קבוצה של רעולי פנים הסתובבה הלילה (בין שבת לראשון) ברחובות היישוב כפר ברא שבמשולש ונכנסה לבתי מגורים. תושבי השכונה המאוימים נמנעו מעימות איתם מחשש כי הם חמושים. "זוהי הוכחה שאין ביטחון אישי וחיינו בסכנה", אמרה תושבת הכפר. מצלמות האבטחה בבתים תיעדו את הסיור של האלמונים בשכונה - צפו בתיעוד בראש הכתבה.
"אני לא מבינה מה הם רוצים", אמרה אחת מתושבות השכונה. "הם נכנסו לבתים כאילו מחפשים מישהו. לאן הגענו? זוהי הוכחה שאין ביטחון אישי וחיינו בסכנה. איך אני יכולה לצאת יחד עם הילדים כל עוד יש אצלנו רעולי פנים שמסתובבים בשכונה בלי לדפוק חשבון לאף אחד? גם בחצר הבית וגם בתוך הבית החיים בסכנה".
2 צפייה בגלריה
רעולי פנים חמושים מסתובבים בכפר ברא
רעולי פנים חמושים מסתובבים בכפר ברא
רעולי פנים מסתובבים ביישוב. מתוך התיעוד
תושב אחר אמר כי "עד עכשיו לא ידוע מי האנשים ומה הם רצו". הוא סיפר: "הילדים שלי פחדו בשעות הבוקר לצאת לבתי הספר. הם אמרו לי 'אבא, הם עדיין בחוץ'. נראה לי שהמשטרה איבדה שליטה. כל יום רואים רצח וירי ופצועים ללא סוף". מהמשטרה טרם נמסרה תגובה על המקרה.
בחודשים האחרונים התרחשו בכפר ברא כמה תקריות אלימות. בין היתר היו ירי לעבר בתים ופיצוץ מטעני חבלה, שגרמו לנזק לרכוש.
2 צפייה בגלריה
רעולי פנים חמושים מסתובבים בכפר ברא
רעולי פנים חמושים מסתובבים בכפר ברא
האלמונים נכנסים לבתי תושבים
ובכפר קאסם דיווחו אמש תושבים על "קרב יריות וירי שנמשך יותר משעה וחצי", אך הסתיים ללא נפגעים. המשטרה מסרה הבוקר כי במהלך סוף השבוע עצרה תשעה חשודים במעורבות במקרי אלימות וירי בעיר במסגרת מבצע יזום. הם נלקחו לחקירה ובהמשך היום יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בפתח תקווה.
בנוסף, לפני כשלושה ימים גבר נורה בתוך בית עסק בעיר על ידי שני אלמונים. הגבר נפצע באורח בינוני. על המקרה הזה לא נמסרה הודעה מטעם משטרת ישראל.
מתחילת השנה נרצחו במגזר הערבי שבעה אנשים, ביניהם ילד ושתי נשים. בסוף השבוע התווספו שתי נשים לרשימת הקורבנות: אמש נורתה למוות ברמלה סוהילה ג'רושי (36) בזמן שהייתה ברכבה. בלילה שבין חמישי לשישי נרצחה בנוף הגליל רסמיה ברבור (28) שהייתה בחודש החמישי להריונה - על ידי בעלה.
במשטרה הודיעו הבוקר על מעצרם של תשעה חשודים במעורבות באירועי אלימות וירי בכפר קאסם על רקע סכסוך בין עבריינים. "העצורים הועברו לחקירה בתחנת המשטרה והיום, בהתאם לממצאי החקירה יובאו החשודים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בפתח תקווה", ציינו במשטרה.