מירי רגב בטוחה שבנימין נתניהו הבין את הטעות שעשה בקדנציה הראשונה שלו בשנות ה-90. "ב־96' נתניהו הפנה גב לבייס שלו. ואז הוא חזר לשלטון, הוא הבין שהבייס שלו זה הפריפריה והמזרחים. לכן הוא הכניס עוד מירי רגבים, עוד אוחנאים, עוד דודי אמסלמים, עוד מיקי זוהרים", היא אומרת בריאיון המתפרסם הבוקר (שישי) ב"ידיעות אחרונות" וכבר עורר אתמול סערה עם פרסום קטעים מדבריה על "ה-DNA הלבן" של הליכוד.

סליחה, אבל את לא השאוויש של ביבי? "שאוויש כרגע יש רק אחד, אלקין. לתת פרגון לאנשים זה לא התחנפות. לתת מילה טובה לאחד המנהיגים הטובים ביותר שהיו למדינת ישראל זה זכות גדולה. אני מודה לקדוש ברוך הוא ומודה לנתניהו וגם לשרה נתניהו על הזכות שנתנו לי להיות בקרבתם וללמוד".
למה את צריכה להודות לשרה נתניהו על הזכות להיות בקרבתה? "כשאני רואה אישה שמהבוקר עד הערב עסוקה בלטפל ובלהיות עם רעיית הנשיא, בלייחצן את מדינת ישראל, בלטפל בסוגיות של השואה, בלטפל בסוגיות של אלמנות ונשים מוכות, אני מעריכה את זה. אני רואה אישה שכל היום חוטפת על הראש".
ומחטיפה על הראש לעובדות משק הבית. "לא מחטיפה לאף אחד".
מה זאת אומרת? יש שורה של תביעות מעוזרות שעבדו במעון. "אתה לא יודע מה נכון ומה לא נכון".
כולם ממציאים? "אז אני אומרת, יש מה ללמוד מאחת שכל הזמן חוטפת, מורידה את הראש. ממשיכה ללכת לעבודה".
1 צפייה בגלריה
מירי רגב עם בנימין ושרה נתניהו
מירי רגב עם בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו עם מירי רגב. "מורידה את הראש"
(צילום: אוהד צויגנברג)
מה חשבת על האמירה שלה שהם אירופאים עדינים ולא כמו המזרחים? "בסדר. מותר לה. מותר לה לחשוב שאירופאים הם עדינים והמזרחים יש להם תרבות אחרת. של חיבוקים. של נשיקות. של אהבה. של להראות את האהבה. בסדר. יש הבדל באמת מאוד גדול בין תרבות מזרחית לתרבות אירופית. מה הבעיה? באמת. מה הבעיה? יש אירופאים עדינים כמו שיש מזרחים עדינים. יש אירופאים כמו הרומנים שהדם עולה להם לראש מהר ויש מזרחים שהדם עולה להם לראש מהר. יש סטריאוטיפים לגבי אירופאים ויש סטריאוטיפים לגבי מזרחים.
"אני רוצה להגיד לך, אילולא הליכוד וביבי נתניהו, המזרחים היו נשארים 50 שנה אחורה. ביבי נתניהו גרם לאנשים האלה להיות יותר משכילים. גרם להם לקנות יותר ולצרוך יותר. גרם להם לקנות מכוניות. גרם להם לנסוע לחו"ל. גרם למעמד הנמוך לצבור נכסים, לקנות דירה".
נו באמת, מי יכול לקנות דירה? "הרבה מאוד קנו דירה. בתל־אביב אתה לא יכול לקנות דירה. אבל בפריפריה אתה יכול לקנות דירה. בקריית־גת. למה צריך לעשות את השינוי? למה אני קוראת היום לאליטה המזרחית להתעורר? תהיה כאן חברה בריאה רק אם נתקן את נושא המעמדות. מה קורה היום בממשלה הנוכחית? זאת ממשלת ברית האליטות הלבנה. זאת ממשלה על רמה, רמת־השרון, רעננה, רמת אביב. אנשים שהם בעלי אותו מעמד כלכלי. ליברמן, לפיד, איילת שקד. איך איילת שקד אמרה על אלי אוחנה? הוא דווקא אינטליגנט, אבל הוא לא מתאים לנו".
את מקורבת לאייל גולן. הוא טוען שהתגובות לפרשה שלו מוגברות בגלל שהוא מזרחי. גם את חושבת ככה? “אני לא מקורבת לאייל גולן, אבל אין ספק שזה השפיע. תראו את היחס שקיבלו ארז דריגס ואמנים אחרים, הוא לא קיבל את הנחת הסלב, שהיו מקבלים סלבס מז’אנרים אחרים".
הריאיון המלא מתפרסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות" במוסף "7 ימים"