על איתמר בן גביר
הודעה נוספת שנשלחה לחבר הכנסת בן גביר
(צילום מסך)
הטיפול באיומים התחלק לשניים: המשטרה חקרה כמה מהמאיימים על חבר הכנסת, אך עד כה לא הוגש נגדם כתב אישום. מאידך, קצין הכנסת, ניצב יובל חן, החליט לקחת את האיומים על בן גביר ברצינות והחליט כאמור להעלות את רמת האבטחה סביבו.
פורסם לראשונה: 23:47, 23.05.22