שמונה בני אדם נפצעו הלילה (בין שבת לראשון) בפיגוע ירי שאירע בשתי זירות בירושלים. שניים מהם הם האחים אלעזר (19) ודובי (16) פרובר, שיצאו להתפלל בכותל המערבי בתפילות שבין הזמנים ולא שיערו שייפגעו מירי המחבל. אביהם יחזקאל אמר היום לאולפן ynet כי אוטובוס קו 3 של אגד חלף על פניהם בזמן הפיגוע: "היה נס גדול. הם חיכו בתחנה והאוטובוס חלף על פניהם".
3 צפייה בגלריה
דובי פרובר
דובי פרובר
"הקליע חדר את החולצות, נכנס בצד אחד ויצא בצד השני". דובי פרובר, וחולצתו המגואלת בדם
(צילום: גיל יוחנן)
לדבריו של יחזקאל, "הם הגיעו להתפלל בכותל המערבי, אחרי זה המשיכו לקבר דוד שהיה עמוס במאות מתפללים, ואז יצאו לקו האוטובוס 3 של אגד. היה נס גדול. הם חיכו בתחנה ועבר אוטובוס מלא, אז הוא חלף על פניהם". יחזקאל סיפר כי בניו "התחילו לעלות על אוטובוס אחר, בזמן שהתחיל גל של יריות ורסיסים לכל כיוון וצעקות היסטריות. בני אלעזר, תוך כדי שנפצע מהירי, זכר את מה שלמד בעזרה הראשונה ורץ לטפל בפצוע הקשה שהיה לידו".
יחזקאל סיפר כי שני ילדיו ספגו קליע, שלדבריו "חדר את החולצות שלהם, נכנס בצד אחד, יצא בצד השני בכתף, ולא קרה להם כלום". דובי בן ה-16 כבר השתחרר מבית החולים שערי צדק בעיר ומצבו טוב, ואלעזר שנפצע קל בכתף נשאר להשגחה. "הם אמרו לי - אבא, תודה לה' שניצלו לך שני ילדים. הם עדיין לא נרגעו מהמקום שבו היו. הם היו בטוחים בכל רגע שהמחבל בזירה, אנשים שכבו בין הכיסאות. מאחל החלמה מהירה לפצועים, ושנזכה שתתבטל מעלינו כל התקופה הקשה הזאת", אמר יחזקאל.
יאיר, אחיהם של השניים, אמר: "כשקרה האירוע, דובי טלפן בעצמו ואמר לנו ששניהם נפגעו מכדור והוא בהכרה ושהוא די בסדר. זה הרגיע אותנו. הוא אפילו הספיק להגיד שאלעזר, שמאושפז בהדסה, מסייע לפצועים בשטח, כי הוא מגיש עזרה ראשונה של מד"א. היינו בהלם ויצאנו מיד לבתי החולים שבהם אושפזו". דובי, שכבר השתחרר מבית החולים שערי צדק, הגיע לבקר את אחיו אלעזר שמאושפז בבית החולים הדסה הר הצופים עם שבר בכתף. "דובי הגיע והתאחדנו, זה פשוט משמח", הוסיף יאיר.
3 צפייה בגלריה
"אם הכדור היה פוגע כמה סנטימטרים פנימה, הוא לא היה בחיים". אלעזר ודובי בבית החולים הדסה
"אם הכדור היה פוגע כמה סנטימטרים פנימה, הוא לא היה בחיים". אלעזר ודובי בבית החולים הדסה
"אם הכדור היה פוגע כמה סנטימטרים פנימה, הוא לא היה בחיים". אלעזר ודובי בבית החולים הדסה
(צילום: דוברות הדסה)
"האורתופדים בבית החולים הדסה אמרו שיש מזל גדול במיקום של הפגיעה אצל אלעזר. זה נס ממש, כי אם הכדור היה פוגע כמה סנטימטרים פנימה, הוא לא היה בחיים", סיפר האח. אלעזר ודובי, מלווים בהוריהם, נפגשו בבית החולים והתחבקו בהתרגשות, והציגו זה לזה את הפגיעות בכתפיים.
דובר המשטרה ניצב-משנה אלי לוי התייחס הבוקר לפיגוע באולפן ynet, ואמר כי "המשטרה והשב"כ בשילוב מנצח הפעילו נוהל סיר לחץ. ישבנו על כל הכתובות שהמחבל יכול היה להימלט מהזירה ולהסתתר בהן. כרגע הוא בתחילת החקירה, אנחנו מנסים להבין מה המניע". הוא הוסיף כי הוא מקווה שלא יתרחשו פיגועי חקיינות. "אנחנו בעבודת מודיעין ושיתוף פעולה לסיכול התארגנויות יחידים. בחודשיים האחרונים כוחות הביטחון סיכלו לא פעם ולא פעמיים התארגנויות כאלה", הוסיף לוי. "ירושלים חוזרת לשגרה מלאה".
הפיגוע הלילי אירע בשתי זירות: בזירה הראשונה, ברחוב מעלה השלום בעיר העתיקה, ירה המחבל לעבר אוטובוס אגד בזמן שהנהג סייע לאישה נכה לעלות לאוטובוס באמצעות מעלון. שני גברים בשנות ה-30 לחייהם שנסעו באוטובוס נפצעו באורח קל עד בינוני. בזירה השנייה, ברחוב מעלה שז"ך, בכניסה לחניון קבר דוד המלך, נפצעו שישה בני אדם, בהם ארבעה בני משפחה אחת. מהירי ברחוב מעלה שז"ך נפצעה באורח קשה אישה בהיריון בשנות ה-30 לחייה, והלילה היא עברה לידת חירום בבית החולים שערי צדק. מצבו של התינוק קשה אך יציב. מנהל יחידת הטראומה בבית החולים, ד"ר אלון שוורץ, אמר כי "פציעתה (של האישה - ג"כ) מורכבת ונשקפת סכנה לחייה".
3 צפייה בגלריה
המחבל
המחבל
המחבל אמיר סידאווי, האקדח שבו השתמש והאוטובוס שנפגע מהירי הלילה
(צילום: דוברות המשטרה)
כשש שעות מרגע הפיגוע שהתרחש בסביבות 01:30, המחבל הגיע בשעה 07:38 לתחנת מוריה, השאיר במונית את האקדח שבו עשה שימוש בפיגוע יחד עם סכין - ונכנס כדי להסגיר את עצמו. במצלמות האבטחה זיהו השוטרים כי מדובר במחבל המבוקש, והוא נעצר מיד. המצוד הלילי כלל "הצפה" של שכונת סילוואן, שאליה נמלט המחבל, בשוטרים. במשטרה בודקים איפה הסתתר סידאווי מרגע הפיגוע ועד שהחליט להסגיר עצמו למשטרה. לפי שעה הועבר סידאווי לחקירת שב"כ, שיבדוק איפה השיג את האקדח ואם היה חבר בתשתית טרור.