ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יגאל בן שלום, הודיע במפתיע על פרישה מהמשטרה. גורם המעורה בפרטים אמר ל-ynet כי בן שלום הודיע שיעזוב את המשטרה במאי, בהתאם לסיכום עם המפכ"ל יעקב שבתאי.
בן שלום, שכיהן בעבר כראש להב 433, הוא מקציני המשטרה הוותיקים והמנוסים ביותר, ועמד בראש כמה מהחקירות המורכבות של המשטרה ביותר בשנים האחרונות. הוא הועלה לדרגת ניצב בשנת 2018, ובאפריל 2020 מונה לתפקידו הנוכחי.
1 צפייה בגלריה
ניצב יגאל בן-שלום ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל
ניצב יגאל בן-שלום ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל
ניצב יגאל בן שלום
(צילום: מוטי קמחי)
באופן רשמי מסרה דוברות המשטרה כי "ראש אגף החקירות והמודיעין ניצב יגאל בן שלום ממשיך בתפקידו. ככל שיחליט לפרוש יודיע על כך לגורמים הרלוונטיים באופן רשמי ובהתאם תופץ הודעה לתקשורת כמקובל". ל-ynet, כאמור, נודע שיעזוב את המשטרה במאי. במשטרה אף אישרו את הפרטים וטענו כי פרישתו "הייתה מתוכננת".
באוגוסט 2021, בריאיון נדיר, סיפר בן שלום ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" על תפקידו ועל המורכבות בחקירת אישי ציבור, אחרי שמערכות הבחירות התכופות הביאו עמן "פול טריילר מלא במידע" על פוליטיקאים, כלשונו. לדבריו, "יש גם דברים שממחזרים מלפני 15, 20 שנה. בכל דבר כזה שנוגע לאיש ציבור יש 'ויה דולורוזה' - במובן החיובי - עד שאתה בכלל מגיע לחקירה. אם על כל לכלוך שהייתי מקבל הייתי פותח בחקירה ובדיקה, הייתי גומר פה עשרות או מאות אנשי ציבור. אני לא צייד אדם".