"אמא פתחה את הדלת בצרחות שמייה חוזרת". מייה שם (21) משהם, שבה הערב (חמישי) ארצה לאחר 55 ימים בשבי חמאס. מייה נחטפה מהמסיבה ברעים ובמשך ימים נחשבה לנעדרת. בהמשך קיבלה משפחתה הודעה כי היא נחטפה לעזה, אך דבר לא הכין את אמה קרן ואת אחיה איליי ואורי לאות החיים שקיבלו ממנה בסרטון הראשון שהוציא ארגון הטרור חמאס של ישראלים בשבי. האם קרן תועדה מקבלת הבוקר את הבשורה על חזרת בתה, ובהמשך פוגשת אותה עם שאר בני המשפחה בבסיס חיל האוויר בחצרים. אחר כך הוטסה מייה לבדיקות בבית החולים שיבא בתל השומר.

6 צפייה בגלריה
מייה שם פוגשת את אמה לראשונה, לאחר השחרור מחמאס
מייה שם פוגשת את אמה לראשונה, לאחר השחרור מחמאס
האמא קרן מחבקת את מייה
6 צפייה בגלריה
מייה שם פוגשת את אמה לראשונה, לאחר השחרור מחמאס
מייה שם פוגשת את אמה לראשונה, לאחר השחרור מחמאס
מייה בין האם ואחד מאחיה
6 צפייה בגלריה
חטופות עוברות לצלב האדום
חטופות עוברות לצלב האדום
מייה שם עם העברתה לידי נציגי הצלב האדום


"אני רק מבקשת שיחזירו אותי מהר למשפחה, להורים שלי, לאחים שלי", אמרה שם בסרטון. "בבקשה תוציאו אותנו מפה כמה שיותר מהר. בבקשה". בסרטון התברר גם כי היא נפצעה בידה. לאחר העברתה לארץ, היא צפויה להגיע הערב למרכז הרפואי שיבא.
"אנחנו מרגישים מטורף", אומר אחיה איליי. "אנחנו מחכים לרגע הזה חודשיים ונערכנו לתקופה שלא ידענו כמה זמן זה ייקח". לדבריו, "הגיע הרגע ואין יותר מידי מה להגיד. בימים האחרונים בגלל כל הפעימות קשה מאוד לישון. נרדמתי רק בשבע בבוקר וברגע שבמשפחה שמעו שמייה חוזרת ישר התקשרו אליי כולם. קלטתי שמייה חוזרת וזה היה אושר שאני לא יכול אפילו לתאר. יש ציפייה ותקווה ואתה אומר לעצמך שזה יגיע אבל אתה לא יודע מתי זה יקרה.
"אנחנו עדיין באקסטזה. אנחנו חושבים שמייה יצאה למרות שהיא אינה בקטגוריה כנראה אולי כי היא פצועה. מה שחשוב לנו זה שהיא מגיעה סופסוף. אנחנו בטוחים שהיא ראתה דברים מאוד קשים וחוותה דברים מאוד קשים. בנוסף לכל הבעיות המנטליות שיכולות להגיע עם הפציעות הפיזיות שיש לה. אנחנו יודעים שתהיה לנו תקופה לא פשוטה אבל אנחנו פה בשבילה. אנחנו מוכנים לכל ולקבל אותה בחיבוק גדול ולהחזיר אותה כמה שיותר מהר לחיים שלנו". לגבי התוכניות להמשך אומר איליי כי "אנחנו רוצים שהיא תחזור והיא הבוסית, היא תחליט".

6 צפייה בגלריה
מייה שם מדברת משבי חמאס
מייה שם מדברת משבי חמאס
הסרטון עם מייה משבי חמאס
6 צפייה בגלריה
אמה של מייה שם במסיבת העיתונאים
אמה של מייה שם במסיבת העיתונאים
האם קרן עם תמונת בתה מייה
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
אחיה הקטן אורי מתאר את מה שהתרחש הבוקר. "ישנתי ובגלל כל הפעימות הייתי מאוד לחוץ האם מייה תחזור או לא", הוא מספר. "בשבע בבוקר אמא פתחה את הדלת בצרחות שמייה חוזרת. זה היה רגע מטורף, וידעתי שאיך שאמא שלי תשמע את זה היא תרוץ לספר לי את זה. אין משהו מרגש מזה וזה פשוט הזוי שזה סופסוף קורה ואני אראה את אחותי. אנחנו מעריכים ואנחנו לא יודעים להגיד למה ואיך, אנחנו שמחים על כל בן אדם שיוצא. התפללנו שהרגע שלנו גם יגיע. אין מי שחשוב יותר, ואנחנו פה כי אנחנו מחכים שהיא תבוא והנה זה קרה".
אורי הוסיף: "מייה היא אדם עם חום, אהבה והיא אוהבת לתת אהבה לכל האחים שלה. בחיים לא קרה שהייתי רעב והיא הייתה מתעצבנת עליי. היא שומרת עלינו, דואגת. היא חזקה ויש לה חוסן נפשי מאוד חזק. היא מאוד בוגרת. היא מאוד חכמה, בוגרת ויפה. אנחנו ניתן לה חום ואהבה ומה שהיא תחליט אנחנו נעמוד מאחוריה ואם יהיה לה קצת קשה בהתחלה אנחנו נדאג לה ושאנחנו לצדה. אמא שלי לא מדברת ורק מחכה שהיא תחזור הביתה, כולנו פה מחכים. בעזרת ה', כל החטופים יחזרו הביתה במהירות, בריאים בנפש ובגוף ושכל המשפחות יחזרו".
גלית שרף זיתוני, דודתה של מייה, אמרה לאחר כניסתה לשטח ישראל: "אמה של מייה יצאה מהבית דקה אחרי שראינו אותה בטלוויזיה והתחלנו לצרוח פה. אני עוקבת באדיקות אחרי כל השחרורים, ואני יודעת שזה בדרך כלל לא קורה בשעות האור. ראינו את מייה ולא נשמנו, ניסינו להבין מה היה מרגישה לפי איך שהיא נראית. ראינו שהיא חיה והיא חוזרת אלינו וזה לא מובן מאליו בכלל, זה מסיים תקופה של טרללת. רואים שהיא לא מזיזה את יד ימין, אני מקווה שיתקנו את זה. אני לא מאמינה שהיא 55 ימים עם הפציעה עם הזו. זה פשוט מטורף.
"אני לא יודעת מה היא עברה וקטונתי מלנסות להבין מה, אבל זה נראה שהיא כאובה. אנחנו שלוש אחיות ואחותי הקטנה עובדת עם מפעל באופקים וכל החבר'ה משם צילמו לנו אותה וראינו שהיא מחייכת. אנחנו רק יודעים שהאוטובוס חלף באופקים בדרך לחצרים אבל אנחנו נפגוש אותה בקרוב. הלב שלנו עם מי שזה עוד לא קרה לו ואנחנו 55 ימים עם משפחות החטופים ואני כל כך יודעת מה עובר עליהם גם מקנאה וגם משמחה לאחרים. זה פשוט כאב לב אדיר ואנחנו מרשים לעצמנו היום להיות מאושרים ואנחנו לא ננוח עד שכולם ישוחררו. מי כמונו יודע איך זה מרגיש".
נשיא צרפת עמנואל מקרון בירך על שחרורה של מייה שמחזיקה באזרחות צרפתית. "אני חולק את השמחה הגדולה הזאת עם המשפחה שלה ועם כל הצרפתים", אמר מקרון.
פורסם לראשונה: 17:37, 30.11.23