לאחר שהוסרו כל איומי השביתה, ועם הגעת 2,496,000 תלמידים לגנים ולבתי הספר, התייחסה הבוקר (חמישי) שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בריאיון ל-ynet radio לפתיחת שנת הלימודים החדשה: "מרוצה מההסכם שהגענו אליו, הבאנו הישגים יפים בנושאים רבים". על מערכת הבחירות הקרובה אמרה: "לא פוסלים את הליכוד. כל מי שיסכים לשבת תחת בני גנץ כראש ממשלה, זה מבורך. אם נתניהו רוצה להיות חבר כנסת בממשלת גנץ, אין שום בעיה".
"הצלחנו להשיג שקט ויציבות, וזה ממש לא מובן מאליו", אמרה השרה בהקשר להסכמים מול האוצר. "השגנו הישגים יפים בנושא החופש הגדול, המורים המתחילים ואופק הפיתוח והקידום המקצועי", הוסיפה. "מקווה שחלק מהשינויים בחופשות ייכנסו לתוקף כבר השנה. האוצר אמר ששינויים כאלה מיושמים בדרך כלל בשנה העוקבת, אבל אני מקווה שנצליח לפתוח בחלק מהימים, בוודאי שאת בית הספר של החופש הגדול", אמרה השרה.
4 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון באולפן ynet
יפעת שאשא ביטון באולפן ynet
שאשא ביטון
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"מי שירצה להצטרף לממשלה תחת גנץ, זה יהיה מבורך". נתניהו וגנץ
(צילום: יואב דודקביץ')
השרה שאשא ביטון הוסיפה כי בכוונתה להישאר במערכת החינוך גם לאחר הבחירות שיתקיימו ב-1 בנובמבר: "אם אתה שואל אותי מה המבחן האמיתי שלי - עוד חמש שנים, זה יהיה המקום שנראה אם מערכת החינוך תעלה על מסלול חדש. לזה אני באתי".
על הבחירות שיתקיימו ב-1 בנובמבר אמרה השרה כי היא שואפת ל"ממשלת אחדות יציבה, ללא קצוות. כזו שבאמת מסוגלת לחבר כמה שיותר מגזרים וציבורים. מגיעה לנו יציבות".
4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
"אנחנו לא בוחרים את השותפים. מה שמייצג בן גביר מאוד קיצוני"
(צילום: אלעד גרשגורן)
היא הוסיפה כי "אף פעם לא פסלנו את הליכוד, היא מפלגה לגיטימית לחלוטין. האמירה הייתה ברורה - לא נשב תחת אדם עם כתבי אישום. ככל שירצו להצטרף לממשלה תחת בני גנץ, שהוא המוביל, זה דבר מבורך ויותר ממשמח". לדבריה, "נתניהו רוצה להיות חבר כנסת בממשלת בני גנץ, אז אז אין שאלה. צריך להפסיק את שיח השנאה ואת השיח המשסה".
על שותפות עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר בממשלה הבאה אמרה: "מי שבוחר את השותפים זה לא אנחנו. אני חושבת שמה שמייצג בן גביר בעמדותיו, הוא מאוד קיצוני".
ארגון המורים הגיע גם הוא ברגע האחרון להסכם מול משרד האוצר אתמול, רגע לפני פתיחת שנת הלימודים. יו"ר הארגון רן ארז אמר הבוקר בריאיון ל-ynet radio כי דרישות ארגונו נענו: "השגנו את כל מה שרצינו".
4 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של ארגון המורים נגד רפורמת הבגרויות של שאשא ביטון
מסיבת עיתונאים של ארגון המורים נגד רפורמת הבגרויות של שאשא ביטון
"הסתדרות המורים היא ארגון פוליטי, אצלנו יש בחירות אישיות" היו"ר ארגון המורים רן ארז
(צילום: מוטי קמחי )
"רפורמת הבגרויות היא צעד קדימה, אבל כדי שהיא תצליח צריך לשתף בה את ארגון המורים. השרה ראתה לנגד עיניה את המטרה לעשות שינוי, וזה חשוב מאוד", אמר ארז. "כשאתה עושה שינוי אתה צריך להתחשב באלה שאמורים לעשות את השינוי, לא לשבת במגדל שן ולתת הוראות", הוסיף.
- אתה מפרגן ליפה בן דויד? לא חושב שאולי כדאי לאחד את הארגונים, או לפנות מקום לדור הצעיר? "בירכתי את ההסתדרות על ההישגים שהשיגו, ומקווה שהם יקבלו את כל מה שסוכם. למה לא ארגון אחד? הסתדרות המורים היא ארגון פוליטי, ולעומת זאת אצלנו יש בחירות אישיות והמבנה שונה. כל אדם שנבחר אצלנו צריך להראות קבלות".
ביום ראשון יחלו השידורים המלאים של ynet radio שזמין להאזנה באפליקציה, באתר ובאפליקציות הרכב. ב-ynet radio תוכלו לשמוע תוכניות אקטואליה של מגישים מובילים ורצועות שידור מגוונות של מיטב עיתונאי קבוצת "ידיעות אחרונות" ואורחים.