3 צפייה בגלריה
בני גנץ, גדעון סער
בני גנץ, גדעון סער
בני גנץ וגדעון סער
(צילום: יואב דודקביץ', עמית שאבי)
עוד במערכת הבחירות הקודמת גיששו השניים אחר אפשרות דומה, אך הפעם זה רשמי: יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער יתמודדו תחת רשימה אחת בבחירות ב-1 בנובמבר. בהודעה משותפת שנמסרה מטעמם נכתב כי גנץ וסער יקיימו בשעה 20:15 מסיבת עיתונאים שבה יכריזו על ההתמודדות המשותפת.

בחירות 2022 - כתבות נוספות

ההודעה על הריצה יחד מגיעה אחרי מגעים של שבועיים מאז פיזור הכנסת. את כחול לבן ייצג עו"ד רונן אביאני, ובסוד העניינים היו השרים חילי טרופר וזאב אלקין. גנץ יהיה זה שיוביל את הרשימה המאוחדת וסער יקבל את המקום השני, מתוך מטרה לייצר מרוץ תלת-ראשי לראשות הממשלה - עם ראש הממשלה יאיר לפיד וראש האופוזיציה בנימין נתניהו. מטרת האיחוד היא מניעה של השגת 61 מנדטים לגוש נתניהו - ובמקביל הקמה של ממשלת אחדות לאחר הבחירות.
גנץ וסער רואים באיחוד דרך לצרף את החרדים לממשלה ולקחת קולות מהימין. השניים שואפים להגיע למספר גבוה של מנדטים שיאפשר לגנץ להיות ראש ממשלה. בסקרים פנימיים מצאו המפלגות שרשימה מאוחדת של כחול לבן עם תקווה חדשה יכולה לקחת שני מנדטים מהליכוד ואף יותר.
3 צפייה בגלריה
גדי איזנקוט במרכז פרס לשלום
גדי איזנקוט במרכז פרס לשלום
גדי איזנקוט. האיחוד - ניסיון ללחוץ אותו לא לחבור ליש עתיד
(צילום: מוטי קמחי)
ההחלטה על פרסום האיחוד התקבלה היום כדי להביא לצירופו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, שאותו רואה גנץ כאחד שיכול לתרום תרומה מכרעת. לאיזנקוט הוצע מקום גם ברשימתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.
בצהריים נועדו נציגים מטעם המפלגות במודיעין כדי לדון על מספר המקומות שתקבל תקווה חדשה בעשירייה הראשונה. יו"ר כחול לבן גנץ מתכוון לשמור לעצמו 15 מקומות מתוך 23, וישמור על הרוב גם במקרה שהרמטכ"ל לשעבר איזנקוט יצטרף. גנץ סיכם שיקבל את המקומות 1, 3, 4, 6, 8, 9, 11, 12, 14, 15, 17, 19, 21, 22, 23.
3 צפייה בגלריה
יועז הנדל
יועז הנדל
מפלגתו הנוכחית ומפלגתו הקודמת ויתרו עליו. שר התקשורת יועז הנדל
(צילום: קובי קואנקס )
בתוך כך, שר התקשורת יועז הנדל שלא נכלל ברשימה המשותפת של גנץ וסער, ראשי מפלגתו בהווה ובעבר, עדיין לא החליט על המשך דרכו בבחירות הקרובות. הוא החל בשיחות עם איילת שקד ומתן כהנא כדי לבדוק אפשרות לרוץ יחד כמפלגה שתיתן מענה לציונות הדתית ולימין שלא מזוהה עם נתניהו.
בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב הנדל כי "אני מקבל היום מאות פניות, חלקן של תמיכה וחלקן של שמחה לאיד. עוד ארחיב בהמשך, אבל לעת עתה אני חייב להבהיר משהו: אני גאה בזה שהתנגדתי לישיבה עם המשותפת בסבב ג'. זה בעיניי מזיק למדינת ישראל ולדו-קיום".
הנדל מסר כי "מי שמפחד שאתנגד שוב - צודק. אתנגד שוב. אעבוד קשה בשביל שקולות הימין הממלכתי יהיו בעלי ייצוג מכובד בכנסת הבאה. מבטיח לעדכן בקרוב". ברשימה המתגבשת של גנץ וסער מעדיפים לשמור את המקום השלישי לרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, ואת המקום החמישי לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון.