1 צפייה בגלריה
ניר ברקת מירי רגב
ניר ברקת מירי רגב
ניר ברקת ומירי רגב
(צילום: אבי מועלם)
הריאיון של חברת הכנסת מירי רגב ל"ידיעות אחרונות", שבו יצאה נגד "ה-DNA הלבן" של מנהיגי הליכוד לאורך השנים עורר תסיסה במפלגה - והוציא לאור את ניצני מאבק הירושה. לפני כניסת השבת, יצא מי שנחשב אולי כיריב פוטנציאלי של רגב על הנהגת המפלגה בעתיד נגד הדברים.
ח"כ ניר ברקת פרסם ברשתות החברתיות קטע וידאו קצר ומפורסם מנאום של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין, ובו הוא קורא: "אשכנזי, עיראקי, יהודים, אחים, לוחמים!". בגין אמר את הדברים במערכת הבחירות ב-1981 בתגובה לנאום ה"צ'חצ'חים" של דודו טופז.
ברקת הוסיף רק את הכיתוב "כולנו אחים. כולנו יהודים. שבת שלום לכולכם" - רמז ברור לרגב, שדיברה בריאיון על ההיסטוריה האשכנזית של האליטה במדינה בכלל ובליכוד בפרט.
לדברי השרה לשעבר, "דווקא הליכודניקים, שזאת מפלגה שרובה מושתתת על מזרחים, על פריפריה, מפלגה של תור הזהב, של ספרדים, מזרחים, צריכה לייצר מנהיגות אחרת". היא הדגישה: "אם הליכודניקים ימשיכו לבחור מנהיגים עם DNA לבן, יקום ליכוד אחר. ליכוד מזרחי אמיתי שייתן ביטוי לקול המזרחי שהודר משך שנים, שצריך לעשות איתו תיקון מעמדי".
רגב אמרה שהיא רואה עצמה מתמודדת על ראשות הליכוד ועל ראשות הממשלה בעתיד ("הגיע הזמן לראשת ממשלה מזרחית") אך הבהירה כי תעשה זאת רק אחרי עידן בנימין נתניהו.